Mijn huidige PC stamt uit 2009 en begint nu kuren te tonen en dus aan vervanging toe
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt als een all round PC gebruikt. Veel office werk icl online vergaderen. Tevens dient het als streaming Hub (stream naar Nvidia Shield Tv 2x en soms tegelijkertijd), video- en fotobewerking en af en toe wat gamen. Geen zware games en zeker niet op hoogste specs.
Belangrijk is dat de PC komende jaren (hup naar de volgende 10
) mee gaat en dat vooral mobo future proef is en overige componenten naar gelang geüpgrad kunnen worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag rond € 800 kosten voor de componenten. Echter exclusief Grafische kaart, als het kan wil ik voor nu mijn oude blijven gebruiken tot ik een beter kaart kan veroorloven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis doen het voor nu prima.
Ik heb nu een Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E die wil ik als het kan voor nu blijven gebruiken.
2x Philips Full HD LCD- 243V7QDAB/00 monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb even rondgekeken en onderstaande lijst in elkaar gezet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Ik heb tot nu toe altijd Intel gehad maar lees overal dan AMD hetzelfde levert voor minder geld.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste voor nu is dat ik mijn videokaart kan blijven gebruik zeker gezien de prijzen van de kaarten tegenwoordig.
Ik heb even rondgekeken en het lijkt erop dat PCI-e 4.0x16 mijn oude PCI-e2.0 x16 wel ondersteunt.
Ook belangrijk is dat er genoeg SATA-aansluitmogelijkheden moet zijn. Ik heb een stuk of 4-5 HDD’s die ik er ook in ga pluggen.
Dus het komt eigenlijk neer op de keuze voor het moederbord, dus benieuwd wat jullie ideeën er over zijn.
Aangezien PC langer tijd aan staat is natuurlijk energiegebruik en lawaai ook belangrijke punten.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nu deze lijst samengesteld en ben zeer benieuwd naar wat ik allemaal fout heb gedaan
Wat vinden jullie ervan en vooral welke combinaties clashen en moet vervangen/aangepast worden.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt als een all round PC gebruikt. Veel office werk icl online vergaderen. Tevens dient het als streaming Hub (stream naar Nvidia Shield Tv 2x en soms tegelijkertijd), video- en fotobewerking en af en toe wat gamen. Geen zware games en zeker niet op hoogste specs.
Belangrijk is dat de PC komende jaren (hup naar de volgende 10
Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag rond € 800 kosten voor de componenten. Echter exclusief Grafische kaart, als het kan wil ik voor nu mijn oude blijven gebruiken tot ik een beter kaart kan veroorloven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis doen het voor nu prima.
Ik heb nu een Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E die wil ik als het kan voor nu blijven gebruiken.
2x Philips Full HD LCD- 243V7QDAB/00 monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb even rondgekeken en onderstaande lijst in elkaar gezet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Ik heb tot nu toe altijd Intel gehad maar lees overal dan AMD hetzelfde levert voor minder geld.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste voor nu is dat ik mijn videokaart kan blijven gebruik zeker gezien de prijzen van de kaarten tegenwoordig.
Ik heb even rondgekeken en het lijkt erop dat PCI-e 4.0x16 mijn oude PCI-e2.0 x16 wel ondersteunt.
Ook belangrijk is dat er genoeg SATA-aansluitmogelijkheden moet zijn. Ik heb een stuk of 4-5 HDD’s die ik er ook in ga pluggen.
Dus het komt eigenlijk neer op de keuze voor het moederbord, dus benieuwd wat jullie ideeën er over zijn.
Aangezien PC langer tijd aan staat is natuurlijk energiegebruik en lawaai ook belangrijke punten.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nu deze lijst samengesteld en ben zeer benieuwd naar wat ik allemaal fout heb gedaan
Wat vinden jullie ervan en vooral welke combinaties clashen en moet vervangen/aangepast worden.
Alvast bedankt voor het meedenken.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | ASRock X570 Steel Legend | € 189 | € 189 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 104,63 | € 104,63 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 37,50 | € 37,50 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 75,02 | € 75,02 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 110,- | € 110,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 103,- | € 103,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 818,15 | ||