wel tv in maar geen divx op tv

Pagina: 1
Acties:

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:04
Ik heb een radeon vivo en nu heb ik het eindelijk voor elkaar dat ik tv op mijn compj heb. Maar nu kan ik nog steeds geen divx kijken op mijn tv. IK heb een scart aansluiting achter in mijn tv die gebruik ik ook incl een in en out schakelaar. Maar als ik hem omzet van out naar in dan gebeurd er niks terwijl ik wel een divx afspeel.
p.s ik heb de search vaak gebruikt maar echt iets duidelijk voor dit probleem kon ik niet vinden.

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Die gele tulpstekker moet ook op de TV-out wil je DiVX op je TV kunnen kijken :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 13 augustus 2001 23:08 schreef MartNL het volgende:
Ik heb een radeon vivo en nu heb ik het eindelijk voor elkaar dat ik tv op mijn compj heb. Maar nu kan ik nog steeds geen divx kijken op mijn tv. IK heb een scart aansluiting achter in mijn tv die gebruik ik ook incl een in en out schakelaar. Maar als ik hem omzet van out naar in dan gebeurd er niks terwijl ik wel een divx afspeel. Ik gebruik de gele tulp stekkers.

p.s ik heb de search vaak gebruikt maar echt iets duidelijk voor dit probleem kon ik niet vinden.
ghehehe... er is dus al het nodige commentaar gegeven.... Die TV-in van je is dus wel duidelijk... een kabel van de 'antenne'aansluiting naar de TV-in van je kaart... maar wil je dus het beeld van je PC op je TV hebben, dan heb je (zoals al correct gezegd) een kabel nodig van je TV-out naar je tv. En dan pas heeft het omzetten van die schakelaar enige zin...

• MartNL
Hehe grapjas dat heb ik natuurlijk wel geprobeerd. Maar dat werkt niet als ik de gele tulp stekker op de uitgaan zet van mijn vivo en de scart op in .. dan werkt het nog niet. :?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 13 augustus 2001 23:25 schreef MartNL het volgende:
Hehe grapjas dat heb ik natuurlijk wel geprobeerd. Maar dat werkt niet als ik de gele tulp stekker op de uitgaan zet van mijn vivo en de scart op in .. dan werkt het nog niet. :?
Hoe zit het met gewoon beeld van je pc dan... kan je dat WEL op je tv krijgen?

Stomme vraag?

Ik denk het niet.

M'n Compaq Armada E500 heeft dus een tv-out. Errug handig voor divx kijken op TV (duh).
Op het toetsenbord kan ik de [Fn]-knop (zit niet op een normaal toetsenbord) gebruiken met F4 om TV-out in te schakelen. Er zijn (in geval van alleen TV aangesloten) 3 mogelijkheden:
1) Alleen Laptopscherm
2) Zowel laptopscherm als TV
3) Alleen TV

Dat je in situatie 1 geen beeld hebt op TV mag duidelijk zijn.
In situatie 2 heb ik dus beeld op m'n laptop En op TV. Het vreemde is alleen dat ik DivX in Fullscreen dan NIET kan zien op TV... verder kan ik dus gewoon internetten, gamen etc... maar die verrekte mediaplayer weigert dan beeld te geven om één of andere reden

Optie 3 is weer volledig duidelijk... geen beeld op laptopscherm maar wel op TV. Deze optie geeft bij mij geen problemen

• MartNL
Op maandag 13 augustus 2001 23:43 schreef wfvn het volgende:

[..]

Hoe zit het met gewoon beeld van je pc dan... kan je dat WEL op je tv krijgen?

Nee helaas ook niet.

verder kan ik dus gewoon internetten, gamen etc... maar die verrekte mediaplayer weigert dan beeld te geven om één of andere reden
Misschien kan je een andere player gebruiken?

• MartNL
Heeft nou echt niemand een idee waar het aan kan liggen?
Komt het misschien omdat ik het niet via mijn videorecorder doe maar rechtstreeks in de tv (scart)
Helaas heb ik alleen maar een kapotte video
alleen de scart uitgang werkt nog.

Verwijderd

druk eens op de desktop op de rechtermuisknop en dan "eigenschappen", ga dan naar de instellingen van je videokaart, daar kun je als het goed is bij geavanceerd je tvout aanzetten :)

• MartNL
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:04 schreef Schum1 het volgende:
druk eens op de desktop op de rechtermuisknop en dan "eigenschappen", ga dan naar de instellingen van je videokaart, daar kun je als het goed is bij geavanceerd je tvout aanzetten :)
Was het maar zo simpel. Maar dat werkt niet mijn desktop veranderd wel in de tv resolutie.Alleen ik zie niks op mijn tv. (behalve tv programma's maar geen divx)

Verwijderd

gebruik je wel de goede scart aansluiting een met in gang. je hebt ze namelijk ook met alleen uitgang en dan werkt het natuurlijk niet. Bij mij werkt het perfect over win 98 en w2k. ik gebruik de drivers van de ati site geven een heel mooi beeldkwaliteit op de tv. ik ga ook direkt naar de tv via svhs kabel.

• MartNL
Op woensdag 15 augustus 2001 02:19 schreef JcaG het volgende:
gebruik je wel de goede scart aansluiting een met in gang. je hebt ze namelijk ook met alleen uitgang en dan werkt het natuurlijk niet. Bij mij werkt het perfect over win 98 en w2k. ik gebruik de drivers van de ati site geven een heel mooi beeldkwaliteit op de tv. ik ga ook direkt naar de tv via svhs kabel.
IK heb een scart aansluiting met in en uit gang. Door middel van een knopje kan ik hem omzetten.
Ik heb de drivers geprobeerd van de ati site en de beta drivers.
Maar is dat svhs wat ik heb?
Ik gebruik nu een gewone rode en wite tulp kabel en ik gebruik dan alleen de rode zeg maar. voor de scart ingang en de uitgang voor mijn vivo.
Want als ik de andere kabel gebruik die ronde
zwarte dan werkt het helmaal niet ook de tv in niet.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Op woensdag 15 augustus 2001 02:07 schreef MartNL het volgende:

[..]

Was het maar zo simpel. Maar dat werkt niet mijn desktop veranderd wel in de tv resolutie.Alleen ik zie niks op mijn tv. (behalve tv programma's maar geen divx)
je zegt "behalve tv programma's"

heb je je tv wel op AV staan dan?!?! (videokanaal dus)

btw ik heb ook gewoon een scart converter achter mijn tv zitten met een tulp stekker naar mijn G400 en dat werkt goed hoor,..je hebt niet persé een videorecorder nodig om er tussen te zetten.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 02:38 schreef MartNL het volgende:

[..]

IK heb een scart aansluiting met in en uit gang. Door middel van een knopje kan ik hem omzetten.
Ik heb de drivers geprobeerd van de ati site en de beta drivers.
Maar is dat svhs wat ik heb?
Ik gebruik nu een gewone rode en wite tulp kabel en ik gebruik dan alleen de rode zeg maar. voor de scart ingang en de uitgang voor mijn vivo.
Want als ik de andere kabel gebruik die ronde
zwarte dan werkt het helmaal niet ook de tv in niet.
Zo te lezen gebruik jij een audiokabel om video mee te transporteren |:( ;)
Je moet een composite kabel kopen (gele plugjes) of zelf in mekaar solderen, en die op die SCART-converter hangen.

Verwijderd

Als je achter op je tv kijkt zul je zien dat er pijltjes bij je scart aan sluiting zitten. Een pijltje naar buiten = out pijltje naar binnen en buiten = in/out.
FF goed kijken.
Svhs is dat kleine aansluit punt op je kaart met div pennetjes, heb ik ook op mijn tv en dat werkt perfect. Via scart krijg ik z/w beeld.

• KNETTER2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op woensdag 15 augustus 2001 08:43 schreef Courage het volgende:

[..]

Zo te lezen gebruik jij een audiokabel om video mee te transporteren |:( ;)
Je moet een composite kabel kopen (gele plugjes) of zelf in mekaar solderen, en die op die SCART-converter hangen.
HAHA!
Heb je weleens goed gekeken naar die kabels? Het enige dat verschilt zijn de kleuren van die connectors, voor de rest is het gewoon het zelfde kabeltje. Het maakt dus geen drol uit welke kleur je gebruikt, wit rood geel paars oranje noem mamaar op. Let alleen wel op dat de kabel die je gebruikt een coaxiaal kabletje is en niet eentje met de aders naast elkaar in aparte isolering...

Is die scartplug van je wel goed? probeer daar es een nieuwe voor ofzo. of maak er zelf eentje met aparte audiovideo-in/autdiovideo-out(dus 6 connectors)
Ik heb thuis een penbezettingsschemaatje van alle aansluitingen in de Scartplug,zal vast ook wel ergens op het WWW te vinden zijn

nou ehmm suc6 maar.

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 09:05 schreef KNETTER2000 het volgende:

HAHA!
Let alleen wel op dat de kabel die je gebruikt een coaxiaal kabletje is en niet eentje met de aders naast elkaar in aparte isolering...
Ja HAHA ! terug dan maar... dat bedoel ik dus.

• MartNL
Op woensdag 15 augustus 2001 08:36 schreef Yoda het volgende:

[..]

je zegt "behalve tv programma's"

heb je je tv wel op AV staan dan?!?! (videokanaal dus)
Hehe nee dat had ik niet.. Damn wat een oen ben ik zeg.. |:(

Ty guys voor het meedenken. :)

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Op woensdag 15 augustus 2001 17:24 schreef MartNL het volgende:

[..]

Hehe nee dat had ik niet.. Damn wat een oen ben ik zeg.. |:(

Ty guys voor het meedenken. :)
Ga ik nu door voor de wasmachine :? :)