Hoeveel kost zo'n kabel? (G450 - scart?)

Pagina: 1
Acties:

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb een Matrox G450 (er zijn al heel wat topics over geweest ja... :Z ) en wil wel eens weten hoe een divx op m'n tv eruit ziet. :z

Gaat het voordeel van s-video verloren als ik een s-video/scart kabel koop? (als die bestaat :? ) Of moet ik gewoon een tulip/scart of tulip/tulip kabel hebben? Want m'n tv heeft alleen een scart en dubble-tulip gaatje.

Als ik dan weet welke kabel ik moet hebben, moet ik er een hebben van 20m ofzo. (helemaal naar beneden) Wat kost zo'n kabel? Als het gelijk 50,- kost w8 ik wel ff op m'n nieuwe tv die wel s-video heeft.

Mzzl!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

20 m??? Moet je niet aan beginnen je kunt dan fluiten naar je kwaliteit.

Maarre z'on kabeltje kun je als het gaat het beste s-video aansluiten en anders een s-videokabeltje met daarop een verloopstukje van s-video naar scart (geluid moet je apart aansluiten let daar wel op dus nog een kabel van je geluids kaart naar je tv/versterker)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Uh... die kabel krijg je er gewoon bij....

20cm issie, SVHS en Composite out...

Aangezien je tv geen SVHS heeft, gebruik je gewoon composite..
kabeltje ertussen, en kijke maar!

Gebruik wel goeie afgeschermde kabel, anders wordt 20m wel lastig..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Valt mee.. m'n paps heeft ook een composite kabel van zo'n 15 meter er tussen zitten en heeft nog steeds goed beeld.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Aannemend dat je een verloopkabeltje erbij hebt gekregen, zou ik in jou situatie de composite-kabel gebruiken (gele tulp).

Dit omdat jouw TV geen s-video-signaal kan ontvangen. De TV heeft immers ook geen s-video aansluiting.

Voor de video-fiel is het beeldkwaliteit te onderscheiden, maar voor het normale oog niet zo snel te zien. Je zal dus weinig merken van het kwaliteitsverschil.

-

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
en als je TV wel een svhs ingang heeft en een gewone composiet ingang, welke kun je dan het beste gebruiken? Is er veel verschil in beeldkwaliteit tussen die 2? :)

• FoxzMan
Op dinsdag 14 augustus 2001 00:01 schreef dreeke het volgende:
Valt mee.. m'n paps heeft ook een composite kabel van zo'n 15 meter er tussen zitten en heeft nog steeds goed beeld.
Waarschijnlijk heb je pa dan ook geen storende kabels in de buurt zoals die van het geluid of speakerkabels. Deze kunnen het signaal van de composite-kabel zo storen, dat de kwaliteit van het beeld verloren gaat.

-

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
OK, dus wat moet ik nou?

Een kabel van 15/20 meter met een plug die op die gele tulip schuift en aan de andere kant?????

En wat kost zo iets?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op dinsdag 14 augustus 2001 00:05 schreef FoxzMan het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je pa dan ook geen storende kabels in de buurt zoals die van het geluid of speakerkabels. Deze kunnen het signaal van de composite-kabel zo storen, dat de kwaliteit van het beeld verloren gaat.
psies :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• FoxzMan
Op dinsdag 14 augustus 2001 00:04 schreef thefirstikke het volgende:
en als je TV wel een svhs ingang heeft en een gewone composiet ingang, welke kun je dan het beste gebruiken? Is er veel verschil in beeldkwaliteit tussen die 2? :)
Als je een svhs-aansluiting hebt, zou je gewoon voor de SVHS-aansluiting moeten gaan. Het beeld is beter en het signaal wordt minder verstoord door ander soorten kabels, maar net zoals ik hierboven al heb gezegd, is het voor een gewoon oog niet te onderscheiden.

-

• FoxzMan
Op dinsdag 14 augustus 2001 00:06 schreef Victorio het volgende:
OK, dus wat moet ik nou?

Een kabel van 15/20 meter met een plug die op die gele tulip schuift en aan de andere kant?????

En wat kost zo iets?
Ok als je hebt besloten om voor de composite kabel te gaan, zorg er dan dus wel voor dat het signaal niet verstoord kan worden door bijv speakerkabels.

Zo'n kabel zal waarschijnlijk tussen de 2 tot 4 tientjes kosten. (Ligt er maar aan waar je zo'n kabel koopt -> Expert zal duurder zijn dan een onderdelenhuis (goedkope winkel in Zwolle) )

Je moet dan aan beide uiteinde een mannetjes-plug hebben.

BTW is 15/20 niet teveel van het goede ??
Verplaats ander je computer of TV.
Hoe korter de kabel, des te minder heb je kans op storing.

-

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 14 augustus 2001 00:05 schreef FoxzMan het volgende:

[..]

Hij heeft het eerder andersom, er zit een irritante bromtoon in het geluid

• FoxzMan
Op dinsdag 14 augustus 2001 00:10 schreef dreeke het volgende:

[..]

Hij heeft het eerder andersom, er zit een irritante bromtoon in het geluid
Is de computer wel goed geaard ?

-

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 00:01 schreef FoxzMan het volgende:
Aannemend dat je een verloopkabeltje erbij hebt gekregen, zou ik in jou situatie de composite-kabel gebruiken (gele tulp).
Ik zou dit ook wel is willen proberen maar ik heb dat verloop kabeltje er dus niet bij. Weet iemand misschien waar dit te vinden is?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 14 augustus 2001 00:13 schreef FoxzMan het volgende:

[..]

Is de computer wel goed geaard ?
Ik zou het niet weten :) , en ik ga me er in dit geval ook maar niet mee bemoeien aangezien hij het zelf toch altijd beter weet |:(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Op dinsdag 14 augustus 2001 00:14 schreef roys het volgende:

[..]

Ik zou dit ook wel is willen proberen maar ik heb dat verloop kabeltje er dus niet bij. Weet iemand misschien waar dit te vinden is?
Die verloopkabel hoort gewoon bij je kaart, dus anders zou ik iig ff stennis schoppen hierom :)

verder issie ook wel los te koop..
heb m geloof ik ooit eens bij Mycom gezien, 35,- ofzo

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Zo'n kabeltje kost idd 35 piek.

Ik zou voor de kabel dunne coax nemen. Dit heb ik ook bij een vriend van me (zo een met twee linkerhanden...) aangelegd, twee tulpjes eraan en werken (zo'n 15 meter)

Dat geeft een keurig beeld (Geforce 2, dus een Matrox zou beter moeten kunnen).

Kost verder niet zoveel hoor. Iets van een piek per meter kabel en dan nog twee tulpjes, een verloopje naar scart... Moet voor een 50 piek te doen zijn (wel zelf solderen).
Pagina: 1