Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Mijn vader zoekt een headset om online les mee te geven. Ik heb de neiging om bij hem ook gewoon een Behringer C-1 of vergelijkbaar neer te zetten, maar omdat het zou kunnen dat hij ook (deels) op locatie les geeft is dat niet heel handig.

Ik zoek een?
Headset

Wat is je budget?
'Redelijk', tot de 200 euro kom ik wel mee weg denk ik

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Online lesgeven

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te denken aan de Sennheiser Game One of een Plantronics GameCom 788 of vergelijkbaar. Dit laat ook genoeg ruimte over voor een USB->2x 3.5mm adapter en een webcam voor bij zijn desktop PC. Ik ben vooral aan het zoeken of er niet een 'zakelijkere' headset is dat misschien zelfs betere audio kwaliteit heeft.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het belangrijkste voor mij is dat hij gewoon super verstaanbaar is, en mensen zelf ook goed kan verstaan. Hij heeft een kantoor aan huis dus hij zal zelf geen ANC headphones nodig hebben, maar de microfoon moet wel het nodige achtergrondgeluid kunnen filteren. Hij heeft een laptop met zo'n gecombineerde 3.5mm poort, en een desktop PC met de gewone gesplitste ingang/uitgang.
Het liefst juist geen gaming headset, maar het mag wel als dat de enige optie is. De twee die ik noemde zou ik wel acceptabel noemen, aangezien ze allebei niet zo heel bulky zijn en gewoon zwart van buiten. Hij is een kalende man met een smal hoofd, dus een echte gaming headset zou er heel raar uit zien :D

Beste antwoord (via Oon op 21-01-2021 08:56)

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Je kunt beter gaan voor de pricewatch: Jabra Evolve 65 MS Stereo (Zwart). Zoveel moeite is het niet om de micro-USB-kabel erin te stoppen. Dat scheelt flink in de prijs. Voor een iets meer heb je de pricewatch: Jabra Evolve 75 MS Stereo te pakken (iets luxer, met ANC).

Dongles zitten bij beide headsets, net als hoezen (de 75 heeft een harde hoes).

[ Voor 8% gewijzigd door Jungian op 21-01-2021 08:55 ]

0.0

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:52
Bedraad of wireless?

Bedraad heb je waarschijnlijk diverse modellen van Jabra, Plantronics met microfoon die alleen de eigen stem oppakt. Een HyperX II Cloud doet dat wel (ervaring).

Van draadloze ANC headsets heeft de een wel een microfoon die aan de eisen voldoet en andere niet. Jabra Evolve2 85 en Jabra Elite 85h voldoen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Rukapul schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:40:
Bedraad of wireless?

Bedraad heb je waarschijnlijk diverse modellen van Jabra, Plantronics met microfoon die alleen de eigen stem oppakt. Een HyperX II Cloud doet dat wel (ervaring).

Van draadloze ANC headsets heeft de een wel een microfoon die aan de eisen voldoet en andere niet. Jabra Evolve2 85 en Jabra Elite 85h voldoen bijvoorbeeld.
Goeie vraag, met draadloos omzeil je natuurlijk wel de poorten, maar dan heeft hij weer een (redelijke kwaliteit) bluetooth adapter nodig voor op desktop. Ik denk eigenlijk wel dat dat de beste optie is.

300 is wel echt de max, waarmee ik binnen Jabra op bijv. de Jabra Evolve 65+ MS uitkom (inclusief oplaaddock voor 175 bij die link, op de foto's staat ook zo te zien een bluetooth adapter, maar ik weet niet of die inbegrepen is, kan deze combinatie helaas niet in Pricewatch vinden). De vraag is dan vooral wat je daar van kan verwachten qua kwaliteit.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Je kunt beter gaan voor de pricewatch: Jabra Evolve 65 MS Stereo (Zwart). Zoveel moeite is het niet om de micro-USB-kabel erin te stoppen. Dat scheelt flink in de prijs. Voor een iets meer heb je de pricewatch: Jabra Evolve 75 MS Stereo te pakken (iets luxer, met ANC).

[ Voor 8% gewijzigd door Jungian op 21-01-2021 08:55 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Jungian schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:54:

Ah super dat die erbij zitten. Ik denk dat ik daarmee toch wel twee mooie headsets heb om aan hem voor te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-08 10:43

Plainside

I browse when I'm at work

Oon schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:56:
[...]

Ah super dat die erbij zitten. Ik denk dat ik daarmee toch wel twee mooie headsets heb om aan hem voor te leggen
Geef je als advies mee om voor de Evolve 75 te gaan, en afhankelijk waarmee hij vooral communiceerd kan de UC/MS versie nog uitmaken, MS is specifiek ingericht voor Microsoft 'Bel'-applicaties (Lync, Teams, etc), UC is universeel.

Waarom de Evolve, daarop zit ook ANC (Onderkant linker oorschelp) welke makkelijk in/uit te schakelen is.

Gebruik de Evolve 75 UC zelf voor werk (Servicedesk) en is zeker meer comfortabel dan de 65 welke ik hiervoor had, die (de 65) heeft trouwens ook kleinere oorschelpen welke niet geheel comfortabel zijn bij lang dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Plainside schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Geef je als advies mee om voor de Evolve 75 te gaan, en afhankelijk waarmee hij vooral communiceerd kan de UC/MS versie nog uitmaken, MS is specifiek ingericht voor Microsoft 'Bel'-applicaties (Lync, Teams, etc), UC is universeel.

Waarom de Evolve, daarop zit ook ANC (Onderkant linker oorschelp) welke makkelijk in/uit te schakelen is.

Gebruik de Evolve 75 UC zelf voor werk (Servicedesk) en is zeker meer comfortabel dan de 65 welke ik hiervoor had, die (de 65) heeft trouwens ook kleinere oorschelpen welke niet geheel comfortabel zijn bij lang dragen.
Bedankt voor dat stukje extra info. Ik ga hem de 75 UC aanraden, als hij die toch te duur vindt dan kan hij nog voor de 65 UC gaan, maar ik zal erbij zeggen dat die minder comfortabel is
Pagina: 1