Parallels VM W7 overzetten naar VM op W10 PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijafa
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-01 16:54
Mijn vraag: mijn iMac is EOL. Draait VM met W7 op. Deze W7 moet overgezet worden naar mijn nieuwe W10 PC. Is er een oplossing om deze VM over te zetten en wat is de beste oplossing? EN als er al een goede oplossing waar staat op internet dan een betrouwbare heldere uitleg over de te volgen stappen?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
EOL: Imac HighSierra met Parallels en VM W7 met oude exact software. Nieuwe W10PC met I7, 32GB, 2SSD's en een HD.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel geprobeerd te vinden, nog niet de juiste en meeste eenvoudige werkende oplossing gevonden. Ben net overgestapt naar Windows. Afgelopen 13 jaar iMac gehad.

Oplossingen die ik kan bedenken:
1. W7 VM backup van maken. VM W7 installeren op W10 PC en backup restoren. Lijke me de kortste route, alleen de hardware is natuurlijk heel anders.
2. MacOS HS VM installeren op W10 PC en via Apple restoren volledige iMac omgeving
3. Dual boot maken van W10 en W7 of W10 en MacOS HS.

Beste antwoord (via Mijafa op 26-01-2021 12:55)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15

nelizmastr

Goed wies kapot

Mijafa schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:26:
Mijn vraag: mijn iMac is EOL. Draait VM met W7 op. Deze W7 moet overgezet worden naar mijn nieuwe W10 PC. Is er een oplossing om deze VM over te zetten en wat is de beste oplossing? EN als er al een goede oplossing waar staat op internet dan een betrouwbare heldere uitleg over de te volgen stappen?
...

Oplossingen die ik kan bedenken:
1. W7 VM backup van maken. VM W7 installeren op W10 PC en backup restoren. Lijke me de kortste route, alleen de hardware is natuurlijk heel anders.
Dit is een optie inderdaad, maar in feite zou het een volledige systeemkopie moeten worden en niet alleen een back-up omdat daar lang niet altijd alle instellingen en registerwaarden voor de applicaties in meegenomen worden. Die kopie moet dan op een locatie terecht komen waar je dan ook in je nieuwe VM bij kan.
2. MacOS HS VM installeren op W10 PC en via Apple restoren volledige iMac omgeving
Virtualiseren van macOS op een Windows PC werkt lang niet altijd. Ook heb je er geen hardwareversnelling
waardoor de grafische interface heel langzaam reageert en sommige dingen niet zullen werken.
3. Dual boot maken van W10 en W7 of W10 en MacOS HS.
Zal niet zomaar gaan. Intel hardware vanaf de 8e generatie en AMD hardware vanaf Zen2 ondersteunt geen Windows 7 meer. Het kan zelfs niet worden geïnstalleerd zonder te virtualiseren. macOS op een PC zetten is ook geen eitje. Dat wordt een zogenaamde Hackintosh en dat werkt simpelweg niet op elke combinatie van hardware.

Ik denk dat je meer hebt aan wat @Dr Pro voorstelt. Je hebt een zogenaamde V2V migratie nodig. Oftewel een virtual 2 virtual migratie van de ene naar de andere virtualisatie omgeving. Bijv. van Parallels naar Virtualbox (gratis), of naar VMware workstation player, Hyper-v (Windows 10 Pro nodig) etc.

Dan heb je een werkelijke 1-op-1 kopie van je VM en alle data.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mijafa schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:26:
Deze W7 moet overgezet worden naar mijn nieuwe W10 PC.
Waarom moet de hele VM overgezet worden? Is het niet makkelijjker om een nieuwe VM te deployen met bv Windows 10, nieuwste versie van de applicatie te installeren en en de eventuele historische data over te zetten?

Vanuit lifecycle management is dit wellicht ook aan te raden. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijafa
Mee eens, ik heb een W10 machine, ik kan natuurlijk proberen Exact Compact for Windows door op te installeren en de historische data te exporteren uit VM W7 en dan te importeren in de Exact W10 omgeving. Echter dan moet deze heel oude versie van Exact boekhoudpakket, die niet meer ondersteund wordt door de firma Exact wel geïnstalleerd krijgen en ook nog eens de internet updates zien terug te vinden. Heb ik ook naar gezocht op de website van Exact en 123 niet zo gevonden. Maar je hebt me wel in zoverre geholpen dat ik morgen eerst Exact ga bellen om te kijken of zij kunnen aangeven wat wel en niet mogelijk is met deze oude software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijafa
De 2e oplossing van dr Pro heb ik uiteindelijk werkend gekregen. Ben ik heel blij mee. Kostte wat tijd omdat de link al wat ouder was en een en ander in detail net wat anders liep maar uiteindelijk alles wekend gekregen, inclusief exact boekhoudpakket. Nu nog oplossen dat Microsoft vraagt mijn Office licentie opnieuw te activeren omdat er andere hardware is gedetecteerd.

Eenieder bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1