Laptop voor Office/Teams werkzaamheden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:28
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Gebruik zal zijn Surfen, Mailen en zo nu en dan teamsmeeting. Wellicht dat er nog een extra programma gedraaid zal worden maar dat zal geen zware taak zijn.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
400 max. Als dit echt niet kan moet ik even kijken of er rek in zit.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Voornamelijk thuisgebruik, maar zou mee kunnen naar werk. Geen grote afstanden o.i.d.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Graag maximaal 15.6", dus kleine laptop. Geen chromebook, daar zijn slechte ervaringen mee en dit is daardoor uitgesloten. De grootte van de SSD/HDD minimaal 128gb. Kleiner zou in overleg misschien kunnen maar liever 128.

Ikzelf heb wel rondgezocht, maar kom vaak uit op chromebooks of laptops die niet meer leverbaar blijken. Lenovo ideapads lijken mij wel een aardige keus maar kan hier weinig reviews van vinden.

Ik ben zeer benieuwd of er geschikte laptops zijn voor dit budget! Als er meer informatie nodig is dan hoor ik het graag :)

Beste antwoord (via Brubs op 22-01-2021 10:44)

• Tweepers
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Eens met @frankyfn126. Maar als je geen tweedehands wil en ook echt geen chromebook, dan zijn er nog wel opties hoor.

Als je inlevert op RAM dan heb je bijvoorbeeld deze HP en Acer. Ideapads zijn doorgaans prima, hoewel ik ze nooit onder de 500 euro in handen gehad heb.

Deze refurbished HP Elitebook heeft de beste specs onder de 400 euro en de verkoper claimt "nieuwstaat". Of je gaat voor Aldi-kwaliteit met deze Medion.

Je levert hoe dan ook ergens op in. Verwacht geen geweldige webcam bijvoorbeeld.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:07
De tweakers best buy guide hanteert de grens van 500euro voor een basis laptop.
Voor 400 euro zal je dus heel weinig vinden.
En ik denk ook niet veel soeps.

Je opties zijn dus:
A) in de pricewatch of mediamarkt achtig site sorteren op de laagste prijs en alle verwachtingen en eisen laten varen.
B)2de hands laptop
C)Chromebook ( ik snap niet waarom mensen negatief zijn over chromebooks. Ik heb er zelf 1, echt een top aankoop)
D)Tablet met toetsenbord

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Tweepers
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Eens met @frankyfn126. Maar als je geen tweedehands wil en ook echt geen chromebook, dan zijn er nog wel opties hoor.

Als je inlevert op RAM dan heb je bijvoorbeeld deze HP en Acer. Ideapads zijn doorgaans prima, hoewel ik ze nooit onder de 500 euro in handen gehad heb.

Deze refurbished HP Elitebook heeft de beste specs onder de 400 euro en de verkoper claimt "nieuwstaat". Of je gaat voor Aldi-kwaliteit met deze Medion.

Je levert hoe dan ook ergens op in. Verwacht geen geweldige webcam bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:28
Dank jullie voor de input, ik heb eens gekeken naar degene die @Tweepers voorstelde en ben voor een Ideapad gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smully17
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-02-2021
Beste Tweakers,

Ik zou ook graag advies van jullie willen inwinnen met de zoektocht naar een nieuwe laptop. Waarbij ik wel duidelijk weet wat ik wil en zal het onderstaande formulier dan ook invullen, maar wat voor mij erg belangrijk is, is dat er een verlicht toetsenbord op moet zitten en een numeriek "toetsenbordje" aan de rechterkant.

Ik ga er alleen maar mee internetten/surfen, excel en word, youtube filmpjes bekijken. Absoluut niks zwaars.
Het lastige vind ik dat als ik zoek naar laptops met een verlicht beeldscherm dat ik dan steeds bij duurdere modellen uitkom. Ik zou graag voor een best budget laptop gaan voor +/- € 500,- uit de Tweakers best buy guide, maar die hebben ook steeds geen verlicht toetsenbord.

Daarnaast heb ik een chromebook gehad en zou ook perfect kunnen zijn, maar gezien ik toch nog wel eens iets wil opslaan van grotere bestanden en toch wel vaker wat type in Word/Excel wil ik wel een fijn groot toetsenbord en daar schort het naar mijn mening vaak toch een beetje aan bij de chromebooks. Dus liever ook geen chromebook.

De laptops waar ik nu naar kijk zijn:
https://www.bol.com/nl/p/...NkA.1_8_9.10.ProductImage
en https://www.lenovo.com/nl...ad-3-14ARE05/p/81W000CRMH

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
- Geen zware dingen, niet gamen.
- Wel internetten, youtube filmpjes kijken, Word en Excel, gebruiken om te koppelen met telefoon om fotos eraf te halen doe dit het liefst met een windows besturingssysteem.
- Snel opstarten is natuurlijk erg fijn....

Wat is je budget?
Rond de €500,- (Mag ook meer, maar gezien ik er niks "Zwaars" mee ga doen, vind ik het zonde om er meer voor uit te geven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij zal altijd thuis blijven.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
- Graag maximaal 15.6", dus kleine laptop. SSD schijf.
- Verlicht toetsenbord is een must!
- Numeriek toetsenbord is ook een must.
- Numlock knop met lichtje zou fijn zijn

Ik ben zeer benieuwd of er geschikte laptops zijn voor dit budget en mijn specifieke wens van een verlicht toetsenbord. Als er meer informatie nodig is dan hoor ik het graag :)