ISDN problems

Pagina: 1
Acties:

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Hoi,

Probleem met nieuwe ISDN aansluiting. 1 lijn uit de NT1 gaat naar de Quattrovox (die werkt), andere lijn gaat naar een ISDN contactdoos, met in het 1e gat een terminator en het andere gat een kabel naar m'n ISDN kaart.
Volgens de NT1 manual is dit een Y configuratie en moet ik de S15 jumpers van de NT1 naar beneden zetten. Doe ik dit dan werkt de quattrovox niet meer, en is de lijn dood. Doe ik dit niet, werkt de quattro wel, maar ik kan nu niet bellen met m'n ISDN kaart in m'n PC. De loopback test gaat ook fout. Enig idee ?

Thx !

Verwijderd

en als je je pc in de andere poort stopt ??

Verwijderd

Als de qvox binnen 10 meter van de NT1 zit dan ziet ie hem gewoon als tst aansluiting en niet als sobus. De weerstanden in de NT1 aan en als de pc verder wegstaat dan 10 meter hier ook een afsluitweerstand. Kijk ook ff in de einddoos bij sommigge fabrikanten wil hier ook nog wel eens een afsluitweerstand inzitten. ( dit kan met nog een terminator problemen geven)

• rig0r
Thx...

Vervelend, zoals jij zegt dat het moet stond het dus ook, dus blijkbaar iets ergers aan de hand :( Misschien is de kabel naar de PC het probleem. Overigens zag ik wel dat de Linux bak met ISDN kaart wel detecteerde als er gebeld werd, hij liet ook het nummer zien van de beller. Kan ik hieruit concluderen dat de kabel op zich goed is ? Het is btw een 8 aderige kabel, waarvan ik de middelste 4 heb aangesloten op de wandcontactdoos.

Thx again.

• rig0r
iemand ?