Windows laptop naar iMac scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectrienerd
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-01-2021
Ik heb al een tijdje een iMac op mijn bureau staan die ik sinds mijn studie eigenlijk niet meer gebruik. De programma's die ik nodig heb worden niet ondersteund door Apple. Nu zit ik er aan te denken om het als monitor te gebruiken voor mijn Windows laptop. Ik vraag me alleen af of dat wel mogelijk is.

Ik heb een iMac mid-2011 met thunderbolt aansluiting en een HP laptop met alleen een HDMI poort.

Op de HDMI poort heb ik ook al een andere monitor aangesloten met een VGA kabel dmv een omvormer. Deze monitor blijf ik ook nog graag gebruiken dus ik zou ook sowieso moeten splitten.

Mijn idee is om de HDMI poort van mijn laptop eerst te splitten en dan een HDMI naar thunderbolt kabel naar mijn iMac te brengen en HDMI naar VGA kabel naar mijn monitor te brengen. Maar gaat dit dan wel werken of moet ik het anders oplossen? Of is het helemaal niet op te lossen?

Ik wil het scherm trouwens niet dupliceren maar uitbreiden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43
Ectrienerd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:16:
Deze monitor blijf ik ook nog graag gebruiken dus ik zou ook sowieso moeten splitten.
Even afgezien of wat jij wil uberhaupt kan, HDMI splitten betekent dupliceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Google op "Target Display Mode" (dat wordt door deze Mac ondersteund).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:18
Bespaar je de moeite want dit gaat niet werken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectrienerd
Nielson schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:21:
[...]
Even afgezien of wat jij wil uberhaupt kan, HDMI splitten betekent dupliceren.
Oke bedankt dat gaat dus niet werken.

Andere optie dan: iMac via thunderbolt naar HDMI en de monitor via VGA naar USB aansluiting. Ik las ergens dat dat kan? Als dat kan, kan dat dan via een directe kabel of moet dit dan aangesloten worden op een docking station?
kamerplant schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:24:
Google op "Target Display Mode" (dat wordt door deze Mac ondersteund).
Ik lees hier tegenstrijdige berichten over. De ene zegt dat m'n laptop dan ook thunderbolt aansluiting moet hebben en de ander zegt dat het gewoon via HDMI aansluiting moet werken. Toevallig ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Target display mode kan alleen thunderbolt<>thunderbolt of mDP<>mDP. Geen conversie. En het werkt alleen van Mac naar Mac. Geen ondersteuning voor niet-Apple hardware.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:32

Skyline GT-R

RB26DETT

Target display werkt ook op niet Apple hardware hoor. Ik typ dit bericht op een Windows 10 laptop (HP EliteBook) met een 27" iMac als monitor. Werkt perfect. Ik heb die iMac in het verleden ook al aangesloten op mijn desktop en ook dat gaat zonder problemen.

Ik heb hier wel telkens displayport kabels voor gebruikt. In mijn EliteBook, die geen DP uitgang heeft, gebruik ik de USB-C uitgang met een USB-C naar DisplayPort adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27
Skyline GT-R schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:21:
Target display werkt ook op niet Apple hardware hoor. Ik typ dit bericht op een Windows 10 laptop (HP EliteBook) met een 27" iMac als monitor. Werkt perfect. Ik heb die iMac in het verleden ook al aangesloten op mijn desktop en ook dat gaat zonder problemen.

Ik heb hier wel telkens displayport kabels voor gebruikt. In mijn EliteBook, die geen DP uitgang heeft, gebruik ik de USB-C uitgang met een USB-C naar DisplayPort adapter.
Je HP heeft wel een uitgang waar een Displayport-signaal uit komt, dat is namelijk de USB-C-poort die je nu gebruikt met deze adapter.

De USB-C-poort ondersteunt Alternate Mode en kan daarmee een native Displayport-signaal uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectrienerd
Enig idee of dit dan ook werkt met een thunderbolt naar USB-a verbinding?

Zoals ik het zie heb ik nu namelijk 2 mogelijkheden:
1. USB-a naar thunderbolt en HDMI naar VGA.
2. USB-a naar VGA en HDMI naar thunderbolt

Ik heb nu alleen nog geen idee of een van deze 2 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Ectrienerd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:38:
Enig idee of dit dan ook werkt met een thunderbolt naar USB-a verbinding?

Zoals ik het zie heb ik nu namelijk 2 mogelijkheden:
1. USB-a naar thunderbolt en HDMI naar VGA.
2. USB-a naar VGA en HDMI naar thunderbolt

Ik heb nu alleen nog geen idee of een van deze 2 werkt.
USB-A heeft geen ondersteuning voor DP alternate mode, of welk videosignaal dan ook.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1