ADSL lijn aanvragen 3de verdieping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Beste Tweaker,

Bij het aanschaffen van een nieuw (oud) huis blijkt er alleen een internetkabel van Ziggo te liggen. Onze ervaring met Ziggo is niet best en dus willen we graag de optie bekijken om ADSL/VSDL te laten aanleggen. Het probleem: de onderbuurman heeft de betreffende lijn wel, maar wij op 3 hoog niet.

Er was vandaag een installatietechnicus (mijn vriendin heeft hem geholpen/te woord gestaan) en nu blijkt dat het zo'n 200 euro zal gaan kosten, maar dat hij niets kan zeggen over eventueel snelheidsverlies. En er was nog een andere optie; namelijk dat je bij KPN een duurdere variant kon aanleggen/bestellen.
Lekker onduidelijk dus.... volgende keer ga ik het zelf maar vragen.

---
Mijn vragen:
- Hoe zit het met deze 'loss of speed'? Er gaat max 99 Mbit/s in (volgens fourstack) op de begane grond. Maar onze meterkast zit 3 hoog (dus pak hem beet 10-15m lijn extra).
- T.a.v. de 'duurdere variant via KPN', heeft iemand een idee waarover de beste man sprak?

Hopelijk is iemand in staat om, met name de eerste vraag, te beantwoorden.

Groet,

Beste antwoord (via DesertRose op 24-01-2021 20:05)

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 22:02
Denk niet dat bonding wordt bedoelt. Als fourstack nu geen bonded koper aangeeft, komen ze dat ook niet op verzoek even aanleggen, ook al wil je extra betalen.
De monteur bedoelt waarschijnlijk dat je via mijnaansluiting.nl een aanvraag indient voor een offerte en via officiële route een ISRA in je woning laat plaatsen, wat dan weer iets meer zal kosten dan wat de installateur zelf vraagt voor het aanleggen van een kabel met een los aansluitdoosje.
Die paar meter extra maakt inderdaad niks uit.
Voordeel van ISRA in je eigen woning/meterkast is dat KPN ook tot dat punt verantwoordelijk voor de lijn is. Komt je verbinding nu beneden binnen en gaat er een keer iets mis tussen het ISRA punt en je woning, moet je dat zelf oplossen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 15:06
Die paar meter extra maakt niet uit. Dat is niets op een paar honderd meter naar de wijkkast.
Duurdere variant zal vermoedelijk wel lijn bonding zijn waarbij 2 lijnen aan elkaar geknoopt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
D-dark schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:15:
Die paar meter extra maakt niet uit. Dat is niets op een paar honderd meter naar de wijkkast.
Duurdere variant zal vermoedelijk wel lijn bonding zijn waarbij 2 lijnen aan elkaar geknoopt worden.
Kijk. Een snelle en duidelijk reactie. Mochten er nog andere meningen zijn dan hoor ik het graag, maar kan mij in dit antwoord goed vinden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 22:02
Denk niet dat bonding wordt bedoelt. Als fourstack nu geen bonded koper aangeeft, komen ze dat ook niet op verzoek even aanleggen, ook al wil je extra betalen.
De monteur bedoelt waarschijnlijk dat je via mijnaansluiting.nl een aanvraag indient voor een offerte en via officiële route een ISRA in je woning laat plaatsen, wat dan weer iets meer zal kosten dan wat de installateur zelf vraagt voor het aanleggen van een kabel met een los aansluitdoosje.
Die paar meter extra maakt inderdaad niks uit.
Voordeel van ISRA in je eigen woning/meterkast is dat KPN ook tot dat punt verantwoordelijk voor de lijn is. Komt je verbinding nu beneden binnen en gaat er een keer iets mis tussen het ISRA punt en je woning, moet je dat zelf oplossen.