Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MacBook Pro start niet meer op na crash in update instalatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Brian..
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-02-2021
Goedendag,

Tijdens de installatie van een update van Yosemite naar El Capitan crashte de MacBook halverwege.

Telkens als ik de laptop opnieuw opstart gaat het mis na het wachtwoord te hebben ingevoerd, dan start hij weer opnieuw op en kwam er een technische melding in beeld die ik niet begrijp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUglZuintZVTdRSodPm6WG2t9Xk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7su9UpsGHEMxDPau07sBXyBS.png?f=fotoalbum_large

Ik heb geprobeerd de MacBook opnieuw op te starten met alle mogelijkheden die ik kon vinden op internet en ik kom er niet uit.

Ik maak gebruik van een verouderde MacBook Pro 13’’ uit 2009 die nog prima werkte en hoop dat iemand mij hier van advies kan voorzien hoe nu verder.

Is dit nog te redden????

Mvg,

Brian

Alle reacties

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 12:18

talin

ES-MA

volgens mij noemen ze dat een Kernel Panic.

volgens mij is een schone Install "over the air" mogelijk.

lees dit eens: https://support.apple.com/en-us/HT204904

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Brian..
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-02-2021
Bedankt voor je reactie talin!

Door CMD-R te gebruiken bij het opstarten kan ik nu aan het probleem werken.

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:42
Je schrijft niet welk mac model betreft, ik vermoed (macbook pro 5,5) een macbook pro 2009
Ik zie in de screenshot niet of je een hardware of software probleem hebt. Misschien dat je een hardware diagnostics cd voor dit model te pakken kunt krijgen. Mij staat namelijk bij dat niet alle geheugen dimss ondersteund werden (zelfde type, snelheid etc.). Ook zou je de memory dimms om en om weg kunnen laten. Mocht je een dimm met issues hebben kun je met een gummetje eventuele aanslag van de koper/goudsporen weg vegen. Ook kan het dimm voetje issues hebben @rvanpruissen kan je wellicht van dienst zijn.
Als je in recovery mode kunt komen kun je de disk controleren op fouten; bij geen fouten maar blijvende opstart probelemen is het (opnieuw) installeren van het OS de snelste methode.

[ Voor 7% gewijzigd door tweazer op 30-01-2021 23:10 ]