Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Goedemorgen,

Ik heb sinds kort een LG OLED65CX6LA.

Als ik bijvoorbeeld 's avonds televisie aan het kijken ben, neem als voorbeeld een tafel praat programma zoals Jinek dan wordt het beeld soms zo ingezoomed dat de verhouding niet meer klopt en het logo van de zender linksbovenin buiten beeld valt voor een gedeelte en dat er helemaal wordt ingezoomed op een gezicht die aan het praten is. Deze rare verschijning herstelt zich vervolgens automatisch weer maar het is vrij irritant als dit meerdere keren gebeurt op eenzelfde avond.

Heeft iemand de ervaring of kennis waarom mijn tv dit precies doet? :P

Alvast bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 12% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 20-01-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-10 09:08
Ik heb geen idee wat het probleem zou kunnen zijn, maar wellicht goed om wat extra informatie toe te voegen zoals:
- Wie is je provider? ZIggo, KPN, T-Mobile,
- Welke hardware levert het beeld? Insteekkaart van Ziggo, of een tuner van KPN/T-Mobile
- Welke versie van de hardware heb je.

Edit: Heb je dit al geprobeerd?
YouTube: LG OLED / All Directional Zoom & Aspect Ratios Letterbox
Of dit:
https://www.techwalla.com...just-the-zoom-on-an-lg-tv

[ Voor 29% gewijzigd door FitNiX op 20-01-2021 13:41 . Reden: zie tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Euhm.. klinkt bijna alsof de tv een soort auto aspect ratio toepast. Kun je niet instellen dat de tv altijd op 16:9 / widescreen staat. Dus geen zoominstellingen toepassen?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Michael Knight schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:49:
Euhm.. klinkt bijna alsof de tv een soort auto aspect ratio toepast. Kun je niet instellen dat de tv altijd op 16:9 / widescreen staat. Dus geen zoominstellingen toepassen?
Dank voor je antwoord! Ik had op Google inderdaad ook al iets gevonden over auto zooming en auto aspect ratio. Ik ga zometeen na werk eens even kijken of ik daarvan iets kan vinden :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
FitNiX schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:37:
Ik heb geen idee wat het probleem zou kunnen zijn, maar wellicht goed om wat extra informatie toe te voegen zoals:
- Wie is je provider? ZIggo, KPN, T-Mobile,
- Welke hardware levert het beeld? Insteekkaart van Ziggo, of een tuner van KPN/T-Mobile
- Welke versie van de hardware heb je.

Edit: Heb je dit al geprobeerd?
YouTube: LG OLED / All Directional Zoom & Aspect Ratios Letterbox
Of dit:
https://www.techwalla.com...just-the-zoom-on-an-lg-tv
Ik ga straks na werk je laatste 2 opties even bekijken, ik had inderdaad al iets gelezen... ben benieuwd, ik update de post wel even als ik heb gekeken _/-\o_