Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Ik ben in het bezit van een weerstation, dit station is aangemeld bij Wunderground (Weather Underground) en via internet kan ik mijn station (en vele andere stations) uitlezen.
Van de subpagina van Wunderground van mijn station heb ik een snelkoppeling gemaakt op de startpagina van mijn mobiel en van mijn tablet (beide Samsung).
Recentelijk heb ik mijn tablet opnieuw moeten inrichten en daardoor moest ik de snelkoppeling opnieuw maken.
Maar .... helaas helaas, dat lukt niet meer.
Als ik een snelkoppeling maak naar mijn pagina en ik open daarna de snelkoppeling dan kom ik op de homepagina van Wunderground ipv bij mijn station.
De (oude) snelkoppeling op mijn mobiel werkt nog goed maar als ik op mijn mobiel een nieuwe snelkoppeling aanmaak krijg ik ook een koppeling naar de homepage.
Voor diverse sites krijg ik ditzelfde probleem, ik kan dan geen snelkoppeling maken naar een subpagina van een site. 
Anderzijds zijn er ook diverse sites waar gewoon koppelingen gemaakt kunnen van subpagina's. Bijvoorbeeld, ik kan bij Tweakers wel gewoon een snelkoppeling maken naar vraag/aanbod van smartphones.

Probleem doet zich voor bij zowel Chrome als Edge (android)
Heeft iemand hier herkenning aan?

Bijgevoegd de link naar een willekeurig (dus niet mijn) weerstation bij mij in de regio
https://www.wunderground.com/dashboard/pws/IMAASB9
En de link naar tweakers:
https://tweakers.net/smartphones/aanbod/

Hiermee kan evt. getest worden of het probleem alleen bij mij optreedt. Ben benieuwd.....

Beste antwoord (via 51bert op 21-01-2021 13:48)

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Dit ligt niet aan jouw device, maar dit hebben ze hebben Wunderground expres zo ingesteld. In hun webmanifest staat:
code:
1
"start_url": "/",

En daardoor kom je op de homepage uit als je de app opent, ipv op de subpagina van waaruit je de koppeling hebt gemaakt.
BIj tweakers hebben ze hiervoor niks ingesteld, dus vandaar dat je daar wel op de subpagina uitkomt.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Dit ligt niet aan jouw device, maar dit hebben ze hebben Wunderground expres zo ingesteld. In hun webmanifest staat:
code:
1
"start_url": "/",

En daardoor kom je op de homepage uit als je de app opent, ipv op de subpagina van waaruit je de koppeling hebt gemaakt.
BIj tweakers hebben ze hiervoor niks ingesteld, dus vandaar dat je daar wel op de subpagina uitkomt.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
@RedFox Dankje, duidelijke toelichting.
Blijkbaar is het manifest afgelopen maanden een keer aangepast.
Ik kan mijn pagina natuurlijk bij de favorieten/bladwijzers zetten maar dat is omslachtiger.
Is er misschien een sluiproute?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Workaround die ik hier tegenkwam is in offline modus de pagina bezoeken en dan een snelkoppeling maken.
Ander alternatief is een app gebruiken waarmee je snelkoppelingen kan maken, bijvoorbeeld: https://play.google.com/s...deltacdev.websiteshortcut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 51bert
@RedFox de app werkt super 👌.
Mijn dank grenst aan het hondsdolle 😇