Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 00:04
Ik heb een tijdje terug mijn iPad Pro 12,9 (2017) laten vallen. Scherm was volledig stuk. Heb deze laten repareren, maar helaas het scherm lijkt een eigen leven te hebben gekregen, dat wil zeggen dat er zonder enige interactiviteit het toch lijkt dat er op het scherm wordt gedrukt. Reparatiewinkel heeft het probleem niet weten op te lossen dus zal ik de iPad Pro terug krijgen samen met de kosten die ik eerder betaald heb.
Deze iPad komt dus retour, maar dan ZONDER scherm. Heel jammer, zeker met 512 Gbyte aan geheugen waar ik volgens mij niks mee kan.

Kortom, iemand ideeen of ik iets kan doen hiermee? Kan ik bv nog op een of andere manier iets bereiken met de 512 Gbyte geheugen?
Of wellicht verkopen aan een hobbyist ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:00

g0tanks

Moderator CSA
Kan je de iPad niet gebruiken met een externe monitor?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
Kan je misschien een scherm raam hangen met hunderbolt USB c oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osado
g0tanks schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:34:
Kan je de iPad niet gebruiken met een externe monitor?
wellicht, maar daar heb ik al een Macbook voor. Een tablet zie ik toch liever als een meer mobiel device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:09
Begrijp ik goed dat het scherm stukker is gegaan? ( aangezien je aangeeft zonder scherm )

( als in hij is stukker terug gekomen van reparatie )

[ Voor 24% gewijzigd door corporalnl op 20-01-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osado
corporalnl schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:38:
Begrijp ik goed dat het scherm stukker is gegaan? ( aangezien je aangeeft zonder scherm )

( als in hij is stukker terug gekomen van reparatie )
Scherm ging stuk na een val. Deze laten vervangen bij een repairservice, maar het apparaat is zijn eigen leven gaan leiden. Repairservice wil me de kosten terugbetalen, maar dan halen ze ook het door hun geleverde scherm eraf. Het oude kapotte scherm hebben ze niet meer, dus komt er een iPad letterlijk zonder scherm retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mm hoor je helaas wel vaker en als je pech hebt dan heeft een dergelijk (imitatie neem ik aan) scherm ook meer defect gemaakt op het logicboard dan je lief is.

Je zou nog een schermpje kunnen bestellen om dat te testen. Voor €150,- moet dat wel lukken en als die hetzelfde probleem heeft (en het dus aan de iPad ligt) kan je dat scherm altijd nog terug sturen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:09
osado schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:51:
[...]

Scherm ging stuk na een val. Deze laten vervangen bij een repairservice, maar het apparaat is zijn eigen leven gaan leiden. Repairservice wil me de kosten terugbetalen, maar dan halen ze ook het door hun geleverde scherm eraf. Het oude kapotte scherm hebben ze niet meer, dus komt er een iPad letterlijk zonder scherm retour.
Ah excuus heb het niet goed gelezen. Anders had je misschien een andere zaak gehad. Maar dat hier niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
Tsja, waarschijnlijk gaat volgende winkel ,elfde probleem hebben... iPad is afgeschreven.

Hooguit als home server aansturing oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topictitel ontcapt en verduidelijkt naar "Hoe iPad Pro te gebruiken zonder scherm". Er is geen brand en er is geen spoed.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38

henri8096

BIM is not a software!

osado schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:32:
Ik heb een tijdje terug mijn iPad Pro 12,9 (2017) laten vallen. Scherm was volledig stuk. Heb deze laten repareren, maar helaas het scherm lijkt een eigen leven te hebben gekregen, dat wil zeggen dat er zonder enige interactiviteit het toch lijkt dat er op het scherm wordt gedrukt. Reparatiewinkel heeft het probleem niet weten op te lossen dus zal ik de iPad Pro terug krijgen samen met de kosten die ik eerder betaald heb.
Deze iPad komt dus retour, maar dan ZONDER scherm. Heel jammer, zeker met 512 Gbyte aan geheugen waar ik volgens mij niks mee kan.

Kortom, iemand ideeen of ik iets kan doen hiermee? Kan ik bv nog op een of andere manier iets bereiken met de 512 Gbyte geheugen?
Of wellicht verkopen aan een hobbyist ?
Hoewel ik mijn vraagtekens bij het handelen van de reparatiewinkel heb, als je richting hen geen verdere stappen wil ondernemen heb je naar mijn idee 2 opties.
- Naar een apple authorized service provider gaan om hem te laten maken.
Dit zal zeker niet de meest economische optie zijn, maar dan heb je wel weer een functionerend product.
(met als risico dat zij nog meer defecten vinden die of door het imitatiescherm
of door de val zelf veroorzaakt zijn)
- De optie die je zelf al aangaf, verkopen aan een hobbyist.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@osado Scherm met LCD kost hier in NL ongeveer E300,- voor deze iPad. Bij Apple zelf ben je max E715,- kwijt, en heb je garantie op de reparatie, en op het scherm. Weet niet wie of wat ermee gedaan is, maar dat zou je kunnen overwegen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osado
henri8096 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 07:52:
[...]

Hoewel ik mijn vraagtekens bij het handelen van de reparatiewinkel heb, als je richting hen geen verdere stappen wil ondernemen heb je naar mijn idee 2 opties.
- Naar een apple authorized service provider gaan om hem te laten maken.
Dit zal zeker niet de meest economische optie zijn, maar dan heb je wel weer een functionerend product.
(met als risico dat zij nog meer defecten vinden die of door het imitatiescherm
of door de val zelf veroorzaakt zijn)
- De optie die je zelf al aangaf, verkopen aan een hobbyist.
Vraagtekens heb ik ook, maar ik kan het niet hard maken. Hoe kan ik achterhalen of het om een namaakscherm gaat of een gelijkwaardig scherm als bij een Authorized Service Provider...
Hoe dan ook, ik heb gedurende dit hele traject ook nog een Authorized Service Provider benaderd. Die zouden 125 euro duurder zijn dan degene die ik heb gekozen. Zij geven echter aan dit niet meer aan te kunnen bieden omdat ie elders al onder is gebracht voor reparatie.
Helaas...ik heb mijn lesje geleerd. De volgende keer:
1) een iPad niet laten vallen ...
2) Ook al is het nog iets duurder (het was al niet goedkoop), iets meer uitgeven voor een Authorized Service Provider...

Benieuwd wat een hobbyist er nog voor over heeft, want die 512 GB...die is duur in aanschaf geweest, maar ik kan er nu niets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:58
osado schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:54:
[...]

Vraagtekens heb ik ook, maar ik kan het niet hard maken. Hoe kan ik achterhalen of het om een namaakscherm gaat of een gelijkwaardig scherm als bij een Authorized Service Provider...
Of het een namaakscherm is, kunnen ze bij een Apple Store zeker wel checken. En een gelijkwaardig scherm als het origineel: die zijn er niet. Ze zijn altijd veel minder van kwaliteit.
Pagina: 1