Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC / €1700

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-11 14:28
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil gamen op 1440P / 144hz. Tevens een beetje surfen/mailen/werken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik heb al een Gigabyte 3070 Gaming OC in bezit. Deze wil ik in dit systeem toevoegen. Ik wil ongeveer €1000 uitgeven aan de: CPU, moederbord, geheugen, kast, koeling, voeding en M2 storage.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Gigabyte 3070 Gaming OC

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

CPU, moederbord, geheugen, kast, koeling, voeding en M2 storage

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Nee geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik vind RGB stiekem toch wel leuk (shame on me :o ). Dan is het handig lijkt me als ik niet allemaal verschillende merken heb. Ik heb namelijk geen zin om 6 programma's te draaien voor RGB.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Liefst zoveel mogelijk bang-for-buck. Al rijmt dit natuurlijk niet helemaal met het RGB verhaal. Bij Alternate hebben ze een upgrade kit voor €499 met de onderstaande CPU, moederbord en geheugen. Dit lijkt mij zeer scherp geprijst, toch? Deze prijs is niet in onderstaande template verwerkt.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 364,95€ 364,95
1MoederbordenGigabyte B550 Gaming X V2€ 109,90€ 109,90
1BehuizingenCorsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart€ 109,-€ 109,-
1WaterkoelingCorsair Hydro Series H115i RGB Platinum€ 143,84€ 143,84
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 95,-€ 95,-
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 94,90€ 94,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 103,-€ 103,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.020,59

Alvast dank :)

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Het geluid chip van de B550 Gaming X is een beetje karig. De pricewatch: Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 heeft beter geluid en komt bovendien met een heatsink voor de nvme. De A2000 wordt namelijk vrij heet.

Corsair Vengeance zonder Z in het typenummer kan mogelijk instabiel zijn met Ryzen. De pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2Z3600C18 is een betere keuze. De pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2Z3200C16 kan ook.

De pricewatch: Corsair Hydro Series H115i PRO RGB 280mm Liquid CPU Cooler heeft iets minder RGB, maar is in de aanbieding momenteel bij Amazon.

Van de 4000X is er ook een airflow variant die wel prettig is bij zo'n hete kaart als de RTX 3070: pricewatch: Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart
Deze heeft wel maar 2 fans. Een 3e fan naast de AIO is wel prettig.

De pricewatch: MSI MPG A650GF en pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt zijn beide betere voedingen dan de Corsair RM650 voor rond dezelfde prijs.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-11 14:28
Thanks voor de tips! Wel jammer dat het plaatje van CPU/MOBO/RAM dan op op €600 komt ipv €500. Het leek me een hele goede deal van Alternate. Echter, als het plaatje instabiel is ga ik dat natuurlijk niet doen. Mag ik aannemen dat Alternate de Z serie hiervoor gebruikt? Het geluid vind ik niet zo belangrijk omdat ik een headset gebruik welke de chip van het moederbord niet gebruikt.

Zou de Corsair airflow edition case echt nodig zijn?

[ Voor 35% gewijzigd door ColeJ op 20-01-2021 13:03 ]