In de handleiding van het MPG B550 Gaming Edge Wifi-moederbord staat dat SYS_FAN1-6 allemaal DC controlled zijn, dus aan de hand van het voltage. De aansluiting van de fanhub in mijn beoogde pc-kast (de Fractal Design Define 7, met drie DC controlled 3 pin-casefans) op het moederbord gebeurt echter met een PWM-kabeltje. Een YouTuber legt uit hoe je de drie DC-casefans als het ware toch PWM kunt maken: YouTube: Almost NOTHING left to improve? - Fractal Define 7 Light Tempered Glass. PWM heb ik liever dan DC. Mijn vraag is nu of ik dat PWM-kabeltje van de fanhub in de PUMP_FAN1 op het moederbord kan steken. Dat lijkt me de enige overgebleven mogelijkheid op het moederbord om PWM te krijgen en zelf het toerental van de fans te regelen; mijn CPU-fankoeler is PWM, maar deze sluit ik direct aan op het moederbord en niet op de fanhub. Volgens de handleiding is de maximale waarde van de current en het wattage bij PUMP_FAN1 verdriedubbeld ten opzichte van SYS_FAN1-6 (3A/1A en 36W/12W). Ik wil voor de zekerheid toch even checken of het verstandig en/of mogelijk is om de fanhub op PUMP_FAN1 aan te sluiten.