Momenteel heb ik via deze Delock SATA-kabel een enkele Crucial SSD aangesloten op mijn moederbord (zie afbeelding van Delock SATA kabel). Fysiek gezien zou ik nog een tweede SSD kunnen aansluiten op die andere connector die nu immers nog ongebruikt is. Uiteindelijk worden dan beide SSD's via dezelfde connector op het mobo van stroom voorzien. Mijn vraag is of dit veilig kan, want misschien vraag ik hiermee teveel van die ene SATA-connector op het moederbord?
Elders heb ik gelezen dat daisychainen van SSD's niet mogelijk is, maar ik denk dat je met deze kabel strikt genomen niet aan het daisychainen bent?
Mijn moederbord is van het mATX-type: Asus Maximus VIII Gene
Achtergrond: ik heb destijds de Crucial SSD via dit Delock kabeltje aangesloten in plaats van met de door Asus bij het mobo meegeleverde SATA-kabeltjes omdat de connectoren daarvan net te dik zijn en daarom verhinderen dat ik de zijplaat van mijn behuizing er nog weer terug op krijg. Met deze Delock kabel past het wel.
Als iemand nog tips of een link heeft naar een SATA-kabel met extra dunne connectoren hoor ik dat ook graag.
Elders heb ik gelezen dat daisychainen van SSD's niet mogelijk is, maar ik denk dat je met deze kabel strikt genomen niet aan het daisychainen bent?
Mijn moederbord is van het mATX-type: Asus Maximus VIII Gene
Achtergrond: ik heb destijds de Crucial SSD via dit Delock kabeltje aangesloten in plaats van met de door Asus bij het mobo meegeleverde SATA-kabeltjes omdat de connectoren daarvan net te dik zijn en daarom verhinderen dat ik de zijplaat van mijn behuizing er nog weer terug op krijg. Met deze Delock kabel past het wel.
Als iemand nog tips of een link heeft naar een SATA-kabel met extra dunne connectoren hoor ik dat ook graag.