Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fauston
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Gisteren heb ik de T7 (1TB) ontvangen. Hoewel ik op mijn W10-laptop (msi gp70 20d015nl) geen gen2 usb poort heb maar een 3.2 gen1 poort (max. 5 gb/s), heb ik, met het oog op de toekomst deze externe ssd gekocht. Van te voren heb ik nog wat gebruikerservaringen gecheckt en gehoopt dat ik met mijn gen1 poort toch nog op een schrijfsnelheid van een paar honderd mb/s zou gaan uitkomen.
Niets is minder waar. Bij het kopieren (vanaf interne hdd) van mijn Outlook-pst bestand van 10gb kwam ik niet boven de 60 mb/s en bij het kopieren van films kwam ie niet boven de 30 mb/s. Dat is toch wel heel teleurstellend of zie ik dit nu helemaal verkeerd?? Iemand enig idee van de snelheid? Zou een ssd voor een gen1 poort veel snelheidswinst opleveren?
Graag hoor ik van evt. andere ervaringen voor ik hem per kerende post retourneer.
Groet,
Ton

[ Voor 4% gewijzigd door fauston op 22-01-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@fauston Ik kan die exacte laptop niet in de pricewatch vinden, maar wel een reeks MSI GP70's. Die hebben allemaal een mechanische harddisk, hetzij als enige schijf, hetzij als dataschijf naast een (kleine) ssd.
Weet je zeker dat je je data niet vanaf een mechanische schijf aan het kopiëren bent? In dat geval ben je mogelijk hoofdzakelijk je interne harddisk aan het benchmarken.

[ Voor 12% gewijzigd door Mijzelf op 23-01-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je interne schijf niet minimaal zo snel is als die waar je naartoe kopieert, zal dat de bottleneck zijn.

Vanaf een mechanische harde schijf, oftewel antieke roestmeuk die niks meer te zoeken heeft in een computer als opstartschijf, ga je maar zelden boven de 100MB/s zien, zeker in een laptop. Die 500 die je USB interface kan, ga je dan nooit halen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

Mijzelf schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:48:
@fauston Ik kan die exacte laptop niet in de pricewatch vinden, maar wel een reeks MSI GP70's.
Hij zal de MSI GP70 2OD-015NL bedoelen. En die heeft dus inderdaad een 5400rpm harde schijf.

@fauston Je externe SSD werkt dus gewoon prima, maar de harde schijf in je laptop is de beperkende factor, die is gewoonweg te traag. Wil je echt sneller, dan zul je de interne harde schijf moeten vervangen door een SSD (zoals bv. de Samsung 870 QVO, maar doe dat alleen als je weet waar je mee bezig bent).

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 23-01-2021 17:24 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 22:22
Op een samsung t7 2Tb ssd haal ik met een imac 2020 300Mb/sec copieren naar een NAS. De imac heeft usb-c, een 10G netwerk naar een qnap. Ik vermoed usb settings bij je of andere invloeden. Wat toont een disk bench tooltje ? Andere usb poorten al geprobeerd (op een dell hier zijn niet alle poorten gelijk qua snelheid, stroom capaciteit) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

tweazer schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:07:
Op een samsung t7 2Tb ssd haal ik met een imac 2020 300Mb/sec copieren naar een NAS. De imac heeft usb-c, een 10G netwerk naar een qnap. Ik vermoed usb settings bij je of andere invloeden. Wat toont een disk bench tooltje ? Andere usb poorten al geprobeerd (op een dell hier zijn niet alle poorten gelijk qua snelheid, stroom capaciteit) ?
Lees eerst de reacties eens :)

De 5400rpm harde schijf in zijn laptop is de beperkende factor, met de externe SSD zelf is absoluut niets mis.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fauston
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Bedankt voor jullie reacties. Het zal idd mijn interne hdd zijn die de boel vertraagt, een andere externe ssd reageert exact hetzelfde. Omdat ik geen recente pc heb weet ik niet of de hdd vervangen door een interne ssd handig is. In ieder geval kan ik dat zelf niet.
Wat daarnaast nog een tegenvaller is, is dat ik de ssd niet op mijn nas kan aansluiten (qnap ts269 pro). Heb dat van de technische ondersteuning van qnap te horen gekregen, wel kreeg ik een link om een exfat-driver te installeren (maar die moet ik dan wel eerst kopen in de qnap shop). Ik ben niet zo'n techneut dus durf dat niet goed aan, ik ben bang dat straks mijn ssd door die driver helemaal opnieuw geformatteerd wordt (hij is dus al exfat geformatteerd). Bij het normaal insteken van de ssd aan de voorzijde van mn nas (dus geen usb3 maar 2.0) wordt hij overigens wel herkend (aan de achterkant niet). Als ik dan bestanden kopieer wordt de snelheid nog teleurstellender: 5 mB/s.

[ Voor 12% gewijzigd door fauston op 26-01-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xbox x
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 27-01-2023
Goede avond ik heb een vraag . Samsung T7 Portable SSD 2TB Werkt die op de nieuwe xbox x versie . Want er staat ja maar op internet staat er dat alleen seagate sdd op de nieuwe console werkt de xbox x versie. En die tb intern ben je niet veel . Kan iemand helpen ?
Pagina: 1