Ik heb recentelijk via marktplaats een zowaar betaalbare rx580 kaart weten te bemachtigen en ben er mee aan de slag gegaan.
De kaart werkt eigenlijk nagenoeg overal probleemloos maar heeft het rare probleem dat ik ingame een wel hele rare crash krijg.
Na een poosje spelen ( gta V en online ) verschiet het scherm ineens naar 1 kleur ( altijd een andere ) om vervolgens de machine een hard reset te geven.
Geen enge geluiden of rare audio , enkel het kleurscherm en een reboot.
De machine werkt vervolgens gewoon probleemloos.
Wat mij het meeste verbaasd is dat dit probleem uitsluitend in een game gebeurt.
Meer dan een uur furmark op x8 msaa ; geen centje pijn.
Een hele batterij aan videofiles transcoden met handbrake m.b.v de gpu ; geen krimp.
Mijn vermoedden is dat de kaart als miningcard is gebruikt en nu met issues zit maar ik krijg er m'n vinger niet achter wat er nu mis gaat.
...
Systeem:
Gigabyte B550 AORUS ELITE V2
Ryzen 9 3900X
G-skill ddr4 mem ( F4-3200C16D-16GVKB )
Corsair RM650 psu
Windows 10 pro 64bit
Nieuwste drivers
( build is net 2 weken oud )
...
Meerdere full passes gedaan memtest ; geen probleem
OCCT stresstest ( gpu specifiek ) ; na 1 uur geen issues
Furmark fullscreen op x8 msaa ; geen probleem
Temperatuur blijft onder de 60 graden bij maximale load.
...
De kaart werkt eigenlijk nagenoeg overal probleemloos maar heeft het rare probleem dat ik ingame een wel hele rare crash krijg.
Na een poosje spelen ( gta V en online ) verschiet het scherm ineens naar 1 kleur ( altijd een andere ) om vervolgens de machine een hard reset te geven.
Geen enge geluiden of rare audio , enkel het kleurscherm en een reboot.
De machine werkt vervolgens gewoon probleemloos.
Wat mij het meeste verbaasd is dat dit probleem uitsluitend in een game gebeurt.
Meer dan een uur furmark op x8 msaa ; geen centje pijn.
Een hele batterij aan videofiles transcoden met handbrake m.b.v de gpu ; geen krimp.
Mijn vermoedden is dat de kaart als miningcard is gebruikt en nu met issues zit maar ik krijg er m'n vinger niet achter wat er nu mis gaat.
...
Systeem:
Gigabyte B550 AORUS ELITE V2
Ryzen 9 3900X
G-skill ddr4 mem ( F4-3200C16D-16GVKB )
Corsair RM650 psu
Windows 10 pro 64bit
Nieuwste drivers
( build is net 2 weken oud )
...
Meerdere full passes gedaan memtest ; geen probleem
OCCT stresstest ( gpu specifiek ) ; na 1 uur geen issues
Furmark fullscreen op x8 msaa ; geen probleem
Temperatuur blijft onder de 60 graden bij maximale load.
...
I live in darkness , i exist in the shadow