Wi-Fi valt weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mefra85
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08-2024
Goedemiddag,

Van de week heb ik mijn computer geformatteerd. Wi-Fi deed het prima, totdat Windows werd geüpdatet. Nu valt het signaal elke 3 minuten weg. Ik kan me herinneren dat ik in het verleden ook problemen mee heb gehad en uiteindelijk een oplossing heb gevonden. Echter, ik zou niet meer weten wat de oplossing is, maar mijn vraag is eigenlijk of het aanschaffen van een nieuwe adapter het probleem zou verhelpen.

Ter info; de stappen op deze link heb ik al uitgevoerd.
https://techcult.com/wiki/fix-wifi-keeps-disconnecting/

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netgear WNA1000Mv2
Experiabox v10

Overigens werkt op 2 verschillende laptops en 2 mobiele telefoons het Wi-Fi signaal wel.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Heb je de juiste drivers geïnstalleerd op de Windows machines? Aangezien het niet op alle devices uitvalt doet vermoeden dat de installatie van Windows nog niet compleet of optimaal is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mefra85
lier schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:00:
Heb je de juiste drivers geïnstalleerd op de Windows machines? Aangezien het niet op alle devices uitvalt doet vermoeden dat de installatie van Windows nog niet compleet of optimaal is.
De nieuwste drivers zijn geïnstalleerd. Heb nog geprobeerd om ze te updaten, maar ook dan geeft Windows aan dat ze up to date zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Mefra85 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:02:
De nieuwste drivers zijn geïnstalleerd. Heb nog geprobeerd om ze te updaten, maar ook dan geeft Windows aan dat ze up to date zijn.
Zijn het de laatste drivers van Windows zelf, of van de computer manufacturer of van het merk device? Welke Wifi nics hebben we het hier over (en vermeldt gelijk de versie van de driver)?

Heb je nog extra beveiligingssoftware toegevoegd (of andere software die invloed kan hebben)?

[ Voor 10% gewijzigd door lier op 20-01-2021 13:11 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mefra85
Laatste drivers van de manufacturer. Wi-Fi Nice weet ik niet wat je bedoeld. Verder nog geen beveiligingssoftware geïnstalleerd, Windows is nog vrij kaal op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:09
Heb je deze drivers geïnstalleerd?

https://kb.netgear.com/30...on-1-0-0-3-Supports-Win10

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mefra85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Mefra85 aangezien je dit specifiek maar op één apparaat met Windows lijkt te ervaren, is het geen netwerk probleem, maar een Windows probleem. Ik verhuis je topic dan ook even van NT naar WOS.

Verder lijkt me het handig als je even post met welk apparaat je dit probleem nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb ooit een soortgelijk probleem (regelmatig wegvallende wifi) opgelost door mijn Windows uit te leggen dat mijn wifi-connector niet in slaap gebracht mocht worden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mefra85
Jester-NL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:00:
Ik heb ooit een soortgelijk probleem (regelmatig wegvallende wifi) opgelost door mijn Windows uit te leggen dat mijn wifi-connector niet in slaap gebracht mocht worden.
Klopt, inderdaad ook al gedaan. Makkelijkste optie is wellicht om de WiFi adapter te vervangen. Weet 100% zeker dat die functioneert, maar er gaat wel erg veel tijd in zitten voor iets van een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het ook met een laptop en w10. Wat ik ook probeerde, het bleef zo. Laptop weggedaan, 'nieuwe' pc opgebouwd en een usb wifi adapter van aliexpress en het gebeurt nooit meer. Zal wel een specifieke combinatie zijn.
Pagina: 1