Raspberry pi 3B+ audio streaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuzukiGSX-R
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:55
Hallo allemaal,

Ik wil graag vanaf mijn telefoon audio streamen/casten met mijn raspberry als hardware. Dit is tot zo ver geen probleem met Volumio of andere audiostream applicaties.
Alleen lijkt het er op dat ik wellicht onrealistische verwachtingen heb van airplay functionaliteit.

Ik meen dat ik bij iemand ooit via airplay heb gestreamd op sonos apparatuur en terwijl ik dit deed gewoon verder filmpjes kon kijken op mijn telefoon. Waarbij het geluid van die filmpjes via de speakers van mijn telefoon te horen was.
Wanneer ik nu spotify of Tunein aan het streamen ben en ik ga bijvoorbeeld webfilmpjes kijken, komt dit geluid ook via de raspberry er uit.

Is dit Sonos feature? Of is heeft dit te maken met airplay 2?

Bestaat er een mogelijk dat je net zoals bij een chromecast iets specifieks cast en gewoon verder kan op je mobiel zondat dat dit over dezelfde speakers gaat?

Bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Op welke manier maak je connectie met je RPi?
doe je dit vanuit de telefoon of vanuit de Spotify App? Ik heb zelf ook een Rpi3B met digiberry daughterboard voor de audio thuis en gebruik daarop Shairport, alleen heb nog niet getest of ik hetzelfde als jij ervaar. Ik gebruik welliswaar geen Spotify, maar DS Audio van synology, maar kan eens testen.

Het lijkt me in ieder geval dat jouw Spotify app als eigen kanaal met de Rpi op moet zetten en verdere audio lokaal op de telefoon af moet spelen. Nu lijkt het er op dat het master kanaal van de telefoon naar de Rpi wordt gestuurd. Heb je toevallig een soort mixer control op jouw telefoon? Mijn S9 geeft per audio kanaal volume en output device aan.
als ik thuis ben en ik denk er aan, dan zal ik eens testen.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuzukiGSX-R
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:55
Het lijkt er op dat ik de oorzaak heb gevonden van mijn probleem. First of all; de wens die ik heb om remote te streamen werkt alleen met sportify connect. Wanneer er airplay word gebruikt, worden alle geluiden over de speakers afgespeeld.
Waarom bij mij bij onder andere Volumio spotify connect niet werkt is door het ontbreken van een premium account van spotify. Raar want wat blijkt op mijn Sony android tv werkt dit wel en spotify zelf ondersteunt dit ook in de gratis variant.

Wellicht android proberen op mijn raspberry? Verder ga ik nog op zoek naar builders die dit wel ondersteunen.

Wordt vervolgt...