Als root in een console type je 'shutdown now'. En dat staat echt wel ergens in de documentation hoor
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ik heb Mandrake 8.0, vrij kaal geinstalleerd en 'shutdown now' werkt bij mij gewoon.
Verwijderd
Das wel te hopen voor je ja, anders wordt het zo lastig afsluiten heOp maandag 13 augustus 2001 23:29 schreef Bertrik het volgende:
Ik heb Mandrake 8.0, vrij kaal geinstalleerd en 'shutdown now' werkt bij mij gewoon.
Hoef je bij Mandrake geen "-h" op te geven
Of je doet het echt basicOp maandag 13 augustus 2001 23:29 schreef Bertrik het volgende:
shutdown -y -g0
Of 'reboot' en dan tijdens de reboot je computer uitzetten 
Het probleem van de topicstarter is waarschijnlijk dat je root moet zijn om dit soort acties uit te voeren.
Het probleem van de topicstarter is waarschijnlijk dat je root moet zijn om dit soort acties uit te voeren.
Details, detailsOp maandag 13 augustus 2001 23:35 schreef Bertrik het volgende:
ctrl+alt+del wil ook altijd nog wel helpen. Normaal reboot ie dan, maar je kunt je inittab natuurlijk ook zo aanpassen dat ie dan afsluit.
sorry ik ben nog een newbie, maar bij "shutdown now" blijft hij bij "schutting down anacron" hangen. Kan ik hem hier uit zetten.
Is er geen commando waarbij de pc zich ook volautomatisch uitschakeld
Is er geen commando waarbij de pc zich ook volautomatisch uitschakeld
Verwijderd
als je onder mandrake X gebruikt en je logt gewoon uit kun je met een menu kiezen om te shutdownen.
Anders effe su(root) worden in de console dan shutdown -h now intikken en hij moet gewoon stoppen, het is geen windows die toch een process niet killed, maar heb anders effe een paar seconde geduld.
En mandrake stopt bij mij automatisch de computer al.
Anders effe su(root) worden in de console dan shutdown -h now intikken en hij moet gewoon stoppen, het is geen windows die toch een process niet killed, maar heb anders effe een paar seconde geduld.
En mandrake stopt bij mij automatisch de computer al.
Pagina: 1