Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPengin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-09 01:03
Ik probeer een LG 29WK500 aan te sluiten op mijn iMac 14,1 (late 2013) door middle van deze mini display naar HDMI kabel . Echter zie ik geen optie in 'System preferefences' - 'Displays' voor 2560 x 1080. Het gaat tot 1080p, zelfs als ik de 'options' knop gebruik. Ik draai op dit moment macOs 10.13.6 High Sierra.

Na het probleem te op te zoeken zie ik alleen dat mensen een betaalde 3rd party app aanraden om die resoluties te krijgen. Is er geen native oplossing?

Beste antwoord (via Daedalus op 22-01-2021 14:59)

• MrPengin

[Opgelost] Het lag inderdaad aan de kabel/ adapter.

Ik heb zojuist een nieuwe 'active' mini DP naar HDMI adapter ontvangen en nu werkt het prima. De juiste resolutie en refresh rate zijn nu beschikbaar in de instellingen. (De verkoper heeft wel een mini dp naar HDMI adapter van microsoft gestuurd in plaats van de Club3d adapter die ik had besteld, maar het werkt!)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Het scherm wordt als TV gezien, daar gaat het mis. macOS leest ook de EDID informatie niet uit waardoor de resoluties niet goed worden opgepikt.

Als je dit niet handmatig wil corrigeren is inderdaad 3rd party software nodig.

SwitchResX werkt hiervoor goed. Wel SIP uitzetten, anders werkt het niet.

https://www.onemorething....trawide-29um59-resolutie/

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPengin
nelizmastr schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 06:52:
Het scherm wordt als TV gezien, daar gaat het mis. macOS leest ook de EDID informatie niet uit waardoor de resoluties niet goed worden opgepikt.

Als je dit niet handmatig wil corrigeren is inderdaad 3rd party software nodig.

SwitchResX werkt hiervoor goed. Wel SIP uitzetten, anders werkt het niet.

https://www.onemorething....trawide-29um59-resolutie/
Bedankt voor de info! Ik denk dat 't ook licht aan m'n kabel. Na wat meer gegoogle kwam ik er achter dat er 'active' en 'passive' adapters zijn van mini DP naar HDMI en blijkbaar heb ik 'active' nodig om deze resolutie te kunnen gebruiken. Ik ga daarom deze adapter aanschaffen en kijken of dat wel werkt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MrPengin

[Opgelost] Het lag inderdaad aan de kabel/ adapter.

Ik heb zojuist een nieuwe 'active' mini DP naar HDMI adapter ontvangen en nu werkt het prima. De juiste resolutie en refresh rate zijn nu beschikbaar in de instellingen. (De verkoper heeft wel een mini dp naar HDMI adapter van microsoft gestuurd in plaats van de Club3d adapter die ik had besteld, maar het werkt!)