Dag iedereen,
Onlangs een nieuwe build samengesteld (zie onderaan) en is deze week toegekomen.
Vandaag in elkaar gestoken maar geraak niet verder dan de Bios.
Volgende problemen ben ik tegengekomen:
Bij opstart kreeg ik direct een error: Memory PMU training error at socket o... en zat dan vast bij het AORUS logo. Ging er dan vanuit dat een van de RAM latjes kapot is. Heb de 2 wat gewisseld en als ik ze apart gebruik werkt de een maar bij de andere start de pc op maar blijft het scherm zwart.
Ik vermoed dus dat 1 van de 2 RAM latjes het al heeft begeven?
Met een RAM latje heb ik dus geen error maar geraak ik niet verder dan die BIOS. Soms zit ik vast op het Bios logo en soms zit ik stuck op de error "A required device isnt connected or can't be accessed".
Heb ook al geprobeerd om te booten via een USB maar ook zonder succes.
Ik kan dus wel in het Bios menu maar als ik de SSD of USB probeer te booten zit het vast..
Ook belangrijk is dat wanneer ik de voeding op het net aansluit ik altijd een flits zie op het moederbord bij de back panel. Heb het moederbord er terug uitgehaald om te kijken of er iets beschadigd is maar vind geen verbrande plekken of beschadigde condensators.
Ik vermoed dus dat naast de RAM het moederbord of CPU defect zijn?
Heeft iemand een idee hoe ik dat juist uitzoek?
Dit is mijn 3de custom build maar heb zo iets nog niet meegemaakt, alle hulp is welkom!
Grtz
Onlangs een nieuwe build samengesteld (zie onderaan) en is deze week toegekomen.
Vandaag in elkaar gestoken maar geraak niet verder dan de Bios.
Volgende problemen ben ik tegengekomen:
Bij opstart kreeg ik direct een error: Memory PMU training error at socket o... en zat dan vast bij het AORUS logo. Ging er dan vanuit dat een van de RAM latjes kapot is. Heb de 2 wat gewisseld en als ik ze apart gebruik werkt de een maar bij de andere start de pc op maar blijft het scherm zwart.
Ik vermoed dus dat 1 van de 2 RAM latjes het al heeft begeven?
Met een RAM latje heb ik dus geen error maar geraak ik niet verder dan die BIOS. Soms zit ik vast op het Bios logo en soms zit ik stuck op de error "A required device isnt connected or can't be accessed".
Heb ook al geprobeerd om te booten via een USB maar ook zonder succes.
Ik kan dus wel in het Bios menu maar als ik de SSD of USB probeer te booten zit het vast..
Ook belangrijk is dat wanneer ik de voeding op het net aansluit ik altijd een flits zie op het moederbord bij de back panel. Heb het moederbord er terug uitgehaald om te kijken of er iets beschadigd is maar vind geen verbrande plekken of beschadigde condensators.
Ik vermoed dus dat naast de RAM het moederbord of CPU defect zijn?
Heeft iemand een idee hoe ik dat juist uitzoek?
Dit is mijn 3de custom build maar heb zo iets nog niet meegemaakt, alle hulp is welkom!
Grtz
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 364,95 | € 364,95 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 139,- | € 139,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X Trio | € 667,92 | € 667,92 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 105,- | € 105,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 185,- | € 185,- |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum | € 142,13 | € 142,13 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.604,- |