Lokale service via internet toegankelijk maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Dag allemaal,

Ik heb een T-Mobile Thuis (VDSL) abonnement met daarbij de meegeleverde Zyxel VMG8825-T50 modem. Direct op die modem heb ik een EdgeRouter X aangesloten met dáárachter de rest van mijn netwerk.

De EdgeRouter heeft van de Zyxel een IP-adres gekregen in de 192.168.1.0/24 range (de default range van de meegeleverde Zyxel modem), en alles áchter de EdgeRouter draait in de 10.0.0.0/24 range.

Nu draai ik op mijn Synology NAS enkele services (b.v. NextCloud) welke ik graag buitenshuis ook zou willen kunnen benaderen, maar ik kom er maar niet uit hoe ik dit moet doen. Ik wil bijvoorbeeld een van de services beschikbaar maken via https://service.example.com, hoe verwijs ik dat door naar de desbetreffende service die draait op mijn NAS?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Beste antwoord (via RevellNL op 21-01-2021 22:23)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Port forwarding maken in beide routers? Dubbele NAT is niet ideaal, maar kan wel.
Kan dat modem in bridge-mode? Al dan niet door een helpdeskmedewerker van T-Mobile laten doen.

Omdat je een public IP hebt welke 1x dag <---> 1x per jaar veranderd, kun je misschien beter een DDNS service gebruiken. Dan veranderd je subdomeinnaam mee wanneer het wijzigt.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Port forwarding maken in beide routers? Dubbele NAT is niet ideaal, maar kan wel.
Kan dat modem in bridge-mode? Al dan niet door een helpdeskmedewerker van T-Mobile laten doen.

Omdat je een public IP hebt welke 1x dag <---> 1x per jaar veranderd, kun je misschien beter een DDNS service gebruiken. Dan veranderd je subdomeinnaam mee wanneer het wijzigt.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Double NAT werkt prima inderdaad twee keer een port forward aanmaken. Over het wijzigen van IP adres zou ik mij niet te druk maken in de praktijk gebeurt dat bij hele hoge uitzondering.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
Bedankt, ik heb het inmiddels werkend gekregen!

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 18:41
Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
Door de voorgestelde oplossing van het maken van een port-forwarding rule in zowel de Zyxel als de EdgeRouter X.

Pagina: 1