Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eheim 1048 pruttelt?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier eindelijk m'n waterkoeltroep draaiend maar die gekke Eheim 1048 pomp blijft maar pruttelen, net of ik een eitje sta te bakken. Is dit normaal? Ik heb overal gelezen dat dit ding stil was (alleen gezoem) wat dus een van de redenen van aankoop was.
Hij staat hier nu 4 uur aan en blijft maar een snerpend hard pruttelend geluid maken.
Lucht zit er niet in, dus dat kan het niet wezen. Iemand enig idee?

Verwijderd

Door terug plonzend water kan er wel degelijk lucht inkomen en dan gaat ie staan uffelen! Het hoeft niet te zien te zijn in de slang!!!!!!!!

Suc6

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 15:33

Cr3ator

1 bar is geen bar

Probeer 'm anders een gewoon in een bak water.. Is het dan nog waardeloos ga dan ff terug als je nog garantie hebt...

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat nu ondergedompeld in een bak water, vlak hiervoor was het een gesloten systeem,, maar helaas nog steeds een eitje aan het bakken :(

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07
even binnenin kijken? kun je zo open maken.probeer ook es em naar voor en achter te kantelen ofzo.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Ook al gedaan (onder water), wordt er gek van, waterkoeling stil,,, me hol

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik heb een tijd een aquarium gehad met een eheim pomp. Die dingen werken met een membraan en als dat gescheurt is dan maakt ie een pleurisherrie en loopt het water niet zo snel.

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 14:08

Snurp

aka NICO

Ik hoop dat je nog garantie hebt, wat idd het membraam is waarschijnlijk gescheurt. f mee terug gaan anders kunnen ze er nog wel een nieuw menbraampje inzetten.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Dat was een snel einde van de waterkoeling voor je!
Daar gaat je stille systeempje he he he ;)

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
membraam? waar zit dat ding, dan kijk ik ff

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

RvV

Mijn v-tech pomp was na een paar maanden helemaal verrot (speling op de as). Die pomp maakte in z'n eentje meer herrie dan de hele comp. Nu zit er een stille sicce nova in ofzo.

Y'24

Verwijderd

Topicstarter
Overigens ik sta nu in een grote bak met water te klooien, wat me opvalt, elke keer als ik de kabels eraf haal dan maakt ie die herrie niet meer,, teveel weerstand?? vreemd, want hij maakt die herrie met een 8mm ook.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Hier zou ik nu een foto van willen hebben!

Oh ja joh!!!

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 14:08

Snurp

aka NICO

Probeer eens dat ding in idd een bak met water zonder slang aan de aanzuig kant en een slang aan de exit. Dat de pomp lekker rammellen en jij gaat heerlijk aan de uitgaande slang zuigen. :? Zo zuig je zelf al de lucht uit de pomp en moet het water uit de slang een behoorlijke druk hebben. Heb je weinig druk en blijft die ratelen dan kan je en open maken en daar binnen zit iets van een membraam. Nogmaals als je er nog garantie op hebt gewoon terug gaan. Eheim/ de betere aquarium zaak doen niet moeilijk als zo'n pomp herrie maakt. Die wordt vervangen en terug gestuurd.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

Topicstarter
Met de druk zit het wel ok,, water vliegt hier alle kanten uit, sta hier te drijven

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
Waarschijnlijk heb je gewoon lucht in je systeem zitten. Als je, je pomp in een bak water zet met de aanzuig slang onderwater dan zou het geluid na een half uurtje - een uurtje wel verdwenen moeten zijn.

Verwijderd

Als ik m'n waterkoeling uit elkaar gehaald heb dan rammelt m'n pomp ook de eerste 10 minuten. Da's gewoon lucht in combinatie met vrij dunne slangen (10mm binnendiameter).

Stop eens alleen de pomp in een bak met water. Geen slangen eraan. Rammelt-ie dna nog? Meteen terugbrengen dan!

Verwijderd

Ik heb ook een eheim 1048 maar ik zit ook met het probleem dat dat ding zo'n pruttelend geluid maakt
Maar ik denk dat het bij mij ligt aan de lucht die nog in het circuit zit, ik krijg die er maar niet uit. Ik vul het systeeem met zo'n reservoirtje dat speciaal voor deze pomp dient(die kleine plexy of alu dingen)

weet iemand raad? :'(

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:15

MartNL

Ik heb ook eheim 1048 pompje.
Bij mij staat die onder water.
En ik hoor hem niet waarschijnlijk is er toch iets kapot.
OF er zit lucht in je slangen e.d.

Verwijderd

Lucht is niet altijd lucht, door cavitatie kun je bellen van gas (waterdamp) in je systeem trekken. Cavitatie ontstaat wanneer je pomp te groot is, of je leidingen te klein etc. Oplossing F.O.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:52
Op donderdag 11 juli 2002 10:13 schreef chablis het volgende:
Lucht is niet altijd lucht, door cavitatie kun je bellen van gas (waterdamp) in je systeem trekken. Cavitatie ontstaat wanneer je pomp te groot is, of je leidingen te klein etc. Oplossing F.O.
wtf = F.O. :?

Verwijderd

hmmmmmmm je kunt ook het asje eruit halen en wat teflon tape over het witte gedeelte trekken en dan het schoepenrad weer terug plaatsen....daarna is het helemaal geruisloos...je weet niet wat je overkomt

Verwijderd

Kijk eens naar de datum van het topic: denk je niet dat hij nu wel ontlucht of inmiddels vervangen zal zijn? ;)

Voor de rest: handige tip.

Koetje gaat weer grazen in TrueServer...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 02:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.