Inleiding
Vorige week heb ik met geluk een MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO weten te scoren en ik heb toen ook gelijk een MSI MPG A750GF erbij gekocht (vanwege de cashback die nu loopt). Ik hoop met deze topic kijken of wat ik heb uitgezocht nog verbetering kan bevatten. Voornamelijk goedkopere alternatieven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil o.a. CSGO, Fortnite gaan doen, daarnaast wil ik ook VM's erop gaan installeren om iets uit te proberen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Goede vraag, streven is een goed systeem die een tijdje mee kan zodat ik hem daarna kan doorgeven aan mijn zoon. Ik vind daarom een videokaart van boven de 1000 euro te hoog. Idealiter was deze 400 euro geweest maar zulke prijzen zijn nu een illusie
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee ik koop alles nieuw. De videokaart en voeding zijn al aangeschaft. Ook heb ik met @SmokeyTheBandit contact gehad over de TomaHawk. Vanwege de RGB ondersteuning tussen het moederbord en de videokaart lijkt het me handig om deze combi te doen. Plus het is een goed x570 bord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al twee opties uitgewerkt (zie hieronder). Mogelijk dat door deze topic ik nog andere inzichten krijg.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeursmerk is Asus. Echter vanwege de MSI videokaart is mijn focus nu op MSI.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind een stille kast erg belangrijk. RGB iets minder al is het later voor mijn zoon wel leuk als dit uitgebreid kan worden.
Ga je overklokken?
Ik wil wel iets gaan tunen (niet extreem).
Wat verwacht je van ons?
Ik heb deze topic gestart omdat ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven voor
Optie 2:
Ik heb ook erg lang naar deze twee behuzingen gekeken. Ik vind ze alleen wel erg prijzig:
Vandaag heb ik veel geleerd over geheugen door dit topic:
Ryzen 5000 geheugen advies
Ik wou eerst voor het geheugen van de BBG gaan maar ik denk nu toch dat een 3600 C16 het slimst is.
Veel informatie dus ik hoop dat iemand wellicht nog een tip heeft.
Vorige week heb ik met geluk een MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO weten te scoren en ik heb toen ook gelijk een MSI MPG A750GF erbij gekocht (vanwege de cashback die nu loopt). Ik hoop met deze topic kijken of wat ik heb uitgezocht nog verbetering kan bevatten. Voornamelijk goedkopere alternatieven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil o.a. CSGO, Fortnite gaan doen, daarnaast wil ik ook VM's erop gaan installeren om iets uit te proberen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Goede vraag, streven is een goed systeem die een tijdje mee kan zodat ik hem daarna kan doorgeven aan mijn zoon. Ik vind daarom een videokaart van boven de 1000 euro te hoog. Idealiter was deze 400 euro geweest maar zulke prijzen zijn nu een illusie
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee ik koop alles nieuw. De videokaart en voeding zijn al aangeschaft. Ook heb ik met @SmokeyTheBandit contact gehad over de TomaHawk. Vanwege de RGB ondersteuning tussen het moederbord en de videokaart lijkt het me handig om deze combi te doen. Plus het is een goed x570 bord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al twee opties uitgewerkt (zie hieronder). Mogelijk dat door deze topic ik nog andere inzichten krijg.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeursmerk is Asus. Echter vanwege de MSI videokaart is mijn focus nu op MSI.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind een stille kast erg belangrijk. RGB iets minder al is het later voor mijn zoon wel leuk als dit uitgebreid kan worden.
Ga je overklokken?
Ik wil wel iets gaan tunen (niet extreem).
Wat verwacht je van ons?
Ik heb deze topic gestart omdat ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven voor
- Tips voor een stille (goed koelende) behuizing, liefst onder de €90 euro
- Welke proccesor koeler zou jij kiezen?
- Zou jij voor 3200 of 3600 geheugen gaan?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 364,95 | € 364,95 |
1 | Moederborden | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | € 215,- | € 215,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Gaming Trio | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 73,89 | € 73,89 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Ventilatoren | Arctic P12 PWM PST Zwart/Transparant, 120mm | € 7,50 | € 7,50 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 185,- | € 185,- |
1 | Voedingen | MSI MPG A750GF | € 140,86 | € 140,86 |
2 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 125,05 | € 250,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.288,25 |
Optie 2:
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 364,95 | € 364,95 |
1 | Moederborden | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | € 215,- | € 215,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Gaming Trio | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 109,- | € 109,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Voedingen | MSI MPG A750GF | € 140,86 | € 140,86 |
2 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 125,05 | € 250,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.280,76 |
Ik heb ook erg lang naar deze twee behuzingen gekeken. Ik vind ze alleen wel erg prijzig:
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Tempered Glass Dark Tint Zwart | € 151,90 | € 151,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 XL Tempered Glass Dark Tint | € 199,90 | € 199,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 351,80 |
Vandaag heb ik veel geleerd over geheugen door dit topic:
Ryzen 5000 geheugen advies
Ik wou eerst voor het geheugen van de BBG gaan maar ik denk nu toch dat een 3600 C16 het slimst is.
Veel informatie dus ik hoop dat iemand wellicht nog een tip heeft.