Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD Ryzen DAW voor Bitwig Studio, Fractals & Videobewerking.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wordt het systeem gebruikt als DAW, daarnaast maak ik mijn eigen video's voor bij mijn muziek.
Chaotica gebruik ik voor het maken van fractals, vervolgens gebruik ik blender voor de animatie sequence en maak ik de defintieve video op dit moment nog in Open Shot. Open shot wil ik wel nog gaan vervangen door een stabieler/professioneel Videobewerkings programma. Live streaming naar youtube van performances komt er ook nog bij in de toekomst al heb ik me daar nog niet in verdiept

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 4000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enermax ETS T50 AXE Silent (230W TDP)
AMD Ryzen 9 5950X
Asus ThunderboltEX 3-TR thunderbolt 3 addon card
Een Motu PCI-E 424 interfacecard voor externe geluidskaarten. 1x Motu 2048 MK3. 3x Motu HD 192

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornaamste processing power gebruik ik nu voor fractals renderen (CPU), DAW performance is dik in orde maar is de door mij gekozen videokaart wel geschikt om in de toekomst naar een professioneel videobewerkingsprogramma over te stappen (GPU acceleratie) Ik denk hierbij aan Blackmagic design of Adobe premiere .

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga voor kwaliteit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Absoluut geen waterkoeling.
Grafische kaart moet van nVidia zijn

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, hele systeem moet draaien op stockspeed

Wat verwacht je van ons?
Ik ga direct voor het maximaal ondersteunde geheugen kwa grootte, maar draait dit wel lekker met mijn CPU ?
Gaat mijn cpu koeling het redden om afdoende te koelen tijdens renderen van fractals, voldoende koeling is goed genoeg, het hoeft geen koelkast te zijn. (100% cpu belasting voor langetijd)
Is de videokaart geschikt voor toekomst plannen of moet ik naar wat zwaarders grijpen, een RTX 3070 of RTX 3080 ?
Voor het videobewerken en renderen heb ik voor harddisks gekozen ipv SSD's... kunnen deze het wel allemaal bijhouden met wegschrijven van de data zodra ik professionele videobewerkingsprogramma's gebruik of moet ik deze vervangen door een hoge capaciteit SATA SSD ?
Ik heb als extra een snellere 120 mm case fan toegevoegd maar vraag me af of dit nodig is?

Het is erg belangrijk dat het systeem zeer stil is aangezien deze in mijn studio komt te staan waar ik muziek produceer, tijdens het renderen van fractals is wat geluid van koeling geen bezwaar

En dan het geplande systeem:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5950X Boxed€ 886,93€ 886,93
1MoederbordenASUS ROG Strix B550-E GAMING€ 224,90€ 224,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3060 Ti Ventus 2X OCV1€ 525,-€ 525,-
2Interne harde schijvenWD Gold (WD121KRYZ), 12TB€ 309,-€ 618,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Grijs€ 66,92€ 66,92
1ProcessorkoelingEnermax ETS-T50 AXE€ 41,67€ 41,67
1Ventilatorenbe quiet! Silent Wings 3 High Speed PWM, 140mm€ 21,55€ 21,55
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB3K4/128€ 499,-€ 499,-
1VoedingenSeasonic Prime TX-650€ 173,90€ 173,90
1Solid state drivesXPG Gammix S70 2TB€ 429,09€ 429,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.486,96

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Beste antwoord (via Klunssmurf op 21-01-2021 10:39)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Klunssmurf schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:49:
Wat ik wel belangrijk vind is stilte, vandaar gesloten kast... Meshify is niet mijn smaak helaas... moet wel altijd tegen dat ding aankijken :-)
Gesloten kasten hebben slechte airflow en worden snel warm, waardoor fans maximaal draaien en ze lawaaieriger worden dan open kasten. Het komt er dus op neer dat voor een systeem met weinig gebruikt vermogen een gesloten kast het stilst is en voor een systeem wat meer vermogen gebruikt een open systeem. Wat ook kan is een gesloten systeem, maar grotere kast. Kun je desgwenst nog Arctic’s, be quiets of Noctua’s in zetten.

pricewatch: Fractal Design Define R6 USB-C Zwart
pricewatch: Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart
pricewatch: Fractal Design Define 7 Grijs
pricewatch: Fractal Design Define 7 Zwart

Alle reacties

• Djarune
WD Gold is voor servers en enterprises met hoge workload en niet dagelijks gebruik. WD Red Plus voor een RAID toepassing die men dagelijks gebruikt. Ik vermoed dat je pc altijd aan blijft aangezien je er een Titanium voeding kiest? Ik denk dat je beter af bent met de WD Red Plus serie. Misschien is een losse NAS ook een optie.

De RTX 3060 Ti is meer dan voldoende voor 4K videobewerking. Het mag ook goedkoper, want de GTX 1660 Super is al prima.

De Pure base 500 is niet de meest koele behuizing. Ik zou de Meshify pakken. Voor fractals heb je natuurlijk wel een Fractal Design behuizing nodig :+

Waarom de dure XPG Gammix? In een DAW heb je er niets aan. Voor videobewerking iets meer, maar het verschil zal het prijsverschil niet rechtvaardigen.

• Klunssmurf
  • Niet online
Schijven gaan niet in raid maar gerenderde fractals komen op HDD 1 en video's op HDD 2, Extern opslaan doe ik op externe harddisks als back-up 1 per week en die gaan dan weer de brandkast in.
Ik ga die RED's ff bekijken ... :-)

De PC blijft idd altijd aan vandaar de keuze voor hoog rendement voeding.

SSD.. kan m betalen dus dacht...ach laat ik maar eens voor de snelste gaan :-)

Wat ik wel belangrijk vind is stilte, vandaar gesloten kast... Meshify is niet mijn smaak helaas... moet wel altijd tegen dat ding aankijken :-)

Acties:
  • Beste antwoord

• Djarune
Klunssmurf schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:49:
Gesloten kasten hebben slechte airflow en worden snel warm, waardoor fans maximaal draaien en ze lawaaieriger worden dan open kasten. Het komt er dus op neer dat voor een systeem met weinig gebruikt vermogen een gesloten kast het stilst is en voor een systeem wat meer vermogen gebruikt een open systeem. Wat ook kan is een gesloten systeem, maar grotere kast. Kun je desgwenst nog Arctic’s, be quiets of Noctua’s in zetten.

pricewatch: Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart
pricewatch: Fractal Design Define 7 Grijs
pricewatch: Fractal Design Define 7 Zwart

• Klunssmurf
  • Niet online
Djarune schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:38:
[...]

Dat is een mooie behuizing !
Die wordt het !