Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Topicstarter
Momenteel heb ik via deze Delock SATA-kabel een enkele Crucial SSD aangesloten op mijn moederbord (zie afbeelding van Delock SATA kabel). Fysiek gezien zou ik nog een tweede SSD kunnen aansluiten op die andere connector die nu immers nog ongebruikt is. Uiteindelijk worden dan beide SSD's via dezelfde connector op het mobo van stroom voorzien. Mijn vraag is of dit veilig kan, want misschien vraag ik hiermee teveel van die ene SATA-connector op het moederbord?

Elders heb ik gelezen dat daisychainen van SSD's niet mogelijk is, maar ik denk dat je met deze kabel strikt genomen niet aan het daisychainen bent?

Mijn moederbord is van het mATX-type: Asus Maximus VIII Gene

Achtergrond: ik heb destijds de Crucial SSD via dit Delock kabeltje aangesloten in plaats van met de door Asus bij het mobo meegeleverde SATA-kabeltjes omdat de connectoren daarvan net te dik zijn en daarom verhinderen dat ik de zijplaat van mijn behuizing er nog weer terug op krijg. Met deze Delock kabel past het wel.

Als iemand nog tips of een link heeft naar een SATA-kabel met extra dunne connectoren hoor ik dat ook graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13

D4NG3R

kiwi

:)

Het kabeltje wat je daar toont is puur voor stroom, en heeft noppes te maken met daisychainen (daarmee word doorgaans het daisychainen van data verstaan) of het moederbord.

Dus ja, dat werkt prima en zal gewoon veilig zijn. Men is nogal happig op het splitsen van stroomkabels met goedkope meuk, maar SSD's bieden nauwelijks belasting.

Voor de 2e SSD zal je dus een SATA data kabel moeten halen, indien je deze niet hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 21-01-2021 19:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:32

auto660

1991 240 GL Brick

De stroomkabel kan je gewoon daisychainen, dit zit ook zo bij vrijwel alle pc voedingen. Alleen de datakabel (die kleinere stekker) kan je niet daisychainen, maar volgens mij bestaan er überhaupt geen sata datakabels die dit fysiek toelaten.

[ Voor 12% gewijzigd door auto660 op 21-01-2021 19:13 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:02
Deze kabel gaat niet naar je moederbord, dat is onmogelijk. Deze gaat naar je voeding.

Voor de rest kan je die kabel prima veilig gebruiken voor meerdere ssd's, of schijven.

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 21-01-2021 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Topicstarter
Sorry, ik denk dat ik een paar fouten maak in mijn verhaal. Het is al weer meer dan drie jaar geleden dat ik mijn (eerste) systeem gebouwd heb en kennelijk ben ik een paar dingen vergeten en haal ik ook zaken door elkaar. Ik ga dit weekend eerst maar eens mijn case openschroeven om te zien hoe ik mijn huidige SSD nu heb aangesloten (met hoeveel verschillende kabels) en waarheen/waartussen ze dan lopen. Ik kom later met een update.

Alvast dank aan iedereen die gereageerd heeft!

@Uszka PSU is een Cooler Master V Series V550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:02
@choogen Je hebt denk ik een kast waar de ssd's tussen het moederbord en zijpaneel zitten, en de voedingskabels passen er juist niet tussen? Je hebt het er ook zelf over dat je anders het zijpaneel er niet meer op kreeg.
Platte sata (data) kabels zijn meestal net zo dun als een ssd zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door WEBGAMING op 21-01-2021 20:06 ]

Pagina: 1