Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plakband / Paste op SSD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Balthazaar
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 10:31
Mijn vraag:
  • Waarvoor dient de blauwe pasta op mijn oude SSD M.2?
  • Waarom is deze pasta/plakband niet aanwezig om mijn zojuist gekochte Samsung 980 EVO plus?
  • Is het wijs om de paste over te plakken naar de nieuwe SSD?
Foto: https://photos.app.goo.gl/szgCwb23THbjN6RdA

[ Voor 5% gewijzigd door Balthazaar op 21-01-2021 20:25 ]

Alle reacties

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:19
Dat is een zogenoemde thermalpad, deze zprdt voor warmte overdracht aar het deel wat hier weer contact mee maakt.

Waarschijnlijk komt deze tegen de behuizing, of een bracket/heatspreader aan na montage.

Afhankelijk van de situatie, maar vermoedelijk wel aan te raden deze over te zetten, of beter, een nieuwe aan te schaffen en monteren.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Verwijderd

Ja, overzetten. Die geleid de warmte naar wat er dan ook aan de andere kant op komt.

Als je hem netjes overzet is een nieuwe kopen totaal overbodig en geldverspilling.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2021 20:38 ]

• Balthazaar
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 10:31
Bedankt! Ik heb het overgezet :).

Overigens heb ik ook thermal paste. Ik ben alleen een beetje heuverig om die erop te pasten. Wel doen of houden bij de pad?

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11 17:51
Balthazaar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:13:
Bedankt! Ik heb het overgezet :).

Overigens heb ik ook thermal paste. Ik ben alleen een beetje heuverig om die erop te pasten. Wel doen of houden bij de pad?
NEE niet doen. Zoals je kan zien is die pad best dik. Pasta is om kleine oneffenheden op te vullen, geen gat van 1mm.

Maar even voor de duidelijkheid, er zit waarschijnlijk ook een heatspreader (koeler) op? Daar zat in het begin de pad op, die is nu met je ssd mee gekomen. Dus niet de pad tussen je bord en ssd stoppen oid.
Welk moederbord heb je?

[ Voor 28% gewijzigd door WEBGAMING op 21-01-2021 21:47 ]