HDMI-ARC of Optical naar AUX of L/R-Tulip

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2023

JSande

My nam jef

Topicstarter
Hoi,

Beetje backstory:
Ik wil graag een tv voor op m’n slaapkamer gaan kopen. Een leuke 43” 4K OLED Tizen SmartTV. Lijkt een beetje overkill als je mijn 4 bij 2 m kamer in de equation meeneemt, maar ik vind t persoonlijk best fijn, en het het is ook mooi meegenomen als ik later op mezelf ga wonen.

Helaas protesteren mijn ouders tegen mijn idee om er een SONOS Beam bij te halen. Hoe vaak ik ook uitleg dat het geluid meevalt (waar ze dus steeds over zeuren) kan ik ze niet overhalen. Gelukkig heb ik nog een LG XA14 Stereo in de schuur staan, en eigenlijk wil ik die er i.p.v. die soundbar op gaan aansluiten.

De XA14 heeft alleen een AUX-poort aan de voorkant, maar de tv komt met optical out en HDMI-ARC. Nu zoek ik een goede en tegelijkertijd niet al te prijzige optisch-naar-aux/LR omvormer of HDMI-ARC audio extractor, maar een beetje browsen op bol.com heeft me tot nu toe alleen maar AliExpres-like rommel met een slechte rating opgeleverd...

TL;DR: is er iemand die mij een goede, (redelijk) goedkope omvormer van HDMI-ARC of Optical out naar AUX of L/R tulip kan aanbevelen?

(P.S.: ik laat de tv-speaker hier momenteel even achterwege, omdat ik graag mijn stereo wil hergebruiken. Ik kan namelijk via AirPlay dan muziek streamen naar de tv, over de stereo, en tegelijkertijd naar mijn SONOS Move.)

Groetjes,
JSande

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

Beste antwoord (via JSande op 23-01-2021 14:06)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:06

FeaR

In GoT we trust

JSande schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:54:
...maar een beetje browsen op bol.com heeft me tot nu toe alleen maar AliExpres-like rommel met een slechte rating opgeleverd...
Linkje? Benieuwd welke ze daar aanbieden. Zoek eens op de term "DAC". Dat is wat je nodig hebt en hoeft niet meer dan een paar tientjes te kosten. HDMI Audio Extractor zou ik niet doen, maakt het onnodig duur en ingewikkelder.

Edit:
Zoiets bijvoorbeeld: https://www.onlinekabelsh...aloog-audio-converter-dac Puur als voorbeeld, ik heb simpelweg de site van hierboven genomen.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 21-01-2021 21:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04
Je kunt misschien beter op zoek gaan naar een tv die nog een koptelefoon uitgang heeft. Ben je in 1 x klaar.
Je hebt een analoge ingang dus.......

https://tweakers.net/tele...7jHJbnN-YhWnNH8p5gbSXP-AQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 19:09
Headphones kan natuurlijk, maar dit kan ook volgens mij

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:06

FeaR

In GoT we trust

JSande schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:54:
...maar een beetje browsen op bol.com heeft me tot nu toe alleen maar AliExpres-like rommel met een slechte rating opgeleverd...
Linkje? Benieuwd welke ze daar aanbieden. Zoek eens op de term "DAC". Dat is wat je nodig hebt en hoeft niet meer dan een paar tientjes te kosten. HDMI Audio Extractor zou ik niet doen, maakt het onnodig duur en ingewikkelder.

Edit:
Zoiets bijvoorbeeld: https://www.onlinekabelsh...aloog-audio-converter-dac Puur als voorbeeld, ik heb simpelweg de site van hierboven genomen.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 21-01-2021 21:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande

JSande

My nam jef

Topicstarter
Sandwalker schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:53:
Headphones kan natuurlijk, maar dit kan ook volgens mij
Ja, die had ik ook al gevonden. Maar dat is iets dat vgm echt het geluid uit het hdmi-signaal richting de tv haalt, vanuit een grafische kaart of ‘tv-provider-kastje’. T signaal komt bij mijn gevonden tvh vanuit een ARC-poort, en dit ding is zover ik van de redelijk dodgy foto’s kan zien een passtrough.
(De kwaliteit lijkt mij ook vrij treurig aangezien dit ding (in de era van 8K) maar 1080p ondersteund. Niet dat de resolutie hier in mijn scenario uitmaakt, maar t zegt ook weer iets over de kwaliteit...)

[ Voor 8% gewijzigd door JSande op 23-01-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande

JSande

My nam jef

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Edit:
Mooi voorbeeld, denk dat ik misschien gewoon die haal. Ik heb geen link van producten van bol.com. Maar veel reviews waren hoogstwellicht bots (zichtbaar aan de naam, en de worshipping-like taal die ze voor het product gebruikte), en de lage reviews begonnen over hoe het product gewoon stopte met werken, waarbij opnieuw inpluggen de oplossing was. En de andere had weer last van achtergrondruis.

Pagina: 1