Ik heb net een nieuw setje boxen, en ik moet nogal wat kabel gaan leggen. nu zei een kennis dat ik beter goudkabel kon nemen voor de rear-boxen, omdat anders de geluidskwaliteit sterk achteruit zou gaan. Ik heb ongeveer 15 meter kabel per box nodig. Is dit serieus aan te raden, en wat kost die kabel ongeveer?
Verwijderd
die kabel kun je bv van siltech kopen is niet te betalen tig duizenden gulden. voor rear speakers van een paar honderd gulden kun je volstaan met luidspreker kabel van een paar gulden. Of je moet bv een setje van wilson audio hebben a 750.000,-.
Verwijderd
Beetje onzin verhaal.... of heb je speakers van een paar ton??? dan moet je het zeker doen...
Je kan beter BI-WIRING Zilver KAbel nemen...
zilver geleidt electriciteit beter dan goud... alleen goud heeft als voordeel veeeeeeeeel minder te oxideren... maarja voor goud betaal je zeker 10maal zoveel als voor zilver
Je kan beter BI-WIRING Zilver KAbel nemen...
zilver geleidt electriciteit beter dan goud... alleen goud heeft als voordeel veeeeeeeeel minder te oxideren... maarja voor goud betaal je zeker 10maal zoveel als voor zilver
Goud kabel is alleen interessant als je super kwalitiet wilt hebben en geen verlies wil hebben. Maar dan moet je ook zorgen dat ze goed afgeschermd zijn en geen storing krijgen.
Het is niet echt rendabel om dit bij 15 meter al te doen en zeker niet als je er een flink wattage door gaat gooien.
Je kan beter even bij je audiospeciaalzaak (of electro speciaalzaak) ff vragen welke kabel het beste is bij je setje boxen.
Het is niet echt rendabel om dit bij 15 meter al te doen en zeker niet als je er een flink wattage door gaat gooien.
Je kan beter even bij je audiospeciaalzaak (of electro speciaalzaak) ff vragen welke kabel het beste is bij je setje boxen.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
rear speaker hebben relatief weinig "stroom" nodig. Daar bedoel ik mee te zeggen, ze geven niet veel "laag" weer, dat doet je woofer of sub-woofer al.
Je kan al gebruik maken van simpele kabel.
Kan je de afstand niet korter houden dan 15 meter?
Wat ook goed werkt en best wel goedkoop is is die dikke kopere draad die voor stop-kontakten gebruikt worden, ik meen 3 mm2 ofzo. puur koper en dat is goed.
er is hier ergens ook zo'n pagina met alles over hifi, misschien staat er wat tussen.
Ik heb zelf een rega set (2x 60 watt), heb m'n speakers,dynaudio "nuance" zelfbouw, bi-wired met koper (laag) en silver (hoog)
succes
ps:
beschrijf eens wat je allemaal wil aansturen
ps2: met rear bedoel je toch de speakers die achter jouw bank komen te hangen en niet naast je T.V.
Je kan al gebruik maken van simpele kabel.
Kan je de afstand niet korter houden dan 15 meter?
Wat ook goed werkt en best wel goedkoop is is die dikke kopere draad die voor stop-kontakten gebruikt worden, ik meen 3 mm2 ofzo. puur koper en dat is goed.
er is hier ergens ook zo'n pagina met alles over hifi, misschien staat er wat tussen.
Ik heb zelf een rega set (2x 60 watt), heb m'n speakers,dynaudio "nuance" zelfbouw, bi-wired met koper (laag) en silver (hoog)
succes
ps:
beschrijf eens wat je allemaal wil aansturen
ps2: met rear bedoel je toch de speakers die achter jouw bank komen te hangen en niet naast je T.V.
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Jup, is een aiwa setje met subwoofer (alles is 20 watt volgens mij), twee grotere front speakers en dan dus de twee rears speakers. Juist jah, die dus achter je hangen, en dus niet naast de tv...
Verwijderd
gezien je setje is een kabel van 2-3 gulden genoeg en voor de afstand hoef je niet bang te zijn.
wordt dat geluid achter dan niet zachter (in volume bedoel ik), want dat heb ik op dit moment met me creative boxensetje (die vier kleintjes met subwoefie) namelijk ook al. Bij die rear boxjes, is ie dus hoorbaar zachter...
Aiwa setje, 20 watt? met alle respect maarje moet er dan niet te veel aan verspijkeren want dat zal het niet waard zijn.
Duurdere kabels geven alleen resultaat als de componenten ook van dien aard zijn.
Denk dan maar even aan: De zwakste schakel.
(met alle respect) aiwa setje- dure kabels - peakertjes (20 watt).
De waarde die er door die kabels heen moet gaan, gezien de prijs van die kabels, zal nooit aan het begin van die kabels verschijnen dus die kabel geeft een minder goed signaal door dan eigenlijk zou kunnen.
Voorbeeld hoe ik het heb, en dan heb ik het ook nog redelijk simpel:
versterker: rega -mira ( 2x 60 watt)
cd-speler: rega -planet
tuner: rega -tuner
speakers: Dynaudio-nuance (0-1000watt)
kabel tussen mira en planet=> Siltech
kabel tussen mira en tuner => Ulbach
kabel tussen mira en nuance=> 5mm2 koperlaag 5mm2 silverhoog
Cijfertjes zeggen eigenlijk niet zoveel je moet het horen.
check de site van rega "www.joenit.com"eens daar staan soort gelijke speakers van totem op( forest )die op die dynaudio nuance lijken.
zoek gewoon iets wat erbij past zonder teveel geld uit te geven
Duurdere kabels geven alleen resultaat als de componenten ook van dien aard zijn.
Denk dan maar even aan: De zwakste schakel.
(met alle respect) aiwa setje- dure kabels - peakertjes (20 watt).
De waarde die er door die kabels heen moet gaan, gezien de prijs van die kabels, zal nooit aan het begin van die kabels verschijnen dus die kabel geeft een minder goed signaal door dan eigenlijk zou kunnen.
Voorbeeld hoe ik het heb, en dan heb ik het ook nog redelijk simpel:
versterker: rega -mira ( 2x 60 watt)
cd-speler: rega -planet
tuner: rega -tuner
speakers: Dynaudio-nuance (0-1000watt)
kabel tussen mira en planet=> Siltech
kabel tussen mira en tuner => Ulbach
kabel tussen mira en nuance=> 5mm2 koperlaag 5mm2 silverhoog
Cijfertjes zeggen eigenlijk niet zoveel je moet het horen.
check de site van rega "www.joenit.com"eens daar staan soort gelijke speakers van totem op( forest )die op die dynaudio nuance lijken.
zoek gewoon iets wat erbij past zonder teveel geld uit te geven
goudkabel is voor korte afstanden gewoon bullshit, koper werkt in dat geval nog beter (goud heeft een hogere weerstand dan koper)
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
gouden pluggen is weer een ander verhaal
Vuil = weerstand. Maar goud is minder gevoelig voor vuil = minder weerstand
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
whahaha, you moet rhodium pluggen met rhodium kabels nemen, is zeldzamer dan goud, dus ook duurder, even goed geluid, maar gaat wel veel langer mee, kwa slijtage dan goud, maarja, heb je nog 500.000 extra als je dat ook op kabels wilt toepassen??
8 )
Verwijderd
Is het niet mogelijk om het volume van de achter speakers hoger te zetten. Ik heb ook een Aiwa set(was wel de meest uitgebreide) en ik kan het volume van alle speakers afzonderlijk instellen. Ik neem aan dat dat bij jou ook wel kan.
Kabels met daarin goud verwerkt of kabels met goude kernen. Enorm duur maar rot veel minder snel.Op dinsdag 14 augustus 2001 04:39 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
goudkabel?....die kende ik nog niet.....
Voor het geval je het zelf niet had kunnen bedenken
Kabel van goud is onzin, want bij de kabel zelf komt geen zuurstof, dus ook al is hij van aluminium hij zal niet roesten (oxideren). Alleen goldplated pluggen icm bijna pure koper/zilver (is nooit 100%) kabels is de beste oplossing.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
dat snap ik ook wel....ik heb hier zelf kabels met silver...vergulde pluggen oooo..kkk...maar kabels met goud er in was ik nog niet tegen gekomen...Op dinsdag 14 augustus 2001 04:40 schreef Sick_Nick het volgende:
[..]
Kabels met daarin goud verwerkt of kabels met goude kernen. Enorm duur maar rot veel minder snel.
Voor het geval je het zelf niet had kunnen bedenken
Er zijn wel meer materialen die zeldzamer zijn dan goud hoor.....Op dinsdag 14 augustus 2001 02:01 schreef hetisik het volgende:
whahaha, you moet rhodium pluggen met rhodium kabels nemen, is zeldzamer dan goud, dus ook duurder, even goed geluid, maar gaat wel veel langer mee, kwa slijtage dan goud, maarja, heb je nog 500.000 extra als je dat ook op kabels wilt toepassen??
Mother, will they like this song?
volgens mij is dat onzin, want dat veerschil hoor je toch niet
Verwijderd
Coax kabel heeft ook wel goede eigenschappen.
Voor een video-signaal kon ik 12 meter snoer ertussen zetten zonder zichtbaar verlies.
Dus voor audiosignalen werkt het ook wel naar behoren.
Bij de bouwmarkt kost het nog geen 50 cent per meter dus het is lekker goedkoop.
Alleen een beetje dik, maarja het is wel beter afgeschermd dan gewoon audiosnoer.
Voor een video-signaal kon ik 12 meter snoer ertussen zetten zonder zichtbaar verlies.
Bij de bouwmarkt kost het nog geen 50 cent per meter dus het is lekker goedkoop.
Alleen een beetje dik, maarja het is wel beter afgeschermd dan gewoon audiosnoer.
Jij hebt er volgens mij niet veel kaas van gegeten. Hoeveel vermogen denk je dat er door een coax gaat, wanneer je hem voor de tv gebruikt: 1 Watt ofzo!! Hoeveel Watt denk je dat er door een audiokabel gaat: juist ja tientallen watts, zoniet honderden watts (blijft meestal niet veel van over, maar dat ligt aan de speakers)Op dinsdag 14 augustus 2001 21:45 schreef 777bas777 het volgende:
Coax kabel heeft ook wel goede eigenschappen.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
inderdaad en dat zijn om precies te zijn "ocos" kabels. Deze hebben ook een apparte aansluiting achter op de speaker
Pagina: 1