Vraag

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik zoek een?
Ik zoek een telefoon voor mijn vader. Hij heeft in de afgelopen 3 jaar al 3 telefoons gehad, steeds de nieuwste iPhone. Alleen elke keer vervangt hij zijn telefoon omdat de batterij heel snel leeg gaat. Dit komt puur door zijn gedrag (hij sluit nooit iets af) en kijkt de hele dag door naar video's. Daarnaast werkt hij als kok in de keuken, en heeft hij altijd zijn telefoon in zijn broekzak. Het ziet er ook niet uit dat hij zijn gedrag gaat veranderen ondanks dat ik hem keer op keer erop wijs. Ik ben dus op zoek naar een telefoon wiens batterij niet snel doodgaat ondanks zijn gedrag.

Wat is je budget?
Budget maakt niet uit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij kijkt voornamelijk veel video's en browset, niet hele zware dingen dus.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb werkelijk zelf geen idee. Ik dacht altijd dat iPhone's heel goed waren qua batterijduur en ook robust waren (misschien als je goed omgaat met je telefoon), dus vandaar mijn vraag.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:04
Sommige Chinese Android bouwers staan bekent om agressieve software die de batterij spaart.
Verder helpen Oled schermen bij zeker filmpjes de accu duur langer te houden (donkere kleuren sparen de batterij bij Oled).

Voorbeeld met agressieve software is de Xiaomi Mi 10, met Oled scherm en 4700 mAh accu (ongeveer de dubbele capaciteit van een iPhone):
pricewatch: Xiaomi Mi 10 256GB Zwart
Maar je kunt ook bij Oppo of Realme kijken als merk, echter Xiaomi is het bekendste hier.

Let wel op dat je van platform wijzigt, dus mogelijk een leercurve door moet.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
heeft een grote iphone (xl) geval niet een grotere accu?

Laad je pa hem ook overdag meerdere keren op? Of bij?

Een accu blijft het beste als je hem helemaal leeg gebruikt, en hem dan langzaam weer helemaal laat vullen. 30x per dag inpluggen en bij puffen is slecht.

• vellichor
swhnld schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:51:
Sommige Chinese Android bouwers staan bekent om agressieve software die de batterij spaart.
Verder helpen Oled schermen bij zeker filmpjes de accu duur langer te houden (donkere kleuren sparen de batterij bij Oled).

Voorbeeld met agressieve software is de Xiaomi Mi 10, met Oled scherm en 4700 mAh accu (ongeveer de dubbele capaciteit van een iPhone):
pricewatch: Xiaomi Mi 10 256GB Zwart
Maar je kunt ook bij Oppo of Realme kijken als merk, echter Xiaomi is het bekendste hier.

Let wel op dat je van platform wijzigt, dus mogelijk een leercurve door moet.
Bedankt voor deze suggestie, ik ga er naar kijken!

• vellichor
Blasterxp schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:58:
heeft een grote iphone (xl) geval niet een grotere accu?

Laad je pa hem ook overdag meerdere keren op? Of bij?

Een accu blijft het beste als je hem helemaal leeg gebruikt, en hem dan langzaam weer helemaal laat vullen. 30x per dag inpluggen en bij puffen is slecht.
Hij laadt zo ver ik het weet meerdere keren per dag helemaal op.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-11 22:04
Blasterxp schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:58:
[...]

Dit is onjuist. Bij Lithium Ion moet je juist niet je batterij helemaal leeg laten lopen.
Zie de tabel op deze website:
Deep discharge wears the battery down
Bij Nickel Cadmium en NIMH is het wel juist goed om eens in de zoveel tijd de batterij helemaal leeg te gebruiken om het "geheugen effect" te voorkomen. Li-Ion heeft hier geen last van. :)
Pagina: 1