Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinovic1991
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-10-2021
Hee allemaal,

Momenteel ben ik voor mijn organisatie bezig om iedereen zo optimaal als mogelijk te laten werken vanuit Office365. Daarbij hebben we nu een structuur waarin Teams, OneDrive en SharePoint met elkaar geïntegreerd zijn. Momenteel lopen enkele mensen tegen een probleem aan. Als zij een bestand willen opslaan via OneDrive (verkenner op desktop) dan krijgen zij de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9aqdbLMs-KPrw5qZa-jDJIjVs8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zJnDfCgo5Og29nLoKEQiiOZt.png?f=user_large

Daarnaast ervaren sommige mensen de volgende foutmelding als zij een bestand willen openen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2AQxE6qafwvjXhYRhLlpjw3_IE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pBVqq6ogQKKOCeCDLHYi0n58.png?f=user_large

Weet iemand wat de oorzaak van dit probleem is en hoe dit eventueel te verhelpen is?

Groet,
Stinovic1991

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46
Je eerste screenshot laat inderdaad een filename zien met karakters welke niet ondersteund worden op SharePoint.
Bestand renamen naar een normale naam zou dit probleem op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

spaties in a filename :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinovic1991
@Killah_Priest @superduper

Wij slaan al onze bestanden al op zonder spaties daar tussen. De tekens die in je de eerste afbeelding ziet (%) hebben wij zelf niet toegevoegd. Het lijkt alsof de extentie van de mappen (dus map x --> map y --> bestand x) wordt meegenomen in de bestandsnaam, terwijl ik dat bij het opslaan van het bestand niet in de bestandsnaam verwerk.

Enig idee wat nog meer mogelijkheden kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Stinovic1991 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:43:

Wij slaan al onze bestanden al op zonder spaties daar tussen. De tekens die in je de eerste afbeelding ziet (%) hebben wij zelf niet toegevoegd. Het lijkt alsof de extentie van de mappen (dus map x --> map y --> bestand x) wordt meegenomen in de bestandsnaam, terwijl ik dat bij het opslaan van het bestand niet in de bestandsnaam verwerk.

%20 is de automatisch conversie van spaties naar IETS bruikbaarders, maar nog altijd meestal bron van ellende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stinovic1991 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:43:

Is je padnaam niet gewoon te lang? Dus naam van bestand + alle onderliggende folders bij elkaar. Hoeveel karakters zijn dat?

Als je wellicht de volledige bestandsnaam hier kan delen dan kunnen we misschien beter zien waarom het fout gaat. Je laat nu alleen een foutmelding zien, niet de naam van het betreffende bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinovic1991
@superduper @Verwijderd @Killah_Priest

Dat is het inderdaad. De padnaam is te lang. Als ik het bestand op sla in een van de bovenliggende mappen, dan lukt het wel. Wordt een goede herziening van de mappenstructuur dus. Dank allemaal!
Pagina: 1