hdd slaapstand WD mycloud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVN78
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-05-2021
Mijn vraag
vandaag kon ik mijn WD mycloud 2TB niet benaderen vanaf mijn laptop. zonet even gekeken en een langzaam knipperende (blauwe) LED aan de voorkant. conclusie: slaapstand. omdat ik niet wist hoe ik hem daaruit kon krijgen de stekker maar uit de mycloud gehaald en na een paar seconden er weer in gedaan.

toen hij weer volledig opgestart was, kon ik hem weer gewoon benaderen. zowel via verkenner als via het dashboard van de mycloud. dus het was weer opgelost.

hou zou de mycloud normaal uit de slaapstand moeten komen? vanzelf? of moet ik daar een actie voor doen? of kan ik nog beter de slaapstand/energiebesparingsoptie uit zetten? dit euvel is me in de jaren dat ik de mycloud al gebruik niet eerder overkomen (of opgevallen)

ik hoor het graag, elke keer dit oplossen door de stekker er uit te halen lijkt me ook niet bevorderlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door BVN78 op 20-01-2021 21:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:21

DaveFlash

Here's to the crazy ones

wdcloud / mycloud / home etc is echt 3x niks. koop het nooit weer. 3tb data foetsie.

hoor verder geen gekke geluiden bij die van mij, wat zou wijzen op schijf falen, maar de files zijn alsnog niet meer toegankelijk, unit reageert wel nog op reboot, restart etc commands vanuit de wd apps, maar blijft voor wat betreft de bestanden 'mycloud is offline' aangeven. wel heel gek, want de Time Machine share for macOS is gewoon nog toegankelijke, dus de schijf lijkt zelf idd niks mis mee, maar ik kom dus via de app, en dat is de enige manier, niet meer bij het hoofdvolume. die blijft 'offline'

dus helaas kan ik je niet helpen, dan enkel te adviseren een andere product aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-07 20:22
@BVN78:
Als er voor jouw model geen known error is m.b.t. de slaapstand, zou je in je laptop kunnen kijken of de energie-setting "externe schijven wakker houden" (of zoiets, ik heb zelf nu even geen Windows 10 ter beschikking hier om te kijken hoe het heet) uit zetten helpt.
En anders zou je een indexering aan kunnen zetten op je externe harddisk "om hem wakker te houden".

@DaveFlash:
Als je hoofdvolume "offline" is maar de rest nog gewoon toegankelijk is, staat de data nog gewoon op je NAS en is de vraag hoe je die weer toegankelijk krijgt.
Als de helpdesk van WD je daarin niet kan helpen, kan je altijd nog de harddisk (voorzichtig) uit de behuizing halen en die rechtstreeks in je PC bouwen, en kijken of je zo (wellicht via ext2FS.exe als het een Unix-volume betreft) aan de data kunt komen.
En anders haal je toch gewoon de data van je backup af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:21

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@Renault nee dat zal niet gaan, het hoofdvolume bevatte andere data, de Time Machine end-point van de nas bevat enkel de backup van de interne schijf van de Mac. En ja, de suggestie met linux is me bekend, want wd gebruikt voor deze drives als het goed is idd zo'n unix/linux filesystem, maar dan is het nog de vraag hoe de data werd opgeslagen, gewoon als aanspreekbare files (ideale situatie), of in van die binaire chunks van een propertary protocol van wd, ik vrees voor het laatste bij dit type product, maar we zullen zien.