Mijn vraag: mijn iMac is EOL. Draait VM met W7 op. Deze W7 moet overgezet worden naar mijn nieuwe W10 PC. Is er een oplossing om deze VM over te zetten en wat is de beste oplossing? EN als er al een goede oplossing waar staat op internet dan een betrouwbare heldere uitleg over de te volgen stappen?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
EOL: Imac HighSierra met Parallels en VM W7 met oude exact software. Nieuwe W10PC met I7, 32GB, 2SSD's en een HD.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel geprobeerd te vinden, nog niet de juiste en meeste eenvoudige werkende oplossing gevonden. Ben net overgestapt naar Windows. Afgelopen 13 jaar iMac gehad.
Oplossingen die ik kan bedenken:
1. W7 VM backup van maken. VM W7 installeren op W10 PC en backup restoren. Lijke me de kortste route, alleen de hardware is natuurlijk heel anders.
2. MacOS HS VM installeren op W10 PC en via Apple restoren volledige iMac omgeving
3. Dual boot maken van W10 en W7 of W10 en MacOS HS.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
EOL: Imac HighSierra met Parallels en VM W7 met oude exact software. Nieuwe W10PC met I7, 32GB, 2SSD's en een HD.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel geprobeerd te vinden, nog niet de juiste en meeste eenvoudige werkende oplossing gevonden. Ben net overgestapt naar Windows. Afgelopen 13 jaar iMac gehad.
Oplossingen die ik kan bedenken:
1. W7 VM backup van maken. VM W7 installeren op W10 PC en backup restoren. Lijke me de kortste route, alleen de hardware is natuurlijk heel anders.
2. MacOS HS VM installeren op W10 PC en via Apple restoren volledige iMac omgeving
3. Dual boot maken van W10 en W7 of W10 en MacOS HS.