Mijn vraag
Ik ben opzoek naar een code die het zelfde doet bij de optie "zoek en vervangen". Ik wil graag alleen de optie krijgen om iets te zoeken en daarna een kleur te geven. Dit is gelukt! Als ik deze code onder een commnand knap verstop werk alles goed, maar "scrolt" deze niet naar het het gene waar ik naar zoek. Dit gebeurd wel in de "crl-f" functie.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zoeken zoeken en nog eens zoeken op internet.
Ik ben opzoek naar een code die het zelfde doet bij de optie "zoek en vervangen". Ik wil graag alleen de optie krijgen om iets te zoeken en daarna een kleur te geven. Dit is gelukt! Als ik deze code onder een commnand knap verstop werk alles goed, maar "scrolt" deze niet naar het het gene waar ik naar zoek. Dit gebeurd wel in de "crl-f" functie.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Private Sub CommandButton2_Click() Dim xRg As Range Dim xFRg As Range Dim xStrAddress As String Dim xVrt As Variant xVrt = Application.InputBox(prompt:="Search:", Title:="Zoek...") If xVrt <> "" Then Set xFRg = ActiveSheet.Cells.Find(What:=xVrt) If xFRg Is Nothing Then MsgBox prompt:="Cannot find this value", Title:="Zoek..." Exit Sub End If xStrAddress = xFRg.Address Set xRg = xFRg Do Set xFRg = ActiveSheet.Cells.FindNext(After:=xFRg) Set xRg = Application.Union(xRg, xFRg) Loop Until xFRg.Address = xStrAddress If xRg.Count > 0 Then xRg.Interior.ColorIndex = 8 xRsp = MsgBox(prompt:="Gevonden!", Buttons:=xlNone) If xRsp = vbOK Then xRg.Interior.ColorIndex = xlNone End If End If End Sub |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zoeken zoeken en nog eens zoeken op internet.
Joost