Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Willems
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-03-2021
Goedemiddag allemaal,

Na 7 jaar trouwe dienst heeft mijn oude vertrouwde Note 3 het begeven. Helaas kunnen deze toestellen niet zo goed tegen kladje bier als hun eigenaar O-)

Zoals uit een gebruiksduur van 7 jaar wel blijkt was ik erg tevreden over het toestel en bij de zoektocht naar een vervangend toestel viel de keuze al vrij snel op de Note 20 Ultra.
Gezien hij natuurlijk wel wat groter is dan de note 3 en je hem momenteel nergens kunt gaan proberen/ in je broekzak kan dragen heb ik een 1:1 model van karton gemaakt en er een week mee rondgelopen.
Het formaat bleek prima dus de keuze Leek gemaakt te zijn.

Vele forums, filmpjes en telefoontjes verder is het besluit genomen om voor een model met de Snapdragon chipset te gaan.

Nu zit ik alleen met vraagtekens met betrekking tot de ondersteuning voor het netwerk, hier kom ik niet helemaal uit. (voornamelijk 5G)
Momenteel heb ik een abbo bij Vodafone waar ik erg tevreden mee ben.

Ik heb vandaag met hun gebeld en gechat alleen daar krijg ik wisselende antwoorden. De ene keer wordt er verteld dat een toestel uit het buitenland (ook buiten de EU) het gewoon prima zou moeten doen en de andere keer wordt er gezegd dat de verbinding slecht zal zijn.

Ook Samsung zelf geeft verschillende antwoorden. Volgens de ambassador waar Vodafone contact mee gehad heeft zou de verbinding in heel Europa slecht zijn, terwijl hun eigen klantenservice beweert dat alles gewoon prima zou moeten werken.

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat de ambassador probeert me op deze manier een model in NL te laten kopen, maar het kan net zo goed wel kloppen. :?

Mijn vraag is dus: kan ik met een gerust hart een model uit China, Zuid Korea, Amerika of Canada over laten komen in de wetenschap dat het allemaal zal werken, of zullen er altijd een aantal problemen zijn ?
En als ik dan moet kiezen tussen de verschillende mogelijkheden, welk model heeft dan de meeste kans om in NL goed te werken ?

(Ik maak me geen zorgen over garantie en ben bekend met regiolock, het gaat om de ondersteuning van het toestel hier in NL)

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, ik kom er zelf nèt niet uit Haha :P

Alvast bedankt voor de moeite van het lezen O-)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 21:04
Zoek op welke frequenties het gewenste model accepteert, kijk daarna welke frequenties vodaphone gebruikt. Dan weet je snel genoeg of hij de juiste ondersteund.

Voor de verschillen tussen frequenties even googlen, geen ervaring mee.
een 1:1 model van karton gemaakt en er een week mee rondgelopen.
:+ Wat een heerlijk simpele oplossing, respect!

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 09:55

FeaR

In GoT we trust

CEA > ATT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Willems
LuisjeNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:26:
Zoek op welke frequenties het gewenste model accepteert, kijk daarna welke frequenties vodaphone gebruikt. Dan weet je snel genoeg of hij de juiste ondersteund.

Voor de verschillen tussen frequenties even googlen, geen ervaring mee.

[...]

:+ Wat een heerlijk simpele oplossing, respect!
Ik heb zelf een product design achtergrond, dus dan neig je al snel naar zelf wat maken als het echte werk niet beschikbaar is. :P

En over de frequenties; Waarschijnlijk is het heel eenvoudig, maar ik kom er zelf niet uit.
als ik de SM-N9860 (hongkong) vergelijk met de SM-N986B/DS 512GB (EU) dan lijken de functionele verschillen niet heel groot te zijn.

Volgens https://antennekaart.nl/page/frequencies is de enige 4G band die niet in de HK versie zit de 32 band, alleen wat wil dit dan precies zeggen?
Betekent dit dat de verbinding waarschijnlijk altijd kak zal zijn, of zal ik hier niet echt iets van merken ?

Wat 5G betreft, daar heb ik echt meer uitleg bij nodig 8)7
Ik heb gevonden dat de HK versie zou beschikken over: SA/NSA/Sub6 (41, 78, 79) (volgens sommige sites ook over 1)
de EU beschikt over: SA/NSA/Sub6 (1, 3, 5, 7, 8, 28, 40, 77, 78)

Ik heb het gevoel dat daar het probleem gaat ontstaan, heeft iemand daar meer kennis van ?
Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Willems
het gaat toch een europees model worden, waarschijnlijk heb je met elk ander type problemen met 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 09:41
Ik heb zelf geen ervaringen met een toestel importeren vanuit Hongkong en de daaraan verbonden connectiviteitsissues maar ik zou echt geen Samsung toestel aanraden met een Exynos 990. Dat is gewoon echt een matige processor wat je écht gaat merken in de batterijduur. Ik zou als ik jou was opteren voor een S21 variant met de nieuwe Exynos chips, die schijnen al een stuk beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Willems schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:08:
het gaat toch een europees model worden, waarschijnlijk heb je met elk ander type problemen met 5G
De Exynos processoren zijn op papier wat minder, maar op basis van mijn Note 8 merk je daar niets van in de praktijk. Verder, gek genoeg zijn er meer custom roms voor de Exynos versies van de Samsung toestellen.
Wat ik ook gemerkt heb is dat de netwerkbanden veel breder ondersteund worden, dus met Europees model dat je ook op vakantie elders goede connectiviteit hebt.
Kortom, gewoon een model hier halen is heel verstandig.

Ter overweging, S21 Ultra heeft ook Spen lees ik. Die heeft nieuwere processor en betere 5G support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-06 23:32
Even tussendoor, misschien niet helemaal ontopic maar mogelijk relevant voor TS:
Als je tot nu een Note 3 gebruikte acht ik de kans groot dat je daarop een custom rom gebruikte.
Let op dat er voor bepaalde varianten Galaxy Note 20 Ultra met Snapdragon soc momenteel geen bootloader unlock beschikbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Willems
swhnld schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:09:
[...]

De Exynos processoren zijn op papier wat minder, maar op basis van mijn Note 8 merk je daar niets van in de praktijk. Verder, gek genoeg zijn er meer custom roms voor de Exynos versies van de Samsung toestellen.
Wat ik ook gemerkt heb is dat de netwerkbanden veel breder ondersteund worden, dus met Europees model dat je ook op vakantie elders goede connectiviteit hebt.
Kortom, gewoon een model hier halen is heel verstandig.

Ter overweging, S21 Ultra heeft ook Spen lees ik. Die heeft nieuwere processor en betere 5G support.
Ik ga het merken, ga nu gewoon hier een tweedehands model aanschaffen en dan hopelijk over 3 kwart daar de note 21 ultra.
de Spen bij de s21 heeft wat kanttekeningen. de functies zijn beperkter dan bij de Note, en de pen gaat niet ìn het toestel, maar wordt in een hoesje meegesragen (correct me if i'm wrong, heb me er niet volledig in verdiept!)
IThom schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:36:
Even tussendoor, misschien niet helemaal ontopic maar mogelijk relevant voor TS:
Als je tot nu een Note 3 gebruikte acht ik de kans groot dat je daarop een custom rom gebruikte.
Let op dat er voor bepaalde varianten Galaxy Note 20 Ultra met Snapdragon soc momenteel geen bootloader unlock beschikbaar is.
Nope, was gewoon de oude vertrouwde standaard shizzle. Niks cusom veranderd maar enkel de standaard Updates. Viel mij ook alles mee dat enkel internet bankieren (rabobank) en pokèmon Go niet meer ondersteund werden. en dat laatste was ook geen probleem dus dan bleef enkel het internet bankieren over :p Hij had zelfs de originele accu nog (die zelfs nog een halve dag mee ging)
Op een gegeven moment is het gewoon een soort wedstrijd om te kijken hoe lang hij aan de praat bleef, doet stiekem dus toch wel pijn dat het nu echt voorbij is haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Overigens, CEA > ATT betekent dat je in het verkeerde topic je vraag gesteld had en een moderator hem naar het juiste topic verplaatst heeft.
CEA - consumenten electronica advies
ATT - aankoop advies tablets en telefoons

[ Voor 22% gewijzigd door swhnld op 26-01-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Willems schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:59:
[...]
de Spen bij de s21 heeft wat kanttekeningen. de functies zijn beperkter dan bij de Note, en de pen gaat niet ìn het toestel, maar wordt in een hoesje meegesragen (correct me if i'm wrong, heb me er niet volledig in verdiept!)
Klopt bij de S21 Ultra is de Spen een losse accessoire waar je geen ruimte voor hebt in het toestel, maar aangewezen bent op een hoesje om de Pen in te stoppen. Die hoesjes zijn er wel al heb ik gezien, net zelf een S21 Ultra besteld, maar geen Pen erbij want die gebruikte ik niet op mijn Note 8 in de praktijk.
Pagina: 1