Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wordt het systeem gebruikt als DAW, daarnaast maak ik mijn eigen video's voor bij mijn muziek.
Chaotica gebruik ik voor het maken van fractals, vervolgens gebruik ik blender voor de animatie sequence en maak ik de defintieve video op dit moment nog in Open Shot. Open shot wil ik wel nog gaan vervangen door een stabieler/professioneel Videobewerkings programma. Live streaming naar youtube van performances komt er ook nog bij in de toekomst al heb ik me daar nog niet in verdiept
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 4000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enermax ETS T50 AXE Silent (230W TDP)
AMD Ryzen 9 5950X
Asus ThunderboltEX 3-TR thunderbolt 3 addon card
Een Motu PCI-E 424 interfacecard voor externe geluidskaarten. 1x Motu 2048 MK3. 3x Motu HD 192
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornaamste processing power gebruik ik nu voor fractals renderen (CPU), DAW performance is dik in orde maar is de door mij gekozen videokaart wel geschikt om in de toekomst naar een professioneel videobewerkingsprogramma over te stappen (GPU acceleratie) Ik denk hierbij aan Blackmagic design of Adobe premiere .
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga voor kwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Absoluut geen waterkoeling.
Grafische kaart moet van nVidia zijn
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, hele systeem moet draaien op stockspeed
Wat verwacht je van ons?
Ik ga direct voor het maximaal ondersteunde geheugen kwa grootte, maar draait dit wel lekker met mijn CPU ?
Gaat mijn cpu koeling het redden om afdoende te koelen tijdens renderen van fractals, voldoende koeling is goed genoeg, het hoeft geen koelkast te zijn. (100% cpu belasting voor langetijd)
Is de videokaart geschikt voor toekomst plannen of moet ik naar wat zwaarders grijpen, een RTX 3070 of RTX 3080 ?
Voor het videobewerken en renderen heb ik voor harddisks gekozen ipv SSD's... kunnen deze het wel allemaal bijhouden met wegschrijven van de data zodra ik professionele videobewerkingsprogramma's gebruik of moet ik deze vervangen door een hoge capaciteit SATA SSD ?
Ik heb als extra een snellere 120 mm case fan toegevoegd maar vraag me af of dit nodig is?
Het is erg belangrijk dat het systeem zeer stil is aangezien deze in mijn studio komt te staan waar ik muziek produceer, tijdens het renderen van fractals is wat geluid van koeling geen bezwaar
En dan het geplande systeem:
Voornamelijk wordt het systeem gebruikt als DAW, daarnaast maak ik mijn eigen video's voor bij mijn muziek.
Chaotica gebruik ik voor het maken van fractals, vervolgens gebruik ik blender voor de animatie sequence en maak ik de defintieve video op dit moment nog in Open Shot. Open shot wil ik wel nog gaan vervangen door een stabieler/professioneel Videobewerkings programma. Live streaming naar youtube van performances komt er ook nog bij in de toekomst al heb ik me daar nog niet in verdiept
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 4000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enermax ETS T50 AXE Silent (230W TDP)
AMD Ryzen 9 5950X
Asus ThunderboltEX 3-TR thunderbolt 3 addon card
Een Motu PCI-E 424 interfacecard voor externe geluidskaarten. 1x Motu 2048 MK3. 3x Motu HD 192
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornaamste processing power gebruik ik nu voor fractals renderen (CPU), DAW performance is dik in orde maar is de door mij gekozen videokaart wel geschikt om in de toekomst naar een professioneel videobewerkingsprogramma over te stappen (GPU acceleratie) Ik denk hierbij aan Blackmagic design of Adobe premiere .
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga voor kwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Absoluut geen waterkoeling.
Grafische kaart moet van nVidia zijn
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, hele systeem moet draaien op stockspeed
Wat verwacht je van ons?
Ik ga direct voor het maximaal ondersteunde geheugen kwa grootte, maar draait dit wel lekker met mijn CPU ?
Gaat mijn cpu koeling het redden om afdoende te koelen tijdens renderen van fractals, voldoende koeling is goed genoeg, het hoeft geen koelkast te zijn. (100% cpu belasting voor langetijd)
Is de videokaart geschikt voor toekomst plannen of moet ik naar wat zwaarders grijpen, een RTX 3070 of RTX 3080 ?
Voor het videobewerken en renderen heb ik voor harddisks gekozen ipv SSD's... kunnen deze het wel allemaal bijhouden met wegschrijven van de data zodra ik professionele videobewerkingsprogramma's gebruik of moet ik deze vervangen door een hoge capaciteit SATA SSD ?
Ik heb als extra een snellere 120 mm case fan toegevoegd maar vraag me af of dit nodig is?
Het is erg belangrijk dat het systeem zeer stil is aangezien deze in mijn studio komt te staan waar ik muziek produceer, tijdens het renderen van fractals is wat geluid van koeling geen bezwaar
En dan het geplande systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 5950X Boxed | € 886,93 | € 886,93 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-E GAMING | € 224,90 | € 224,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 Ti Ventus 2X OCV1 | € 525,- | € 525,- |
| 2 | Interne harde schijven | WD Gold (WD121KRYZ), 12TB | € 309,- | € 618,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Grijs | € 66,92 | € 66,92 |
| 1 | Processorkoeling | Enermax ETS-T50 AXE | € 41,67 | € 41,67 |
| 1 | Ventilatoren | be quiet! Silent Wings 3 High Speed PWM, 140mm | € 21,55 | € 21,55 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB3K4/128 | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic Prime TX-650 | € 173,90 | € 173,90 |
| 1 | Solid state drives | XPG Gammix S70 2TB | € 429,09 | € 429,09 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.486,96 | ||
https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured