2 monitor setup issues met 1060 3GB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lode Ver
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-07 17:53
Ik heb op het moment een I7 7700k Processor en MSI GTX 1060 3GB videokaart. Ik heb recent een 2e monitor gekocht (LG Ultragear 27GL850-B). Hiervoor had ik reeds een 24 inch Acer 1080p 60 Hz scherm.

Ik merkte recent dat als ik youtube afspeel op mijn 1080p 60Hz Acer monitor dat de schermkwaliteit niet is zoals ze was toen ik alleen deze monitor gebruikte.

Kan dit zijn omdat mijn GTX 1060 dit niet meer trekt? Ik heb een bestelling staan voor een Asus RTX TUF 3080 OC, maar deze kan nog even duren en ik wil reeds weten of ik nog iets moet aanpassen voor mijn tweede monitor beter te doen werken.

Extra info: Recent speel ik Assassin's creed Revelations 1440p 144Hz met bijvoorbeeld youtube op de Acer monitor. De 1440p 144Hz LG Ultragear is verbonden met GPU met DP-kabel. De 1080p 60Hz Acer is verbonden met GPU met HDMI-kabel.

[ Voor 45% gewijzigd door Lode Ver op 21-01-2021 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een GTX1060 moet makkelijk 2 monitoren aankunnen.

Maar wat is er anders aan de beeldkwaliteit? Heb je niet toevallig scaling aanstaan? En draai je het ding nog wel op de native resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lode Ver
Ik zet deze avond er een foto op van mijn GSM. De kleuren bij beweging van de youtube video lijken niet te kloppen. Als het beeld stil staat is er geen probleem, maar bij beweging in de video lijkt dit op de randen van bijvoorbeeld handen en gezichten blauw/paars/groen te kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:14
Lode Ver schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:59:
Ik zet deze avond er een foto op van mijn GSM. De kleuren bij beweging van de youtube video lijken niet te kloppen. Als het beeld stil staat is er geen probleem, maar bij beweging in de video lijkt dit op de randen van bijvoorbeeld handen en gezichten blauw/paars/groen te kleuren.
Verdwijnt dit probleem ook weer als je je nieuwe scherm afkoppelt? Misschien is het altijd wel zo geweest bij het oude Acer scherm en doordat je nu een nieuw, (veel) beter scherm hebt zie je het probleem pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JA93
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-11-2021
Ik zie dat je 2 schermen hebt met een compleet verschillende resolutie. Is de beeldverhouding van beide schermen wel 16:9?

Heb hier zelf een RX480 8gb kaart en ook 2 schermen aangesloten met 2 verschillende resoluties, wel allebei een verhouding van 16:9. 1 monitor van 1920x1080 en 1 tv van 3840x2160. Heb hier wel dat het enkel goed werkt met de resolutie van het scherm met de laagste resolutie. Kortom op mijn 4k tv kan ik enkel in 1080p gebruiken met de pc. De laagste resolutie is leidend! Gebruik de schermen enkel in dupliceermodus. (klonen)

Update: heb ook met uitbreiden gekeken en bij mij is het zelfs zo dat youtube op het 1080p scherm de video over het volledige scherm weergeeft. Op het 4k scherm niet, maar in een letterbox (tussen 4 zwarte balken) terwijl beide schermen een beeldverhouding hebben van 16:9. Dit met het 4k scherm zowel op 2160p als op 1080p. Gebruik youtube in de meest recente versie van microsoft edge. Windows en websites in edge etc. worden wel op beide schermen schermvullend weergegeven.

Het lijkt mij dat dit door windows, je videokaart drivers of door de videokaarten zelf komt.
Dus ik zou aanraden. Zet je huidige acer scherm op V&A te koop of probeer deze te ruilen en koop nog zo'n LG scherm bij. Dan moet het zeker goed werken. Wat ik kan concluderen is dat 2 schermen met 2 verschillende resoluties niet 100% lekker werkt.

Wat je nog kan proberen is je LG scherm op 1920x1080 te zetten.

[ Voor 43% gewijzigd door JA93 op 21-01-2021 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:43
Wat een onzin. Zelfs 3 schermen met 3 verschillende resoluties werkt op een GTX 1060. Ik gebruik Firefox en kan YT van het ene naar het andere scherm slepen zonder problemen. Op alle 3 de schermen, random 1080p 1440p 4K, wordt het fullscreen weergegeven. Als dat niet het geval is dan is er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JA93
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-11-2021
@Uszka

Misschien gebruiken wij allebei edge en ligt het probleem daar.

Heb zelf niet dat de kwaliteit van de video slechter wordt, maar op het 1080p scherm wordt deze op het volledige scherm vertoond, op het 4k scherm in letterbox (kwaliteit in youtube staat op 4k).

Maar bij dupliceren op 1080p gaat het wel prima hier en dat is ook wat ik wil.
Is ook geen probleem en wil ook niet TS zijn topic kapen. Had enkel bij mij gekeken voor hem om hem te kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lode Ver
Heb reeds de reden gevonden. Blijkbaar de settings gereset op mijn Acer 1080p 60Hz monitor gereset en alles werkt zoals behoren.

Blijkbaar teveel met de settings liggen klooien.

Via de Nvidia settings heb ik geen probleem met 1440p en 1080p of 144Hz en 60 Hz op verschillende monitors.

Allessinds, PROBLEEM IS VERHOLPEN.

[ Voor 29% gewijzigd door Lode Ver op 22-01-2021 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27
JA93 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:00:
Ik zie dat je 2 schermen hebt met een compleet verschillende resolutie. Is de beeldverhouding van beide schermen wel 16:9?

Heb hier zelf een RX480 8gb kaart en ook 2 schermen aangesloten met 2 verschillende resoluties, wel allebei een verhouding van 16:9. 1 monitor van 1920x1080 en 1 tv van 3840x2160. Heb hier wel dat het enkel goed werkt met de resolutie van het scherm met de laagste resolutie. Kortom op mijn 4k tv kan ik enkel in 1080p gebruiken met de pc. De laagste resolutie is leidend! Gebruik de schermen enkel in dupliceermodus. (klonen)
Het is nogal logisch dat als je gaat klonen je niet de normale scherpte krijgt op een 4K monitor/tv als je er een 1080p-signaal naar toe stuurt.

En ook dat je 1080p-monitor niets kan met een 4K-signaal is logisch.
Update: heb ook met uitbreiden gekeken en bij mij is het zelfs zo dat youtube op het 1080p scherm de video over het volledige scherm weergeeft. Op het 4k scherm niet, maar in een letterbox (tussen 4 zwarte balken) terwijl beide schermen een beeldverhouding hebben van 16:9. Dit met het 4k scherm zowel op 2160p als op 1080p. Gebruik youtube in de meest recente versie van microsoft edge. Windows en websites in edge etc. worden wel op beide schermen schermvullend weergegeven.
Dit zal een Edge-issue zijn, aangezien dit blijkbaar ook voorkomt op 2160p.

Waarschijnlijk stuurt Edge/Windows dan foutief een 1080p-signaal uit en gaat je monitor dit native mappen. Dat wil zeggen dat alleen de puntjes van 1080p worden getoond en niet wordt aangevuld/opgerekt tot 2160p.

Dat is gewoon op je monitor/tv in te stellen, zodat ook 1080p (en alle andere resoluties) als fullscreen wordt getoond.
Het lijkt mij dat dit door windows, je videokaart drivers of door de videokaarten zelf komt.

Dus ik zou aanraden. Zet je huidige acer scherm op V&A te koop of probeer deze te ruilen en koop nog zo'n LG scherm bij. Dan moet het zeker goed werken. Wat ik kan concluderen is dat 2 schermen met 2 verschillende resoluties niet 100% lekker werkt.

Wat je nog kan proberen is je LG scherm op 1920x1080 te zetten.
Je trekt conclusies die niet juist zijn.

Er is prima op verschillende resoluties te werken in Windows en allemaal full-screen.

Ik draai 2 monitoren en een laptop op 3 verschillende resoluties en zelfs bitdieptes.

Laptop 1080p 8 bit, scherm 1 1440P@10 bit en 4K@ 10 bit.

@Lode Ver Mooi dat het opgelost is :)
Pagina: 1