Ik heb tijdens de black-friday een mesh setje van asus gekocht.
Na wat artikelen en reviews te hebben gelezen heb ik gekozen voor de 'Asus ZenWiFi AC'.
Ik een node in de meterkast, op de begane grond in het midden van de woning, staan.
De andere node staat op de zolder, tevens in het midden van de woning.
De eerste paar dagen was het internet heel stabiel en snel.
Nu, enkele weken later, heb ik zeer regelmatig (elke +- 6 minuten) dat de verbinding weg valt.
Ik heb al van alles geprobeerd met de instellingen van het wifi netwerkt.
1. ik heb de channel bandwidth van zowel 2.4G als 5G op 20MHz gezet
2. ik heb een vast control channel gekozen welke relatief rustig is mbt omliggende netwerken.
3. ik heb, zoals asus aangeeft als oplossing, de smart control uitgezet.
niets lijkt echt te helpen.
Ik heb in de woonkamer, ongeveer 3 meter van de meterkast, een 'Xiaomi mi tv box' verbonden met het 5G netwerk. tijdens het kijken van youtube (of andere streaming diensten) heb ik telkens laadschermen.
Heeft iemand soortgelijke ervaring? is er nog iets wat ik kan proberen?
Voorheen had ik een "oude" netgear WNDR3700v2 en daar had ik nooit problemen mee.
Alleen de wifi dekking op zolder was niet zo best en de maximale doorvoer snelheid ook niet.
Daarom was ik overgestapt maar heb nu veel spijt.
Na wat artikelen en reviews te hebben gelezen heb ik gekozen voor de 'Asus ZenWiFi AC'.
Ik een node in de meterkast, op de begane grond in het midden van de woning, staan.
De andere node staat op de zolder, tevens in het midden van de woning.
De eerste paar dagen was het internet heel stabiel en snel.
Nu, enkele weken later, heb ik zeer regelmatig (elke +- 6 minuten) dat de verbinding weg valt.
Ik heb al van alles geprobeerd met de instellingen van het wifi netwerkt.
1. ik heb de channel bandwidth van zowel 2.4G als 5G op 20MHz gezet
2. ik heb een vast control channel gekozen welke relatief rustig is mbt omliggende netwerken.
3. ik heb, zoals asus aangeeft als oplossing, de smart control uitgezet.
niets lijkt echt te helpen.
Ik heb in de woonkamer, ongeveer 3 meter van de meterkast, een 'Xiaomi mi tv box' verbonden met het 5G netwerk. tijdens het kijken van youtube (of andere streaming diensten) heb ik telkens laadschermen.
Heeft iemand soortgelijke ervaring? is er nog iets wat ik kan proberen?
Voorheen had ik een "oude" netgear WNDR3700v2 en daar had ik nooit problemen mee.
Alleen de wifi dekking op zolder was niet zo best en de maximale doorvoer snelheid ook niet.
Daarom was ik overgestapt maar heb nu veel spijt.