Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-04 12:15
Hoi allen,

Ik ben wellicht geïnteresseerd om mijn smartwatch te upgraden richting de gezondheidskant. Ik heb nu een jaar een Withings Steel HR en ik vind het erg interessant, maar ik kan er net te weinig mee. De app laat wel je hartslag zien maar weinig 'conclusie'. Je kunt op je horloge wel je hartslag zien, maar wat moet je er dan mee?

Dus misschien een nieuwe? Doel is stressmanagement en af en toe wat hardlopen met Strava (maar dat is bijzaak, ik heb altijd telefoon mee). Alle pushnotifiaties ga ik uitzetten, appjes lees ik wel als ik mijn telefoon vast heb.

Nou ben ik toevallig afgestudeerd op fysiologische metingen van stressmanagement en daarom ben ik heel benieuwd naar de opties (in technische zin):

*De FitBit Sense vind ik erg interessant door de EDA-sensor (mijn afstudeeronderwerp, dus ik heb hier kennis van). EDA is een volkomen andere manier van stressmeting en erg relevant. Daarnaast meet hij zuurstofsaturatie en ECG. Maar als ik het goed lees maakt FitBit nogal rotzooi op het moment?
* De Garmin Venu Sq lijkt me dan wel wat. Geen EDA, maar wel zuurstofsaturatie, onbenoemde 'energiemonitoring' en 'stresstracking' (???), hartslag en ademhaling. Een goed werkende app en aansprekende kwaliteit. En beduidend goedkoper. En Garmin Pay werkt met Rabobank (gimmick, niet nodig)
* De Asus Vivowatch SP tikt ook de meeste vakjes: ECG, PPG, hartritme, hartslag, zuurstofsaturatie en bloeddruk. Maar hoe goed is de app? Volgens mij is de Garmin app een stuk intelligenter. En hij is blijkbaar nogal plastic en het scherm is niet te best.
* De Samsung Galaxy Watch3 meet ook hartslag, bloeddruk, zuurstofsaturatie. Maar de ECG is in NL nog steeds niet toegankelijk en de hartslag is niet heel betrouwbaar, dus eigenlijk heb je er als health watch dan precies niets aan.

Een Venu Sq dan maar? Of ben ik opties vergeten? Nieuwsberichten over EDA-watches die ik niet heb kunnen googlen maar jullie wel voor me weten? Ik ben benieuwd. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13
Whoop? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:16

winnie

de poes...

Whoop whoop.
Ik loop met dezelfde vragen rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-04 12:15
Ik kan je er niet echt bij helpen, maar wel mijn overwegingen nogmaals delen. De post van @Requiem19 doelde op WHOOP - The World's Most Powerful Fitness Membership (Whoop.com), maar voor mij was het bandje weer net iets te simpel.

Uiteindelijk merkte ik dat ik graag bij Garmin 'in wilde kopen'. Dan kun je een Venu SQ kopen, een Venu SQ music (die als extra ook bluetooth oortjes kan aansluiten) en een Venu (met als extra's 'een 1,2-inch AMOLED-scherm met hoge resolutie, een traditioneel rond watchontwerp, roestvrijstalen materialen, geanimeerde workouts op het scherm en aantal beklommen trappen') die qua sensoren vooral een hoogtemeter en een gyroscoop extra heeft.

Ik koos door het prijsverschil voor een Venu SQ. Of dat de juiste keus is of dat ik de EDA ga missen (waar het me in eerste instantie om te doen was) ga ik merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13
pasop8erje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:10:
Ik kan je er niet echt bij helpen, maar wel mijn overwegingen nogmaals delen. De post van @Requiem19 doelde op WHOOP - The World's Most Powerful Fitness Membership (Whoop.com), maar voor mij was het bandje weer net iets te simpel.

Uiteindelijk merkte ik dat ik graag bij Garmin 'in wilde kopen'. Dan kun je een Venu SQ kopen, een Venu SQ music (die als extra ook bluetooth oortjes kan aansluiten) en een Venu (met als extra's 'een 1,2-inch AMOLED-scherm met hoge resolutie, een traditioneel rond watchontwerp, roestvrijstalen materialen, geanimeerde workouts op het scherm en aantal beklommen trappen') die qua sensoren vooral een hoogtemeter en een gyroscoop extra heeft.

Ik koos door het prijsverschil voor een Venu SQ. Of dat de juiste keus is of dat ik de EDA ga missen (waar het me in eerste instantie om te doen was) ga ik merken.
Mijn linkerpols draagt een Garmin Fenix 5X en rechts een Whoop. De Whoop is gek genoeg geavanceerder qua herstelfuncties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:54
Ik test op het ogenblik de withings scanwatch en amazfit gtr 2e. Heb ook nog een apple watch s6.

De nieuwe withings scanwatch heeft vele gezondheidsfuncties ( werkende ecg, zuurstofsaturatie, ademhalingsstoornissen, fitnesslevel, AFi tekenen )maar geen stress management.

De amazfit heeft stress management maar mist dan andere functies tov scanwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BloemBlaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 15:29
Voor welke ben je uiteindelijk gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben ook geinteresseerd (voor m'n vader).
Harde eis is wel dat er een SOS/Emergency knop of functie op zit.
Die Withings heeft dat iig niet?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BloemBlaster
Zo ver ik kan zien niet

Ik heb de vandaag bij Withings zelf de scanwatch besteld, omdat je via hun tot 9 mei zelf een bandje kan uitkiezen :)
Over een paar dagen kan je wel laten weten of een noodfunctie in te stellen is.

[ Voor 81% gewijzigd door BloemBlaster op 28-04-2021 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BloemBlaster
Juup schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:50:
Ik ben ook geinteresseerd (voor m'n vader).
Harde eis is wel dat er een SOS/Emergency knop of functie op zit.
Die Withings heeft dat iig niet?
Geen sos functie en ook geen val detectie op de Withings Scanwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand of de Garmin Venu 2 een SOS/noodoproep functie heeft?
Heb nu verschillende reviews gelezen/bekeken en alleen valdetectie wordt genoemd (horloge in "sportmode" en als je dan valt dan sms't hij je noodcontact oid).
Maar ik zie nergens of je in "gewone mode" een snelle noodoproep kan doen.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Pagina: 1