Een tijdje terug al een keer een topic aangemaakt maar het was er toen niet van gekomen. Ik heb een financiële meevaller gehad en wil nu mijn 9 jaar oude systeem echt gaan vervangen aangezien het systeem te traag is geworden en af en toe kuren heeft. Dit is mijn huidige systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat voornamelijk gebruikt worden om te pokeren. Ik speel vaak 10-14 tafels te gelijk op 3-5 aparte software programma's(aanbieders). Daarnaast heb ik nog een aantal ondersteunende software programma's open waarvan het zwaarste programma Holdem Manager 2 is. Dit is een database programma die de statistieken bijhoudt van de handen die ik speel. Tijdens het pokeren heb ik vaak ook nog een aantal webpagina's open om informatie op te zoeken. In de toekomst ben ik ook van plan simulaties te gaan runnen met het programma PioSOLVER, dit programma vraagt veel van de CPU en het geheugen.
Gamen doe ik nog maar sporadisch en als ik wel game dan zijn het vaak oudere en minder zware games zoals Dota 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een bedrag van €1000 in gedachte excl. videokaart en randapparatuur. Budget kan opgerekt worden indien het toegevoegde waarde heeft. Ik zoek zoveel mogelijk bang voor mijn bucks. Ik zet het systeem zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 3GB
-Iiyama ProLite E2473HDS-B1 Zilver
-Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart
-Muis, toetsenbord en speakers/headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een snelle CPU, een goede SSD en voldoende geheugen. Mijn huidige videokaart is momenteel nog voldoende voor wat ik doe. Daarbij zijn videokaarten momenteel ook te duur en slecht leverbaar, deze zal ik in de toekomst nog wel een keer gaan upgraden. Ik ben momenteel nog tevreden met mijn twee 1080p schermen. In de toekomst ga ik wellicht nog een 3e scherm kopen of één van de twee schermen vervangen voor een groter en beter model. Maar dat is iets voor later.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een snel, toekomstbestendig en enigszins stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op mijn samengestelde systeem. Ik twijfel met name over de keuze voor de CPU, de Ryzen 3700x of de Ryzen 5600x. De laatste is nieuwer maar aangezien gamen bij mij momenteel op een laag pitje staat en PioSolver voornamelijk is gebaat bij een sterke CPU(cores x speed) en veel geheugen lijkt de 3700x hier meer geschikt voor. De Ryzen 5600x is met name beter op het gebied van gamen en single core speed. Op de overige punten scoort de Ryzen 3700x gelijkwaardig en/of beter dan de Ryzen 5600x.
Ik zie nu trouwens dat er alweer een derde versie van het moederbord beschikbaar is. Wat is het verschil tussen de Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2 en Gigabyte Aorus B550 ELITE V2?
Alle op- en of aanmerkingen zijn welkom. Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI P67A-GD65 (B3) | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 3G (rev. 2.0) | € 316,- | € 316,- |
1 | Interne harde schijven | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 60,72 | € 60,72 |
1 | Behuizingen | Cooler Master CM 690 II | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart | € 129,- | € 129,- |
1 | Monitoren | Iiyama ProLite E2473HDS-B1 Zilver | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Optische drives | Sony Optiarc AD-7260S | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | XFX ProSeries 750W XXX Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 505,72 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat voornamelijk gebruikt worden om te pokeren. Ik speel vaak 10-14 tafels te gelijk op 3-5 aparte software programma's(aanbieders). Daarnaast heb ik nog een aantal ondersteunende software programma's open waarvan het zwaarste programma Holdem Manager 2 is. Dit is een database programma die de statistieken bijhoudt van de handen die ik speel. Tijdens het pokeren heb ik vaak ook nog een aantal webpagina's open om informatie op te zoeken. In de toekomst ben ik ook van plan simulaties te gaan runnen met het programma PioSOLVER, dit programma vraagt veel van de CPU en het geheugen.
Gamen doe ik nog maar sporadisch en als ik wel game dan zijn het vaak oudere en minder zware games zoals Dota 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een bedrag van €1000 in gedachte excl. videokaart en randapparatuur. Budget kan opgerekt worden indien het toegevoegde waarde heeft. Ik zoek zoveel mogelijk bang voor mijn bucks. Ik zet het systeem zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 3GB
-Iiyama ProLite E2473HDS-B1 Zilver
-Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart
-Muis, toetsenbord en speakers/headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een snelle CPU, een goede SSD en voldoende geheugen. Mijn huidige videokaart is momenteel nog voldoende voor wat ik doe. Daarbij zijn videokaarten momenteel ook te duur en slecht leverbaar, deze zal ik in de toekomst nog wel een keer gaan upgraden. Ik ben momenteel nog tevreden met mijn twee 1080p schermen. In de toekomst ga ik wellicht nog een 3e scherm kopen of één van de twee schermen vervangen voor een groter en beter model. Maar dat is iets voor later.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een snel, toekomstbestendig en enigszins stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op mijn samengestelde systeem. Ik twijfel met name over de keuze voor de CPU, de Ryzen 3700x of de Ryzen 5600x. De laatste is nieuwer maar aangezien gamen bij mij momenteel op een laag pitje staat en PioSolver voornamelijk is gebaat bij een sterke CPU(cores x speed) en veel geheugen lijkt de 3700x hier meer geschikt voor. De Ryzen 5600x is met name beter op het gebied van gamen en single core speed. Op de overige punten scoort de Ryzen 3700x gelijkwaardig en/of beter dan de Ryzen 5600x.
Ik zie nu trouwens dat er alweer een derde versie van het moederbord beschikbaar is. Wat is het verschil tussen de Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2 en Gigabyte Aorus B550 ELITE V2?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 309,- | € 309,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 142,95 | € 142,95 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 185,- | € 185,- |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 1TB | € 114,16 | € 114,16 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 961,86 |
Alle op- en of aanmerkingen zijn welkom. Bij voorbaat dank voor jullie hulp.