Gisteren heb ik de T7 (1TB) ontvangen. Hoewel ik op mijn W10-laptop (msi gp70 20d015nl) geen gen2 usb poort heb maar een 3.2 gen1 poort (max. 5 gb/s), heb ik, met het oog op de toekomst deze externe ssd gekocht. Van te voren heb ik nog wat gebruikerservaringen gecheckt en gehoopt dat ik met mijn gen1 poort toch nog op een schrijfsnelheid van een paar honderd mb/s zou gaan uitkomen.
Niets is minder waar. Bij het kopieren (vanaf interne hdd) van mijn Outlook-pst bestand van 10gb kwam ik niet boven de 60 mb/s en bij het kopieren van films kwam ie niet boven de 30 mb/s. Dat is toch wel heel teleurstellend of zie ik dit nu helemaal verkeerd?? Iemand enig idee van de snelheid? Zou een ssd voor een gen1 poort veel snelheidswinst opleveren?
Graag hoor ik van evt. andere ervaringen voor ik hem per kerende post retourneer.
Groet,
Ton
Niets is minder waar. Bij het kopieren (vanaf interne hdd) van mijn Outlook-pst bestand van 10gb kwam ik niet boven de 60 mb/s en bij het kopieren van films kwam ie niet boven de 30 mb/s. Dat is toch wel heel teleurstellend of zie ik dit nu helemaal verkeerd?? Iemand enig idee van de snelheid? Zou een ssd voor een gen1 poort veel snelheidswinst opleveren?
Graag hoor ik van evt. andere ervaringen voor ik hem per kerende post retourneer.
Groet,
Ton
[ Voor 4% gewijzigd door fauston op 22-01-2021 09:15 ]