Hallo allemaal,
Ik heb een lekkage aan de andere kant van de badkamer.
In het douche gedeelte van de badkamer is er in de wand van de douche een scheur die door de voeg langs een stuk of 6 kleine tegels loopt. Ook is de tegel bij de douche kraan gebarsten (zit ook 1 van de 2 boorgaten in).
Het muurtje heeft vroeger al waterschade gehad, toen we ons huis 7 jaar geleden kochten konden we vocht aan de andere kant zien. Het huis stond toen al maanden leeg na overlijden en was kochten van de kinderen, dus nooit met eigenaar gesproken. De kinderen waren toen allang het huis uit. Ze hebben of reserve tegels weggegooid of ze waren er niet.
Toen de volgende dingen gedaan:
Wat blijkt:
Vragen/opties:
Ik heb een lekkage aan de andere kant van de badkamer.
In het douche gedeelte van de badkamer is er in de wand van de douche een scheur die door de voeg langs een stuk of 6 kleine tegels loopt. Ook is de tegel bij de douche kraan gebarsten (zit ook 1 van de 2 boorgaten in).
Het muurtje heeft vroeger al waterschade gehad, toen we ons huis 7 jaar geleden kochten konden we vocht aan de andere kant zien. Het huis stond toen al maanden leeg na overlijden en was kochten van de kinderen, dus nooit met eigenaar gesproken. De kinderen waren toen allang het huis uit. Ze hebben of reserve tegels weggegooid of ze waren er niet.
Toen de volgende dingen gedaan:
- Boorgaten van de oude douche stang dichtgekit
- De leidingen van de douche kraan volledig gekit
- De kraag om de leidingen ook gekit
- Alle kitnaden in de badkamer vervangen, dat was nodig
Wat blijkt:
- Kit bij een andere muur was net te dun, 1 cm rand te zien, tijd om daar kit te vervangen
- BIj de douche muur een scheur die door de voeg langs een stuk of 6 kleine tegels loopt
- Tegel bij de douche kraan gebarsten (zit ook 1 van de 2 boorgaten in)
- Als ik op de tegels klop lijken er veel tegels niet goed meer aan de muur te zitten
Vragen/opties:
- Als ik de voeg er voorzichtig uit tik en dan de voeg kit, zou dat wat oplossen... of uberhaupt in de bestaande scheur een beetje kit in smeer? Of andere opties?
- Op de gescheurde tegel kit op smeren? Of -ik las iets over- keramisch vulmiddel gebruiken?
- Alle tegels van de wand er uit, hopen dat de gipsmuur nog ok is, een tegelzetter laten komen en een nieuwe reeks tegels er tegen aan gooien?
- Alle tegels er voorzicht uit en door een tegelzetter terug plaatsen? Risico is dat er tegels sneuvelen er een andere kleur terug moet
- Kan ik dit ergens op de verzekering gooien? Ik denk van niet, maar... wie niet vraagt...
[ Voor 3% gewijzigd door Motrax op 21-01-2021 21:35 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |