Upgrademogelijkheden huidige laptops

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 18:09
Ik ben voor mijn dochter op zoek naar een leuke nieuwe laptop waar ze de komende 3 jaar mee voort kan om haar middelbare schoolperiode te kunnen voltooien en - met een beetje mazzel - daarna ook nog wat verder kan met haar vervolgstudie.

Haar huidge Dell 6330 (i5-3e generatie) begint gaar te worden, maar voldoet qua specs nog best.

Nu zit ik te kijken naar wat er te koop is tot ca 650 euro en vooralsnog is mijn oog gevallen op deze HP 15s-eq1155nd (niet in pricewatch te vinden) of deze HP Pavilion 15-eh0500nd laptops.

Beiden toevallig HP. Verschil is dat grosso modo dat de ene een 512GB SSD heeft met GTX1650 gpu en de andere heeft 1TB SSD en Vega 6.

Nu neig ik naar degene met de zwaarste GPU (gtx1650) omdat die niet te upgraden is. Maar in hoeverre zijn de SSD's te upgraden tegenwoordig? Zijn die als M2-slot uitwisselbaar of vastgebakken op het moederbord?

De ruimte en GPU heeft ze nu niet nodig, maar zoek even waar de knelpunten liggen in toekomstbestendigheid.

Even de verplichte info hieronder:

Wat ga je met je laptop doen?
Op dit moment is het schoolgebruik (MS Office + online les), soms ook wat kleine videootjes bewerken (niet verder dan knippen/plakken en wat titeltjes erbij. Er wordt ook wat gegamed: Among Us, Roblox en StarStable (paardenspel). Verder Netflix uiteraard

Wat is je budget?
500-650

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar wordt wel regelmatig op schoot gebruikt

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Neen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-10 15:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Qua specs kan je daar een lange tijd mee vooruit zonder up te graden. Maar als het de behuizing is die gaar begint te raken zou ik niet aan een HP pavilion beginnen. Die zijn niet al te stevig. Zolang het niet over gamen of andere specefieke toepassingen gaat maakt die videokaart voor te toekomstbestendigheid niet zo veel uit. 8Gb lijkt me vanuit dat oogpunt wel een beetje weinig.

[ Voor 3% gewijzigd door -36- op 20-01-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Nee, de behuizing van haar huidige laptop is prima; meer een combi van wat dingetjes die niet lekker meer werken, liever een groter scherm en een oma die een donatie heeft gedaan :-)

Zijn er merken in deze prijsklasse die steviger/beter zijn? 8Gb lijkt me wel de norm, er zijn er maar weinig die 16Gb bieden of de mogelijkheid bieden om te upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook een ssd in de huidige laptop doen in combinatie met 4gb extra geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Ik heb al een SSD in de huidige laptop gezet, samen met 8 GB geheugen; maar daar wordt het scherm niet groter van :-)

prestaties huidige laptop zijn best ok nog hoor, zijn wat randdingen + groter scherm (en door de donatie ook de pecunia) waarvan we nu zeggen dat het wel een mooi moment is om te upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dan kan je inderdaad wel een nieuwe overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Inmiddels heb ik duidelijke filmpjes gezien van een Lenovo Ideapad 3 die opengeschroeft kan worden en waarbij SSD gewoon vervangen kan worden en Intern geheugen (beperkt geupgrade). Kan er zelfs met wat aanpassingen nog een extra 2.5"schijfje in kwijt. Dat is goed om te zien.

Denk dus dat het er zoeen gaat worden: Lenovo Ideapad 3
Pagina: 1