Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred Konijn
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-10-2021
Mijn vraag
Ik wil graag 3 microfoons in garageband krijgen met 3 verschillende sporen. Ik heb 3 usb microfoons. 2 tascams dr-05x en een blue yeti.

Ik heb op internet een youtube fimpje gezien hoe ik dit via het menu "audio-apparaten" een "samengesteld apparaat" kan aanmaken. Dit heb ik gedaan.
Wanneer ik nu in garage band een nieuw spoor kies en dan onder het menuutje "invoer" het aangesloten samengestelde apparaat kies en dat twee keer herhaal zodat ik alledrie de microfoons heb gekoppeld dan doen de microfoons niets.

Wat doe ik niet goed?
Ik hoop dat ik het beetje goed heb uitgelegd.

Groet
Fred.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:19

talin

ES-MA

Fred Konijn schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:21:
Mijn vraag
Ik wil graag 3 microfoons in garageband krijgen met 3 verschillende sporen. Ik heb 3 usb microfoons. 2 tascams dr-05x en een blue yeti.

Ik heb op internet een youtube fimpje gezien hoe ik dit via het menu "audio-apparaten" een "samengesteld apparaat" kan aanmaken. Dit heb ik gedaan.
Wanneer ik nu in garage band een nieuw spoor kies en dan onder het menuutje "invoer" het aangesloten samengestelde apparaat kies en dat twee keer herhaal zodat ik alledrie de microfoons heb gekoppeld dan doen de microfoons niets.

Wat doe ik niet goed?
Ik hoop dat ik het beetje goed heb uitgelegd.

Groet
Fred.
wellicht zit ik helemaal verkeerd en zijn er mensen die het wel weten maar om aangesloten apparaten te gebruiken en dan voor garageband moet je ze toch aansluiten in je Audio MIDI Setup app die standaard in OSX zit?

zie je ze daar ook?
en als je ze daar in aansluit ziet garageband ze dan wel als aparte apparaten?
ik heb hier een MIDI keyboard en een Midi drumpad die ik apart aansluit in Audio MIDI Setup en die kan ik alle 3 als apart spoor in garageband gebruiken.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:14
Microfoons zijn geen midi apparaten. Als ik je vraag goed lees is dit denk ik wat je zoekt:
https://support.apple.com...rageband/gbnd5f260581/mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:10
Volgens mij zijn al deze microfoons USB interfaces toch? Met andere woorden, ze geven hun signaal door door een USB geluidskaart aan te maken die in een programma kan worden gebruikt om vanaf op te nemen?

Tot zover mij bekend is kan Garageband maar met 1 geluidskaart per keer werken (kan er naast zitten). Dat hoeft geen probleem te zijn, maar dan zul je inderdaad het samengevoegde apparaat moeten aanmaken, een virtuele geluidskaart met inputs/outputs van andere geluidskaarten. Als je per spoor een ander invoer apparaat kan kiezen zou ik het samengevoegde apparaat achterwege laten en gewoon direct de microfoon selecteren.

- Voordat je een samengesteld apparaat aanmaakt, check even of je op een andere manier wel invoer kan krijgen op het spoor. Let vooral op "input monitoring" en "record arm", de termen kunnen in Garageband wellicht anders zijn.

Als je een samengesteld apparaat aanmaakt wordt dat je geluidskaart met een of meerdere kanalen. Welke kanalen overeenkomen met welke microfoon kan je zien bij de instellingen van het samengestelde apparaat

- Check dus of je het goede kanaal hebt geselecteerd.

Als je wel input kan krijgen van de microfoon direct, maar niet via het samengesteld apparaat gaat wel waarschijnlijk in de configuratie van het apparaat wat mis. Check dan:

- Of de gewenste microfonen zijn aangezet in het apparaat.
- Of het wisselen van de "Clock-bron" werkt.
- Of het wisselen van de "Samplefrequentie werkt".

Wat je verder kan proberen is of het aanmaken van een samengesteld apparaat met slechts één microfoon wel werkt. Zo niet, kun je een andere proberen. Zo wel, kun je proberen meerdere toe te voegen en het proces herhalen. Wellicht vind je een microfoon die niet mee wilt werken.

Ik hoop dat dit werkt.