Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samenstellen game/stream pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nit0
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-01-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een pc waarop ik moeiteloos kan gamen (Warzone, Fortnite, GTA etc.) en tegelijkertijd streamen in 1080/1440p kwaliteit. Daarnaast zal ik af en toe Photoshop en Adobe Premiere Pro gebruiken. Ik speel ook nog games zoals FIFA op de PS4 en maak dus ook gebruik van een Elgato HD60 S+. Ik wil 2 schermen gaan gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 2000 euro. Ik heb liever dat ik nu in iets investeer dat duurder dan gemiddeld is en jaren meegaat i.p.v. in goedkope onderdelen met een korte levensduur. Uiteraard hoeft een duurdere prijs niet altijd meteen te betekenen dat de kwaliteit beter is dan een vergelijkbaar (goedkoper) item.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Ik heb nog nooit een pc zelf samengesteld of intensief gebruikt. Ik heb altijd op consoles gespeeld en laptops gebruikt. Ik was zelf wel al op zoek naar een 144Hz monitor echter wil ik eerst de samenstelling van de andere onderdelen rond hebben voordat ik ga kijken naar randapparatuur. Ik heb alleen een Elgato HD60 S+ die ik meeneem en gebruik met mijn huidige laptop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf weinig kennis wat betreft het samenstellen van pc's. Ik heb echter uiteraard mijn onderzoek gedaan op het internet en met een klantenservice medewerker van een webshop die game pc's verkoopt gesproken. Uiteindelijk tot de onderstaande samenstelling gekomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee ik heb geen persoonlijke voorkeur en sta voor alles open op dit moment.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua grootte heb ik alle ruimte dus geen wensen. Hij mag wat geluid maken maar uiteraard niet overdreven luidruchtig. Hoe stiller hoe beter maar geen must. Een gemiddeld energieverbruik is prima. Hoeft niet de zuinigste te zijn.

Ga je overklokken?
Nee. Mijn journey om kennis op te doen wat betreft pc's is onlangs begonnen. Wellicht in de toekomst :)

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie advies willen over onderstaande samenstelling. Is deze samenstelling geschikt voor eerdergenoemde doeleinden en kan de pc lang mee? Is de combinatie van de gekozen onderdelen ook de juiste? Of is er een betere combinatie? Suggesties zijn meer dan welkom. Alvast bedankt voor de genomen tijd en moeite.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 314,06€ 314,06
1MoederbordenASUS ROG Strix B450-F Gaming€ 99,95€ 99,95
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3060 Ti Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 1TB€ 35,24€ 35,24
1BehuizingenCooler Master MasterBox MB520 Zwart€ 55,90€ 55,90
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 98,65€ 98,65
1ProcessorkoelingCooler Master H412R€ 22,95€ 22,95
1VentilatorenCorsair Air Series AF120 LED (2018) Red Single Pack, 120mm€ 11,90€ 11,90
1VentilatorenCorsair Air Series AF120 LED (2018) White Single Pack, 120mm€ 11,90€ 11,90
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB 32GB (2 x 16GB) DDR4 DRAM 3000MHz C15 Memory Kit€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCooler Master MWE 650 White 230V - V2€ 52,-€ 52,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 761,55

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Met dit budget kun je een 4k pc maken, zie de best buy guide, als videokaarten weer leverbaar worden. Als 1440p voldoende is vervangen dan de videokaart door een https://tweakers.net/pric...60-ti-ventus-2x-ocv1.html

• jadaia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-11 19:49
Vallen de twee schermen binnen het budget van €2000?

De 5600X doet het beter in games en is vergelijkbaar qua streamen:
https://tweakers.net/revi...s-streaming-en-index.html

De voeding kan beter naar een pricewatch: Corsair TX550M.

Waar gebruik je de HDD voor? Een 500GB SSD zit zo vol met een paar grote games, pak liever een 1TB A2000.

Windows 10 is op internet voordeliger te vinden dan in de pricewatch.

Pak als ram liever een 3600CL16 kit icm Ryzen 5000 of anders een 3200CL16 kit, indien Corsair alleen een Z type icm Ryzen.

• Nit0
martyw schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 06:56:
Met dit budget kun je een 4k pc maken, zie de best buy guide, als videokaarten weer leverbaar worden. Als 1440p voldoende is vervangen dan de videokaart door een https://tweakers.net/pric...60-ti-ventus-2x-ocv1.html
Thanks voor je reactie! Dat klopt inderdaad echter is 1440p voor mij inderdaad voldoende. Stel ik wijzig dan alleen de videokaart, zijn de rest van de onderdelen ok om te kunnen gamen en streamen tegelijkertijd?

• Nit0
jadaia schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 07:19:
Vallen de twee schermen binnen het budget van €2000?
Nee, de schermen vallen hier niet onder.
De 5600X doet het beter in games en is vergelijkbaar qua streamen:
https://tweakers.net/revi...s-streaming-en-index.html
Thanks voor de link! Ik heb de neiging om dan gelijk voor de 5800X te gaan i.p.v. de 5600X. Of is dat het verschil qua prijs niet waard?
De voeding kan beter naar een pricewatch: Corsair TX550M.
Waarom is de Corsair TX550M een betere voeding? Is de 650W die ik heb gekozen te hoog? Ik kan trouwens zelf geen pc's in elkaar zetten helaas dus laat dit doen door een webshop.. Ik zie deze voeding er niet tussen staan. Wel de Corsair CV550 (en 650) en de Corsair RM650. Welke raad je aan van deze twee?
Waar gebruik je de HDD voor? Een 500GB SSD zit zo vol met een paar grote games, pak liever een 1TB A2000.

Windows 10 is op internet voordeliger te vinden dan in de pricewatch.
Is een 1000GB SSD Crucial MX500 ook prima? En zal ik de HDD van 1TB die ik gekozen heb erbij laten of niet? Of is dit teveel van het goede?
Pak als ram liever een 3600CL16 kit icm Ryzen 5000 of anders een 3200CL16 kit, indien Corsair alleen een Z type icm Ryzen.
Als ik de 5800X neem, is de Corsair Vengeance 32GB(3000Mhz) dan prima? Waarom raad je alleen de een Z type aan i.c.m. Ryzen?

Dank voor je reactie!

• jadaia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-11 19:49
Voor een 1080p stream kun je het wel houden bij een 5600X, wil je meer zekerheid of op een hogere resolutie/kwaliteit streamen kan een 5800X geen kwaad. Je merkt het ook in Premiere Pro. Pak dan wel een betere koeler zoals de Mugen 5 PCGH of de Dark Rock Pro 4/NH-D15.

De kwaliteit is beter van die voeding. Interne opbouw en gebruikte componenten zijn beter. 550W is voor dit systeem in principe voldoende. Die CV en RM zijn geen aanraders, bij welke shop wil je bestellen? Je weet dat als je een wenslijstje maakt je de bestelkosten kunt zien mbv de knop onderaan het lijstje? Kies alles bij één winkel en je ziet vanzelf waar je kan bestellen.

Het best pak je een NVME SSD zoals de A2000. MX500 is een SATA die langzamer is. Een extra HDD is prima als bijvoorbeeld video of foto opslag, ga je grote bestanden kopiëren of wil je snel laden is een SSD wel prettig werken.

Corsair combineert niet lekker met Ryzen tenzij je een Z kit pakt, geeft soms problemen. Andere merken gaan wel goed. Pak minimaal 3200MHz CL16 geheugen.
Pagina: 1