Keuken naar voorkant verplaatsen na uitbouw achter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
Verbouwing is aanstaande. Ik ga een stuk aanbouwen van 4.95 breed en 4 meter diep. In huidige situatie zit daar nu de keuken (L keuken) en het eerste plan was om daar dan ook wederom een keuken van te maken.Er zit ook een deur naar de bijkeuken in die ruimte (nu is die deur nog buiten en gaat naar garage. De garage deel ik in 2 delen zodat er een bijkeuken gemaakt kan worden)

Tot op heden dus het plan om de keuken in aanbouw te plaatsen,mede omdat mijn partner het raar vindt dat er een deur in je woonkamer komt (naar bijkeuken).

Maar de ruimte van de keuken is dan groter dan het deel waarin we nu ons woongedeelte hebben zitten.

Ik merk dat ik niet meer met nieuwe ideeen kan komen.. ik blijf maar beetje hetzelfde bedenken.

Ik had zelf het idee om de keuken naar de voorkant van het huis te verplaatsen en dan tuingericht te gaan wonen,lijkt mij vele malen leuker dan nu (*nu kijk ik uit op de straat, rustige straat overigens).

Wie wil er eens naar mijn tekening kijken (ik kan niet overweg met floorplanner, ik krijg ons model er niet in dus maar aan het tekenen geslagen. ) en wil er eens meedenken wat nu een logische oplossing is .

Links is oud, rechts is nieuw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqbvcKrmhhRsrsL4JUDYsfzKYdE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PdjaDA0rBKlrKlxq8uObN4MK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BtkqHCaOakEIw4f-DD3vJCQ1HUE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PcBhv3Q3xBhaTZPhg583KdOb.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 16:09
Dat is precies wat ik het afgelopen jaar ook heb gedaan. We hadden eerst woonkamer aan de straatkant en de keuken grenzend aan de tuin. Nu binnen verbouwd en aan de achterkant serre gebouwd van 5,50 x 3 meter. Keuken aan de straatkant gemaakt en woonkamer aan de achterkant. Nu loop ik zo vanuit de woonkamer de serre en de tuin in. Veel leuker. Is wel een aardig klus (ook i.v.m. leidingen aanleggen e.d.) maar de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:23
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:03:
Ik had zelf het idee om de keuken naar de voorkant van het huis te verplaatsen en dan tuingericht te gaan wonen,lijkt mij vele malen leuker dan nu (*nu kijk ik uit op de straat, rustige straat overigens).
Ik vermoed dat de badkamer boven net boven het toilet of de keuken zit? Dan is dat de plek waar alle water/afvoer/gasleidingen lopen, lekker efficiënt voor de bouwer. Hou er rekening mee dat je die moet verleggen naar de voorkant als je daar je keuken wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Ja, badkamer zit boven meterkast/toilet/keuken

Alleen water te verleggen want ik ga op inductie koken. En afvoer voor afzuiger kan in de muur ipv onder de vloer. Afvoer is ook geen probleem, rioolbuis ligt in die buurt, die moeten we sowieso opgraven, is wat verzakt dus moet er eea aangepast worden,kan dan mooi direct mee.

Partner vindt het raar als er een duer in woondeel naar bijkeuken zit. En dat je met dingen uit diepvries door je woonkamer moet .Ik zie dat niet als probleem, ik kook vrij gestructueerd dus 1 x lopen .

Verder is partner bang voor geluidsoverlast uit bijkeuken omdat daar wasmachine en droger staat. Nu horen we niets want staat in garage wat nu buiten is

@lazybones ik laat alles doen, doe niets zelf, behalve her en der wat slopen

[ Voor 5% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 21-01-2021 15:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:50
Ik ben met 'team partner'.

Persoonlijk vind ik een grote woonkeuken veel prettiger dan een grote woonkamer. Een grote woonkamer vind ik altijd zo leeg terwijl een kleinere woonkamer veel knusser aanvoelt. Een grote woonkeuken met veel kastruimte, keukeneiland en grote eettafel vind ik dan vele malen praktischer. Persoonlijk vind ik het ook fijner om aan de voorkant van de woning te zitten omdat je dan ook ziet wanneer de visite er is of een pakje aankomt etc. Ook als je lekker in de tuin zit is de keuken dichtbij, en makkelijk om even snel wat eten/drinken te pakken.

Maar ja, dat is allemaal persoonlijke mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Milo85 daar heb je zeker een punt hoor ! Vandaar dat er ook zoveel twijfel is. Voor beide varianten zijn voors en tegens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik heb ook eens in de situatie gezeten dat ik een frisse blik wilde hebben op wat nou een goede opstelling thuis zou zijn.

Ben naar een interieurarchitect gegaan...heb EUR350,- neergelegd en zij hebben een meubelplan voor mij gemaakt.

Bleek echt een gouden zet te zijn. Ze kwamen met ideeën waar ik zelf nooit op was gekomen. Ik heb dit meubelplan, voor een groot stuk van de woning, de afgelopen 5 jaar als leidraad gehanteerd om naartoe te bouwen/kopen/meubelen ;). Nooit spijt van gehad.

Mocht je interesse hebben, ik heb dit laten doen via Studio Damhuis.

Ik vond het vooral fijn dat ik een richting had voor de komende tijd en daardoor gerichter nieuwe spullen kon kopen, gerichter de inrichting kon doen....en heb dus in de afgelopen paar jaar vrijwel al hun adviezen "geïmplementeerd".

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
[~Devian dat klinkt niet heel prijzig moet ik zeggen. Lang geleden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelpie3000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:55
Hebben jullie al eens met een architect gepraat? Die kan wat meer out of the box denken en ook meedenken in hoe je inrichting zou kunnen doen.

Die 1000,- die een architect gaat kosten vallen nl. in het niet bij de kosten van de verbouwing (schat zo'n c.a. 60k als je het laat doen).

En je kan het maar één keer goed doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-07 21:55
Oeh, interessant topic!

Laat ik voorop stellen: ik ben geen architect maar vind het wel leuk om inrichting e.d. te doen.

Kan je die deur niet op een of andere manier verbloemen? Met een soort divider o.i.d.? Eventueel wat groen?
Misschien ook leuk om er een spiegel van de maken: 1. het maakt je ruimte groter, 2. het vrouwelijk schoon heeft er ook nog wat aan.

Wat betreft de geluidsoverlast: Je kunt aan de andere kant van de deur (binnenkant van de bijkeuken) wat foampads die ze ook in geluidsstudio's gebruiken plakken. Dat zal het in ieder geval een heel stuk minderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Appelpie3000 Nee , nog niet gedaan.Kosten vallen idd in het niet van wat het gebeuren gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:13:
[~Devian dat klinkt niet heel prijzig moet ik zeggen. Lang geleden ?
Dit was in 2013!

Ik weet niet of ze nog steeds zo "goedkoop" zijn omdat ze ondertussen als studio ook best gegroeid zijn (en goed aangeschreven staan)...

Hoe het verder bij ons ging is dat wij aangeven dat wij dit wilden...we hebben plattegronden opgestuurd, een soort moodbord voor ze gemaakt...ook foto's natuurlijk van alles, incl meubels die we wilden houden en wat evt vervangen kan worden in de toekomst.

Vervolgens zijn ze aan de slag gegaan, konden we een keer langskomen en kregen we een soort "presentatie" van wat ze gemaakt hadden...dus plattegronden, materialen, meubel ideeën, aanpassingen (ik moest ergens een muurtje bouwen). Je kunt er vervolgens zelf voor kiezen om bepaalde zaken via hun aan te schaffen, of dit zelf elders te kopen. Zo hebben wij ook een aantal nieuwe lampen via hun aangeschaft.

Uiteindelijk ga je dus naar huis met je "meubelplan".

[ Voor 51% gewijzigd door Devian op 21-01-2021 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@MusicMaikel verbloemen hoeft niet van mij. Je kan er natuurlijk een echt mooie deur inhangen. Mooie grote plant oid zodat het niet zo opvalt dat er een deur zit is een optie inderdaad.

Geluidsoverlast.. die droger is stil maar wasmachine..tja..misschien aan andere kant zetten bedenk ik me. Afvoer verleggen en water... is op zich niet heel ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Devian schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:15:
[...]

Dit was in 2013!

Ik weet niet of ze nog steeds zo "goedkoop" zijn omdat ze ondertussen als studio ook best gegroeid zijn (en goed aangeschreven staan)...
Ik ga eens op hun website kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:09
Beide heeft natuurlijk voor- en tegenargumenten.

Het diepvries argument is in geval van aanschaf van een nieuwe keuken wat mij betreft wel een kul-argument. Gewoon een grote koelkast en diepvries in je keuken plaatsen, dan hoef je geen tweede exemplaar in je bijkeuken neer te zetten.

Wanneer je de keuken tegen de wand van 4 meter plaatst, heb je ruimte zat voor meerdere hoge kasten en een stuk aanrecht. Er tegenover een (schier)eiland voor koken en/of spoelen. In de resterende ruimte van de voorkamer en het smalle stukje is dan ruimte voor een enorm lange tafel. 10-12 zitplaatsen hoeft daar geen probleem te zijn.

Wat betreft geluidsoverlast: wij hebben vorig jaar bij het uitzoeken van de nieuwe wasmachine gelet op de decibellen. Een stille wasmachine is echt een verademing.

[ Voor 11% gewijzigd door Ivow85 op 21-01-2021 16:20 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Diepvries heb ik nu grote in garage, zo'n grote ga ik niet inbouwen. Maar zou een kleinere in de keuken kunnen stoppen voor brood en vlees en voorraad in garage.

Tafel moet met 1 kant tegen de muur en niet in de lengte van de lange muur. Ik heb hem nu zo staan (in smalle deel, ergernis!) en dan is het krap.

Op zijn breedtst is het 295 qua doorgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Ivow85 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:18:
Beide heeft natuurlijk voor- en tegenargumenten.

Wat betreft geluidsoverlast: wij hebben vorig jaar bij het uitzoeken van de nieuwe wasmachine gelet op de decibellen. Een stille wasmachine is echt een verademing.
Mijn machine is nog niet aan vervanging toe. Droger is fluisterstil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik zou eens goed bedenken wat voor soort keuken je wil. De vorm (L, hoge wand, kookeiland, etc.) bepalen in hoge mate waar je die het beste in de ruimte kwijt kan. Als je op dat vlak weet wat je wil, wordt het dus makkelijker om de juiste plek te bepalen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Keuken voorzijde : L
Keuken tuinzijde : L + eiland , al dan niet schier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:00
Ik heb de titel wat concreter gemaakt. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:00
Wij hebben bij onze nieuwbouw bewust voor gekozen om de keuken naar de voorkant te verplaatsen, met als zelfde redenen(grootste ruimte, je zit niet zo op de straat te kijken, meer privacy) als jullie.

Voor ons verder gold het dat je aan voorkant beperkt was met indeling, vanwege hoeveelheid ramen.

Qua oppervlaktes is de onze woning iets breder. Aan de voorkant heb je ruimte genoeg voor een kastenwand met groot kookeiland.

Van de keuze van wonen naar achter geen spijt, we kunnen nu zelfs vanaf bank door zijramen de verte in kijken.

Maar, wij hebben nog steeds moeite om deze grote woonkamer gezellig knus te maken. Je hebt te maken met routing naar bijkeuken, je gaat bank niet midden voor je gevelopening zetten. Wij gaan ook kiezen voor interieur stylist om dit deel gezelliger te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij leven overdag aan de achterkant van het huis. Daar zit een grote leefruimte met openslaande tuindeuren en eethoek, met daaraan een soort van grote halfopen U keuken met een loopdeur naar buiten. Aan de voorkant, alleen bereikbaar door de ensuite deuren, zit de woonkamer. Die kun je dus afsluiten als je daar rustig wil zitten, terwijl het leven in de rest van het huis gewoon doorgaat.

Denk dat het vooral een gevoelskwestie is en de vorm van het huis is bepalend voor dat gevoel.

Ons vorige huis was veel kleiner en had de keuken aan de voorkant. Maar dat was ook gewoon het meest logisch qua indeling. We hebben toen nog weleens gekeken naar een eventuele mogelijkheid om de keuken wat meer centraal in het huis te plaatsen en de eethoek naar de voorkant te verplaatsen. De keuken zou dan tussen de eethoek en de woonkamer komen. Maar je vergist je makkelijk in de ruimte die je nodig hebt om een fatsoenlijke eethoek ergens kwijt te kunnen. Wij hebben nu een ronde tafel met een diameter van ongeveer 1,5 meter (Coronaproof tafelen!), maar als we dat plan zouden doorvoeren hadden we echt naar een fors kleinere, rechthoekige tafel gemoeten om nog wat ademruimte over te houden. Achteraf blij dat we dat niet hebben doorgezet, want we hebben nu een halfronde uitbouw/erker aan de zijkant van het huis (achterzijde) en die ronde tafel staat daar echt prachtig.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:29
Wij hadden in ons vorige huis een tuin op het zuiden en de woonkamer tuingericht. In de zomer zaten we continue met de gordijnen/jaloezien dicht om uberhaupt TV te kunnen kijken. Opzich met een zonnenscherm op te lossen misschien maar wij vonden dat best vervelend.

We hebben er nu in ons nieuwbouwhuis voor gekozen om de keuken te richten op de tuin (ook zuidkant) en dan de woonkamer aan de voorkant van het huis voor de rust. We zitten er eigenlijk alleen om TV te kijken en anders zijn we te vinden in de woonkeuken dus savonds lekker de gordijntjes dicht en je hebt geen last van dat je dicht bij de straat zit.

Ik denk dat het heel erg ligt aan wat je prettig vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:33
Wat ik eigenlijk een beetje mis in de openingspost, is wat jullie manier van leven is?
M.a.w. waar geef je het meeste om, (woon)keuken of woonkamer?

Wij zijn geen chefkoks, maar vinden een grote keuken mooi. Hebben een grote eettafel, waar we ook graag met vrienden aan zitten te borrelen. In het keukengedeelte hebben we ook een grote schuifpui naar de tuin. Zomers kun je dus makkelijk in- en uitlopen en wat te drinken/eten pakken.
Ons keukengedeelte is dus veel groter dan het woonkamer gedeelte.

Het woonkamer gedeelte is een stuk kleiner, maar wel lekker knus. Daar liggen/hangen we 's avonds voor de TV als we alleen zijn. Dat hoeft van ons ook niet groter eigenlijk, want dan gaat wellicht het knusse er vanaf.

Als jullie er ongeveer hetzelfde idee bij hebben dan zou ik voor een grotere woonkeuken gaan. Geef je wat minder om het (woon)keukengebeuren en vind je juist een grote woonkamer, dan is dat ook een prima keuze.

En ach, die deur naar de bijkeuken/garage en eventueel geluid van de wasmachine zal wel meevallen. Als je die deur netjes onderdeel laat zijn van het geheel valt dat amper op.
Wij hebben een wasmachine van een aantal jaren oud en die hoor ik alleen (staat in de bijkeuken) lichtelijk als deze aan het centrifugeren is, daar zou ik geen punt van maken.
Wij hebben in de bijkeuken een extra koelvries combi staan en in de keuken zelf ook één, zo heel vaak hoef ik niet naar de bijkeuken voor/tijdens het koken. Ook daar zou ik het niet om laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 10:48

Wuursj

want worst is al bezet

Zijn jullie bankhangers of speelt het leven zich vooral rondom een (grote) eettafel af (met thuiswerken, spelletjes, huiswerk etc) en keuken?
Dat is denk ik de vraag in deze kwestie. Althans, dat was het bij ons met soortgelijke kwestie (ook een nieuwe aanbouw) met twee opties en laat ons toch naar de keuken achter neigen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X6T2fGO.png
(ter vergelijk buiten maten zijn 5,30x11m dus wat kleiner dan bij jullie)

Wat bij ons ook een argument is dat je bij de keuken voor, die ruimte echt alleen gebruikt bij het koken en niet voor andere dingen. Terwijl bij de keuken achter alleen het blad zelf dedicated keuken ruimte is. Er is dan meer vloer-ruimte om te spelen voor de kinderen.
Voordeel van keuken voor is wel dat ie afsluitbaar is ivm geuren en geluiden.Maar beide argumenten spelen bij jullie minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Wuursj op 22-01-2021 10:01 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ik zou verder zelf het woonkamer gedeelte in het kleinere gedeelte zetten... juist om wat eerder gezegd is hier, het is daar "knusser" en makkelijker gezelliger te krijgen...ook zit je niet met looproutes waar je rekening mee moet houden.

Het keuken gedeelte kun je mooi een groot leefgedeelte van maken, grote tafel (altijd handig), misschien een hoek waar je een pc/werkplekje kwijt kunt? Ruime keuken met veel werkblad en verder ruim opgezet vanwege looproutes..

Als je nog plek over hebt dan wat led groeilampen en zelf in een hoek kruiden/sla planten :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik had vroeger de keuken vooraan, maar daar kreeg ik wel spijt van bij tuinfeestjes en/of barbecues. Je bleef van voor naar achter sjouwen. De keuken in het midden is dan een stuk makkelijker. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Aurum daar noem je iets.. de zon.. die zal idd wel flink in de keuken / kamer schijnen als we daar ons woondeel zouden doen... Dan zit je dus met alles dicht.. Goed punt !

@B-Real nu zitten we voornamelijk in woondeel, logisch want keuken is postzegel en de tafel zit op onhandige, tochtige plek nu. Speelhoeken etc, heb ik niet nodig. Wat jij omschrijft, zo leef ik ook. Dus dan zou het onlogisch zijn om de keuken naar voren te zetten. De woonkamer zal dan idd stuk groter worden dan nu, maar eigenlijk heb ik dat niet nodig. Ik heb er alleen bank, tv en dressoir staan.. meer niet.. We kunnen die indleing nog aanpassen en logischer maken zodat we optimaal gebruik maken van de ruimte. In de woonkeuken kan ik wel een hoekje creeeren voor mezelf..

en inderdaad.. looproute van voor naar achter met eten als we in de tuin zitten is ook niet handig.

Fijn ! dan ben ik er uit ;) Woonkeuken aan tuinzijde it will be ;).

Woondeel aan voorkant. Straat is overigens erg rustig.. Ik woon in een gat ;)

[ Voor 14% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 22-01-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:33
Vervolgstap is dan hoe je het keukengedeelte zo mooi en optimaal mogelijk indeelt, zowel qua keuken als eettafel.

Opzich is het een mooie lengte, maar de breedte houd niet over als je er een grote tafel in zet én rekening houdt met stoelen plus dat er nog iemand achter langs zou moeten kunnen lopen. Daarmee bedoel ik absoluut niet dat het een kleine ruimte is (been there done that) een tafel plus stoelen plus loopruimte neemt gewoon een groot oppervlak in beslag ;)
Dat gaat vast nog wel voor wat "hoofdpijn" zorgen :P

Hangt dus allemaal af van hoe groot je je keuken wilt en hoe je deze plaatst, daar zijn gelukkig een hele hoop mooie ideeën voor. Kijk ook maar eens in het keukentopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je langs de muur een bank doet, dan steekt de tafel minder uit. Ook zijn ovale tafels weer in, die breken een ruimte minder 'hard' dan een rechthoekige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:10
Inderdaad, wat is de belangrijkste ruimte voor jullie? Is dat de keuken? Of is dat de woonkamer? Op basis daarvan richt je je woning in.

Voor ons is de keuken het belangrijkst, daarom wilden we in de keuken ruimte voor een ruime eettafel en moest die persé aan het terras grenzen. Het fijne van een ruime eettafel bij de keuken vinden we dat je deel kunt nemen aan de gesprekken aan tafel als je staat te koken. En je hoeft niet het hele huis door om van terras naar keuken te gaan.

Logisch gevolg is dat de onze woonkamer wat knusser is met alleen de zithoek. Die had dus aan de straat gemogen. Maar als bonus grenst hij nu ook aan de tuin, omdat ons huis dwars op het kavel staat.

In jullie geval is een bijkeuken aan de keuken ook wel weer praktischer (ook al kook je efficiënt).

Edit: mosterd na de maaltijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
B-Real schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:30:
Vervolgstap is dan hoe je het keukengedeelte zo mooi en optimaal mogelijk indeelt, zowel qua keuken als eettafel.

Opzich is het een mooie lengte, maar de breedte houd niet over als je er een grote tafel in zet én rekening houdt met stoelen plus dat er nog iemand achter langs zou moeten kunnen lopen. Daarmee bedoel ik absoluut niet dat het een kleine ruimte is (been there done that) een tafel plus stoelen plus loopruimte neemt gewoon een groot oppervlak in beslag ;)
Dat gaat vast nog wel voor wat "hoofdpijn" zorgen :P

Hangt dus allemaal af van hoe groot je je keuken wilt en hoe je deze plaatst, daar zijn gelukkig een hele hoop mooie ideeën voor. Kijk ook maar eens in het keukentopic ;)
Het zou moeten passen.. Maar daarom moeten we nog eens terug naar keukenzaak.. eens goed kijken. De tafel zou in de lengte ook kunnen passen en dan is het al wat makkelijker, Ik wil hem graag met kopsekant tegen de muur dus | ipv ___

We willen dat er 6 personen aan de tafel kunnen zitten zonder de tafel van de muur te moeten halen wat we nu moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Señor Sjon schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:38:
Als je langs de muur een bank doet, dan steekt de tafel minder uit. Ook zijn ovale tafels weer in, die breken een ruimte minder 'hard' dan een rechthoekige.
Nee.. bank fase zijn we uit..been there, done that.. Ovaal is idd iets wat we overwegen

Pagina: 1