Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• stefanlieb
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-11 22:05
Beste,

We zijn voornemens een mantelzorgwoning te plaatsen op het erf van mijn ouders.
Mijn ouders hebben in het huis een aansluiting van 3x25 ampere. De mantelzorgwoning zal 25 meter van het huis komen te staan.

Welke stappen dienen we te ondernemen om een extra 3x25ampere te laten plaatsen en wat zullen de kosten zijn.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:32

m-vw

Dus?

Ik zou zeggen neem eens contact op met je netwerkbeheerder.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:17
Weet je zeker dat je een extra aansluiting wilt, ipv een tweede meter aan te sluiten op de bestaande aansluiting?

https://www.stedin.net/aansluiting/extra-meetpunt

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Freeaqingme schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:11:
Weet je zeker dat je een extra aansluiting wilt, ipv een tweede meter aan te sluiten op de bestaande aansluiting?

https://www.stedin.net/aansluiting/extra-meetpunt
Extra meter kun je ook gewoon in eigen beheer doen.

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:05

BlueTooth76

Let the sun shine!

stefanlieb schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:56:
Beste,

We zijn voornemens een mantelzorgwoning te plaatsen op het erf van mijn ouders.
Mijn ouders hebben in het huis een aansluiting van 3x25 ampere. De mantelzorgwoning zal 25 meter van het huis komen te staan.

Welke stappen dienen we te ondernemen om een extra 3x25ampere te laten plaatsen en wat zullen de kosten zijn.
Even los van de stappen.

Heb je het vermogen nodig? Met 3x25A kan je al 17.250Watt afnemen, er zijn honderdduizenden huishoudens die nog met 1x25A draaien en daar meer aan genoeg hebben.

Zoals geopperd: is een aparte tussenmeter en het onderling verrekenen wellicht goedkoper?

Je kan ook nog de hoofdaansluiting verzwaren naar 3x35A, heb je 24.150Watt vermogen tot je beschikking voor zo'n €50 extra in de maand.

[ Voor 10% gewijzigd door BlueTooth76 op 20-01-2021 15:30 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:36

basvn

Breezand - NHN

BlueTooth76 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:28:
[...]

Even los van de stappen.

Heb je het vermogen nodig? Met 3x25A kan je al 17.250Watt afnemen, er zijn honderdduizenden huishoudens die nog met 1x25A draaien en daar meer aan genoeg hebben.

Zoals geopperd: is een aparte tussenmeter en het onderling verrekenen wellicht goedkoper?
Volgens mij kun je per perceel ook maar 1 aansluiting hebben
even een belletje met je netbeheerder zou ik er eerst aan wagen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is een eigen aansluiting juist niet voordeliger op de lange termijn vanwege de vermindering energiebelasting? Ik betaal voor mijn energieaansluiting -18.54 per maand (=6,25 vast + 19.14 net - 43.93 vermindering energiebelasting). Let even op dat dit alleen geldt voor locaties met een verblijfsvergunning en niet voor garageboxen en dergelijke.

When life gives you lemons, start a battery factory

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
basvn schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Volgens mij kun je per perceel ook maar 1 aansluiting hebben
even een belletje met je netbeheerder zou ik er eerst aan wagen
Je hebt een omgevingsvergunning nodig.
Die ga je ook nodig hebben om een 2e huis op je perceel te bouwen.

TheS4ndm4n#1919

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:05

BlueTooth76

Let the sun shine!

KabouterSuper schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:32:
Is een eigen aansluiting juist niet voordeliger op de lange termijn vanwege de vermindering energiebelasting? Ik betaal voor mijn energieaansluiting -18.54 per maand (=6,25 vast + 19.14 net - 43.93 vermindering energiebelasting). Let even op dat dit alleen geldt voor locaties met een verblijfsvergunning en niet voor garageboxen en dergelijke.
Je hebt bij een eigen aansluiting natuurlijk wel alle aansluitkosten in eerste instantie.

Ik zou beide scenario's in excel zetten en kijken wat het onder de streep kost na 10 jaar.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:17
kabeltjekabel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:23:
[...]

Extra meter kun je ook gewoon in eigen beheer doen.
Uiteraard, maar met een tweede meetpunt van je netbeheerder kan er dus ook een aparte leverancier worden ingezet. Dat lukt niet als je het in eigen beheer doet.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• stefanlieb
Bedankt voor alle reacties. Reeds contact opgenomen met netbeheerder. Deze heeft aan dat ik het via mijnaansluiting.nl moet regelen.

Er zal een mantelzorgwoning geplaatst worden. Hier is geen vergunning voor nodig mits we ons aan de maximale grootte houden.

• kabeltjekabel
KabouterSuper schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:32:
Volgens mij wordt er per kadastrale kavel met woonbestemming maar 1 aansluiting met teruggave gevestigd. Maar IANAL

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-11 20:59

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
kabeltjekabel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Volgens mij wordt er per kadastrale kavel met woonbestemming maar 1 aansluiting met teruggave gevestigd. Maar IANAL
Dat dacht ik dus ook, maar extra meters op laten hangen kan een verdienmodel zijn maar @reneeke1970 heeft het in zijn huis, die weet er meer van.

Daarnaast heb je vrije keuze voor leverancier en dus 2x welkoms bonus en 2x gunstige voorwaarde voor terugleveren zonnestroom. (denk aan maximale hoeveelheid KWh terugleveren tegen tarief X)

• kabeltjekabel
twain4me schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:07:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar extra meters op laten hangen kan een verdienmodel zijn maar @reneeke1970 heeft het in zijn huis, die weet er meer van.

Daarnaast heb je vrije keuze voor leverancier en dus 2x welkoms bonus en 2x gunstige voorwaarde voor terugleveren zonnestroom. (denk aan maximale hoeveelheid KWh terugleveren tegen tarief X)
Had die niet de uitzonderlijke situatie dat zijn huis op 2 kavels lag met elk woonbestemming?

• stefanlieb
@BlueTooth76 in de mantelzorgwoning zal aardig wat apparatuur koken

-wasmachine
-droger
-warmtepomp
-zonnepanelen
-vaatwasser
-koelkast
-kookplaat electrisch
-oven en magnetron

In het huis zelf staan momenteel de volgende apparaten
-koelkast
-diepvries
-droger
-vaatwasser
-oven
-wasmachine
-droger

Dus ik ben bang dat dit teveel zal zijn.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:28
Ik zou gaan voor een zwaardere huis aansluiting. Dan ben je onder de streep veel voordeliger uit vanwege maar 1 keer betalen van vastrecht kosten en je bespaard het aanleggen van een nieuwe aansluiting. Is vele malen goedkoper om zelf een dag een graafmachine te huren en er water, elektra en riool te brengen. Denk dat je zeker met water het meeste bespaard door dit op 1 aansluiting te doen.

Ben benieuwd hoe je die woning aansluit op het riool? Hier is zelf aansluiten op je eigen riool aansluiting natuurlijk het goedkoopste.

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:11
bij ons(liander) is 3x25A ca €274 per jaar en 3x35A snel al weer €1047. dus 2 aansluitingen is mi veel goedkoper
https://www.liander.nl/uwtarieven/?ref=22677

kosten voor water is aan vastrecht €45 per jaar (vitens) met een 80 M3 verbruik voor 2 personen kom je totaal op ca €130 per jaar uit. dat zijn ook geen echt hoge kosten

[ Voor 63% gewijzigd door peter-rm op 20-01-2021 17:59 . Reden: aanvulling ]

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:47
kabeltjekabel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:54:
[...]
De details weet ik ook niet maar zover ik weet 1 aansluiting per huisnummer. (heb ervaring met een 100 m lang bedrijfspand dat uit 1 stuk is gebouwd maar 4 huisnummers heeft, daar mochten we maximaal 4 3x25A aansluitingen aanvragen)
jongetje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:34:
Ik zou gaan voor een zwaardere huis aansluiting. Dan ben je onder de streep veel voordeliger uit vanwege maar 1 keer betalen van vastrecht kosten en je bespaard het aanleggen van een nieuwe aansluiting. Is vele malen goedkoper om zelf een dag een graafmachine te huren en er water, elektra en riool te brengen. Denk dat je zeker met water het meeste bespaard door dit op 1 aansluiting te doen.

Ben benieuwd hoe je die woning aansluit op het riool? Hier is zelf aansluiten op je eigen riool aansluiting natuurlijk het goedkoopste.
Nee totaal niet, zoek maar eens op hoeveel vastrecht een zwaardere huisaansluiting kost. En daarnaast heb je met 2 aansluitingen recht op 2x teruggave energiebelasting twv +/-500 euro/jaar.
Maar zelfs als die teruggave wordt afgeschaft is een 3x35 A aansluiting altijd nog duurder dan 2 van 3x25A.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1