Mijn vraag
Ik heb met Excel VBA een factureerprogramma gemaakt.
De input gebeurt via een formulier.
Voor de factureerdatum gebruikte ik de datumpicker van https://trevoreyre.com/portfolio/excel-datepicker/
Alles werkt, maar,
Ik gebruik naast de factureerdatum ook een vervaldatum.
Dus in het worksheet komt op B28 de Factureerdatum en op N28 de code
Gevalletje Amerikaanse datumnotatie, dacht ik. Heb enorm zitten klooien met celeigenschappen en codes om de juiste notering te krijgen.
Maar niet hielp.
Nu blijkt dat als je, via de datumpicker 01-december-2020 invoert met de standaard celnotatie het getal 43842 (12-01-2020) krijgt en niet 44166 (01-12-2020).
Tja, dan kan je klooien tot je ons weegt, niets zal helpen.
Op een geven moment heb ik de datumpicker ertussen uitgehaald en moet de tekstbox handmatig worden ingevuld.
Met de code:
Als ik nu in het formulier 01-12-2020 invoer, krijg ik nog steeds de verkeerde berekening (27-1-2020) van de vervaldatum.
Hoe kan dit? en, belangrijker, wat kan ik eraan doen?
Als ik in het worksheet handmatig in cel B28 "01-12-2020" invoer, krijg ik wel normaal de juiste vervaldatum
Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft 2019
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vooral bezig geweest met verschillende settings van celeigenschappen
Dus Nederlandse ("dd-mm-yy") en Amerikaanse ("mm-dd-yy") Datum settings proberen
Ik heb met Excel VBA een factureerprogramma gemaakt.
De input gebeurt via een formulier.
Voor de factureerdatum gebruikte ik de datumpicker van https://trevoreyre.com/portfolio/excel-datepicker/
Alles werkt, maar,
Ik gebruik naast de factureerdatum ook een vervaldatum.
Dus in het worksheet komt op B28 de Factureerdatum en op N28 de code
Nu blijkt dat als ik 1-12-2020 invoer de factureerdatum 12-1-2020 en de vervaldatum 27-1-2020 wordt.+B28 + 15
Gevalletje Amerikaanse datumnotatie, dacht ik. Heb enorm zitten klooien met celeigenschappen en codes om de juiste notering te krijgen.
Maar niet hielp.
Nu blijkt dat als je, via de datumpicker 01-december-2020 invoert met de standaard celnotatie het getal 43842 (12-01-2020) krijgt en niet 44166 (01-12-2020).
Tja, dan kan je klooien tot je ons weegt, niets zal helpen.
Op een geven moment heb ik de datumpicker ertussen uitgehaald en moet de tekstbox handmatig worden ingevuld.
Met de code:
ervoor gezorgd dat alleen een datum ingevoerd kan worden.Private Sub txtFactuurdatum_Afterupdate()
txtFactuurdatum.value = Format(txtFactuurdatum.value, "dd-mm-yyyy")
If Not IsDate(txtFactuurdatum.Text) Then
MsgBox ("Voer een datum in")
txtFactuurdatum.Text = ""
End If
End Sub
Als ik nu in het formulier 01-12-2020 invoer, krijg ik nog steeds de verkeerde berekening (27-1-2020) van de vervaldatum.
Hoe kan dit? en, belangrijker, wat kan ik eraan doen?
Als ik in het worksheet handmatig in cel B28 "01-12-2020" invoer, krijg ik wel normaal de juiste vervaldatum
Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft 2019
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vooral bezig geweest met verschillende settings van celeigenschappen
Dus Nederlandse ("dd-mm-yy") en Amerikaanse ("mm-dd-yy") Datum settings proberen