Garage isoleren, wel of niet sectionaaldeur vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:14
Wij zijn voornemens om van het voorjaar / in de lente onze garage te laten isoleren. Nieuwbouw twee onder 1 kap gekocht in 2016, maar eigenlijk gewoon niet relaxed koud in de winter en warm in de zomer in de garage. Vanuit de keuken grenst er ook een deur aan (en de afzuiging loopt erdoorheen). Dus er is wat isolatievoordeel te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmeecN5_1f2ZU6xl5x_qOLshJ_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crhKW2bN69U7W1OrQ2Rmq8sn.jpg?f=fotoalbum_large
We grenzen met de garage aan de garage van de buren, de andere muur grenst aan de keuken. Eigenlijk is het hele isolatie verhaal vrij recht toe recht aan. Alleen hebben we een sectionaaldeur met een loopdeur. Deze heeft zo veel kieren en openingen dat het hele isoleren mi geen zin heeft zolang die deur erin zit.

Daarnaast heeft die deur ook van die ijzeren ophanging waardoor je halverwege je geisoleerde muur ineens een stuk ijzer ziet verdwijnen, en moet je m ooit verwijderen dan kun je de hele isolatiemuur afbreken.

Nieuwe openslaande deur kost al gauw 4000 euro, dus ik ben even nieuwsgierig of er mensen zijn die een dergelijke situatie hebben gehad en wat voor optie ze hebben gekozen en hoe dat toen bevallen is. Is het uberhaupt mogelijk om fatsoenlijk om zon sectionaaldeur goed te isoleren (ophangwerk verwijderen en accepteren dat je m nooit meer kan openklappen?)

[ Voor 20% gewijzigd door MagniArtistique op 19-01-2021 19:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Zou je eens wat foto's toe kunnen voegen voor een beter beeld van je huidige situatie?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-06 16:11

CeesKees

I rest my Kees

Wil je de ruimte nog als garage gebruiken?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:58

Yucon

*broem*

Ik heb hem vervangen. Was meer dan de moeite waard, ik zou het zo weer doen.

Het kostte wel iets minder dan je noemt. Ik heb toen een dikke 3000 euro betaald voor een deur die in het midden een vertikaal scharnierende naad had. Zeg maar zodat de helft van de deur open kan klappen over de ander helft heen, en dat dubbele pakketje kan dan ook nog een keer openklappen. Een simpelere constructie zou nog een paar honderd euro goedkoper geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
CeesKees schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:10:
Wil je de ruimte nog als garage gebruiken?
Nee. De bedoeling is dat het als Bijkeuken gaat fungeren. Dus met een lange kastenwand, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
DonJunior schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:09:
Zou je eens wat foto's toe kunnen voegen voor een beter beeld van je huidige situatie?
Ja ik zat al te denken dat dat wel eens handig kon zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmeecN5_1f2ZU6xl5x_qOLshJ_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crhKW2bN69U7W1OrQ2Rmq8sn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKrYNa213aCAWdr9tMAcZsZHcd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XELNOpkjSfQlVFpAfI0SqlDL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:49
Yucon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:26:
Ik heb hem vervangen. Was meer dan de moeite waard, ik zou het zo weer doen.

Het kostte wel iets minder dan je noemt. Ik heb toen een dikke 3000 euro betaald voor een deur die in het midden een vertikaal scharnierende naad had. Zeg maar zodat de helft van de deur open kan klappen over de ander helft heen, en dat dubbele pakketje kan dan ook nog een keer openklappen. Een simpelere constructie zou nog een paar honderd euro goedkoper geweest zijn.
Zou je een foto willen posten? Vindt het lastig voor te stellen.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

loewie1984 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Zou je een foto willen posten? Vindt het lastig voor te stellen.
Het deel dat nu nog dicht is kan op dezelfde manier open als het deel dat open is. Het scharnier zit dus aan op wat deze foto de rechter muur is.

Dat wilden we graag omdat je dan makkelijker met een fiets naar buiten komt. Als hij de andere kant op open zou gaan (gewoon twee deuren) kom je in de knoop met containers en auto op de oprit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HxKxYsD9pLlcAf8PRQ7YN6PcrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Twp5hkIH0iWZLa75zRCMs1N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:58

M2M

medicijnman

zo'n ijzeren deur is niet te isoleren. We hebben de onze eruit gehaald en er een houten pui ingezet. Frame, raam en buitendeur. Probleem 1 opgelost.

Daarna kun je gewoon een berg isolatiemateriaal tussen de dakbalken stoppen en het dak met wat plaatwerk aftimmeren. Lampjes erin en de ruimte is niet meer direct verbonden met de buitenlucht.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Yucon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:38:
[...]

Het deel dat nu nog dicht is kan op dezelfde manier open als het deel dat open is. Het scharnier zit dus aan op wat deze foto de rechter muur is.

Dat wilden we graag omdat je dan makkelijker met een fiets naar buiten komt. Als hij de andere kant op open zou gaan (gewoon twee deuren) kom je in de knoop met containers en auto op de oprit.
[Afbeelding]
Mooi ding wel, wat is de gangbare term voor zo’n deur en waar heb je destijds geshopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
M2M schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:40:
zo'n ijzeren deur is niet te isoleren. We hebben de onze eruit gehaald en er een houten pui ingezet. Frame, raam en buitendeur. Probleem 1 opgelost.

Daarna kun je gewoon een berg isolatiemateriaal tussen de dakbalken stoppen en het dak met wat plaatwerk aftimmeren. Lampjes erin en de ruimte is niet meer direct verbonden met de buitenlucht.
Was ik al bang voor. Wat mag dat kosten zon houten pui? Lijkt me dat zoiets ook aan het bouwbesluit getoetst moet worden?

Dak is aan de bovenkant al geïsoleerd dus dat schijnt ivm vocht niet handig te zijn. Maar plaatwerk met spotjes (en motion sensor) was idd de gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:58

M2M

medicijnman

MagniArtistique schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:15:
[...]

Was ik al bang voor. Wat mag dat kosten zon houten pui? Lijkt me dat zoiets ook aan het bouwbesluit getoetst moet worden?

Dak is aan de bovenkant al geïsoleerd dus dat schijnt ivm vocht niet handig te zijn. Maar plaatwerk met spotjes (en motion sensor) was idd de gedachte.
We hebben hier in de buurt rondgevraagd en er was geen papierwerk voor nodig. Bijna alle huizen in de straat hadden de deur al vervangen door een pui en tot op heden geen commentaar op ontvangen. Ik dacht destijds zo'n 2500 euro betaald te hebben, all-in. Dat zal in tegenwoordige prijzen misschien wel 1000E duurder zijn.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:36
Ik heb een mooie Hormann sectionaaldeur laten installeren met elektrische aandrijving. De actie modellen kosten E1400,- met deur, motor en installatie.
Wat er eerst inzat leek heel sterk op wat jij hebt en de nieuwe sectionaaldeur is echt een enorme verbetering.

Btw, je hebt nu een kanteldeur en geen sectionaaldeur.

[ Voor 10% gewijzigd door Koptelefoontje op 19-01-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-06 17:47
Vol plakken met pir platen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 20:21
Wij hadden een vergelijkbare deur, hebben 'm laten vervangen door openslaande geïsoleerde kunststof deuren, gedaan door Different Doors. Was 3.600 kwijt inclusief installatie en afvoer van de oude deur. Je merkt wel meteen verschil! Geen tocht meer, en aangenamere temperatuur.

Maar, het is natuurlijk geen dubbele spouw met isolatie, het blijft een deur.

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 15:28
Hier wordt binnenkort een soortgelijke deur vervangen door een houten pui met houten loopdeur voorzien van glas. Houten pui wordt uiteraard geisoleerden van de binnenkant bekleed met underlayment. Gevelbekleding buitenkant twijfel ik nog over, maar neig naar keralit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46
Ik heb het tijdelijk opgelost door het zo te doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NM3RvYyYh_7cZhwoANHk8iOZGDY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EM0awcG2j5a8qcVozg5H1jyR.jpg?f=user_large

Dit zijn 30 mm piepschuim platen welke ik ertussen heb gedrukt. Het helpt wel iets, maar een geïsoleerde deur is natuurljk beter.

Het blijft bij ons zo’n 7 graden in de garage nu het geïsoleerd is.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:24
Interessant topic, wij spelen ook met de gedachte er iets mee te doen. Bij ons zitten er zelfs ronde gaten in waarin de vorige eigenaar een aanhanger voor een boot had bevestigd o.i.d. 8)7 Die hele deur is niet goed meer maar zie door de bomen het bos niet meer. Even volgen dus ;)
@MagniArtistique Zou je wel weer een loopdeur willen? En dient de hele deur dan ook elektrisch open te kunnen (incl. loopdeur)?
Koptelefoontje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:01:
Ik heb een mooie Hormann sectionaaldeur laten installeren met elektrische aandrijving. De actie modellen kosten E1400,- met deur, motor en installatie.
Wat er eerst inzat leek heel sterk op wat jij hebt en de nieuwe sectionaaldeur is echt een enorme verbetering.
Heb gelezen dat dat merk prima is. Is die deur ook redelijk tot goed geïsoleerd en is er een optie voor een loopdeur? Wellicht dan ook interessant voor @MagniArtistique maar alle extra’s zullen ook behoorlijk extra kosten neem ik aan? (Kleur, loopdeur, isolatie, maatvoering..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koptelefoontje
remzor schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:56:

[...]

Heb gelezen dat dat merk prima is. Is die deur ook redelijk tot goed geïsoleerd en is er een optie voor een loopdeur? Wellicht dan ook interessant voor @MagniArtistique maar alle extra’s zullen ook behoorlijk extra kosten neem ik aan? (Kleur, loopdeur, isolatie, maatvoering..)
Ja hij is een paar cm dik en er zit dik rubber bij alle afsluit punten. Ook wanneer het vriest is het bij ons nog prima te doen in de garage (garage aan woning).

In de actie van 1400,- zitten meerdere kleur stellingen, andere kleuren kosten volgens mij iets van 200 meer.
Er is een loop deur mogelijk en je kan er ook bijvoorbeeld ramen in zetten - geen idee wat dat extra kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Koptelefoontje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:01:

Btw, je hebt nu een kanteldeur en geen sectionaaldeur.
I stand corrected ;) Via marktplaats enzo kom ik ook wel aardige deals tegen (garagedeurconcurrent) voor 2000 all in, heb je nog wat extra korting ook, of deurenkoning. Relatief kleine bedrijfjes zonder alle marketing eromheen. Alleen die namen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
MagniArtistique schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 01:00:
[...]

I stand corrected ;) Via marktplaats enzo kom ik ook wel aardige deals tegen (garagedeurconcurrent) voor 2000 all in, heb je nog wat extra korting ook, of deurenkoning. Relatief kleine bedrijfjes zonder alle marketing eromheen. Alleen die namen 😂
Via elke Hormann dealer zover ik weet, de jaar actie van Hormann. Staat ook op de homepage.

Meeste van die kleine bedrijfjes doen enkel en alleen Hormann. Zelfs de site die ze hebben is een white label van de Hormann site.

Edit: ow de actie is trouwens enkel het materiaal en de servicepartner rekent dan een eigen tarief voor plaatsing. Dat zou echter maar een paar honderd moeten zijn, in mijn geval kwam het dan op 1400,-.
(Eigenlijk 1550,- want ik heb de supramatic drive met Bluetooth etc)

[ Voor 30% gewijzigd door Koptelefoontje op 20-01-2021 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:54
Wij hebben een goede 20 jaar geleden zo een metalen poort (eveneens opgevuld met piepschuim) laten vervangen door een sectionaalpoort. Die sectionaalpoort was toen al geïsoleerd en voorzien van rubbers, en ik kan maar vermoeden dat op die 20 jaar de isolatiewaardes van die poorten alleen maar verbeterd zijn.
Toen was het een poort van Crawford, is ondertussen Assa Abloy geworden. Zijn vooral in de industrie bezig, maar toen deden ze ook woningen. En jaarlijks komt er toch nog altijd een servicetechnieker om de poort te onderhouden, dus het is niet dat ze volledig zijn teruggeplooid op de industrie.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Koptelefoontje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 01:07:
[...]

Via elke Hormann dealer zover ik weet, de jaar actie van Hormann. Staat ook op de homepage.

Meeste van die kleine bedrijfjes doen enkel en alleen Hormann. Zelfs de site die ze hebben is een white label van de Hormann site.

Edit: ow de actie is trouwens enkel het materiaal en de servicepartner rekent dan een eigen tarief voor plaatsing. Dat zou echter maar een paar honderd moeten zijn, in mijn geval kwam het dan op 1400,-.
(Eigenlijk 1550,- want ik heb de supramatic drive met Bluetooth etc)
Ja ik wil graag een openslaande want wil dat oprollen naar binnen niet. Maar dan is 2000-2500 nog steeds een zeer nette prijs volgens mij.

Rest de vraag nog: zouden jullie voor materiaal aanbevelen? De ene partij werkt met merbau hout en de ander met gepoedercoate stalen sandwichpanelen met PU isolatieplaten ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Tricoya hout is ook een optie trouwens. Maar dat is MDF?

[ Voor 107% gewijzigd door MagniArtistique op 20-01-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:20
ben toevallig met hetzelfde bezig en diverse offertes opgevraagd, van bedrijven in de buurt t/m grotere internetbedrijven. afmetingen 2.430 mm breed x 2.465 mm hoog. openslaande deuren.

goedkoopste zit boven 3100, duurste tegen de 4000,-

zou dan dus ook wel willen weten waar het voor 2000 zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MagniArtistique schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:14:

Rest de vraag nog: zouden jullie voor materiaal aanbevelen? De ene partij werkt met merbau hout en de ander met gepoedercoate stalen sandwichpanelen met PU isolatieplaten ertussen.
Vraag vooral naar de isolatiewaarden, daarmee kan je het beste vergelijken. Het bouwbesluit van 2012 zegt dat een buitendeur minimaal een U van 2,2 W/m2.k moet hebben. Een massief houten deur kan daar eigenlijk al niet aan voldoen dus je moet naar een geïsoleerde deur kijken.
Voor garagedeuren is dit natuurlijk een ander verhaal maar ik zou wel degelijk dezelfde normen hanteren aangezien je niet wilt dat je deur alsnog een enorme zwakke plek is na het isoleren, zeker omdat de deur natuurlijk een groot oppervlakte heeft bij een garage.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
koendio schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:12:
ben toevallig met hetzelfde bezig en diverse offertes opgevraagd, van bedrijven in de buurt t/m grotere internetbedrijven. afmetingen 2.430 mm breed x 2.465 mm hoog. openslaande deuren.

goedkoopste zit boven 3100, duurste tegen de 4000,-

zou dan dus ook wel willen weten waar het voor 2000 zou kunnen.
Moet je ff een van mijn eerdere berichten lezen. Staan namen bij, linken mag volgens mij niet icm reclame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

MagniArtistique schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Mooi ding wel, wat is de gangbare term voor zo’n deur en waar heb je destijds geshopt?
De term is 'ik wil het graag zo'. Het is geen standaard type, maar timmerbedrijven kunnen wel standaard secties bestellen en die zelf op een handige manier met scharnieren koppelen. De timmerman vond het in eerste instantie wat eng. Er staan immers vrij veel krachten op de scharnieren aan de muurkant. Maar omdat de deur in z'n geheel alleen bij uitzondering open hoefde en hij wat extra scharnieren gebruikt had durfde hij het wel aan. Het geheel werkt prima.

Ik zal vanavond de details opzoeken je DMen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Tsurany schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Vraag vooral naar de isolatiewaarden, daarmee kan je het beste vergelijken. Het bouwbesluit van 2012 zegt dat een buitendeur minimaal een U van 2,2 W/m2.k moet hebben. Een massief houten deur kan daar eigenlijk al niet aan voldoen dus je moet naar een geïsoleerde deur kijken.
Voor garagedeuren is dit natuurlijk een ander verhaal maar ik zou wel degelijk dezelfde normen hanteren aangezien je niet wilt dat je deur alsnog een enorme zwakke plek is na het isoleren, zeker omdat de deur natuurlijk een groot oppervlakte heeft bij een garage.
Ik krijg 2 tot 0,9 door afhankelijk van model. Dat klinkt als 'goed'? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MagniArtistique schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Ik krijg 2 tot 0,9 door afhankelijk van model. Dat klinkt als 'goed'? :P
Dat gaat van matig tot goed.

De definitie van U:
Met de U-waarde, ook wel warmtedoorgangscoëfficiënt, wordt aangeduid hoeveel warmte er per graad (Kelvin) temperatuurverschil, per seconde, per m² doorgelaten wordt tussen de ene en de andere kant van een constructie.

Dus stel je deuroppervlakte is 5m2, een redelijk formaat garagedeur. Dan zal je met een U van 2 dus 10 watt aan energie verliezen per graad verschil. Is het binnen 15 graden en buiten 5 graden dan verlies je 100 watt aan warmte. Heb je een U waarde van 0,9 dan wordt dat iets meer dan gehalveerd.

Ter vergelijking, HR++ glas zit op een U van 1,1 dus ik zou daar proberen onder te zitten qua waarde. Je deur wordt dan qua energieverlies vergelijkbaar met een ruit van hetzelfde formaat.
Een goed geïsoleerde muur kan makkelijk onder een U van 1 komen dus zelfs met een U van 0,9 zal je meer energie verliezen via de deur dan via de muren maar wel aanzienlijk minder dan met je huidige deur.

Vergelijk ook even de prijzen, zo kan je in plaats van HR++ glas ook voor triple glas kiezen maar dat verdient zich qua kostenbesparing eigenlijk niet terug. En comfort, dus een koudeval vanaf een deur, is in een garage van minder belang.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Tsurany schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:42:
[...]

Dat gaat van matig tot goed.

De definitie van U:
Met de U-waarde, ook wel warmtedoorgangscoëfficiënt, wordt aangeduid hoeveel warmte er per graad (Kelvin) temperatuurverschil, per seconde, per m² doorgelaten wordt tussen de ene en de andere kant van een constructie.

Dus stel je deuroppervlakte is 5m2, een redelijk formaat garagedeur. Dan zal je met een U van 2 dus 10 watt aan energie verliezen per graad verschil. Is het binnen 15 graden en buiten 5 graden dan verlies je 100 watt aan warmte. Heb je een U waarde van 0,9 dan wordt dat iets meer dan gehalveerd.

Ter vergelijking, HR++ glas zit op een U van 1,1 dus ik zou daar proberen onder te zitten qua waarde. Je deur wordt dan qua energieverlies vergelijkbaar met een ruit van hetzelfde formaat.
Een goed geïsoleerde muur kan makkelijk onder een U van 1 komen dus zelfs met een U van 0,9 zal je meer energie verliezen via de deur dan via de muren maar wel aanzienlijk minder dan met je huidige deur.

Vergelijk ook even de prijzen, zo kan je in plaats van HR++ glas ook voor triple glas kiezen maar dat verdient zich qua kostenbesparing eigenlijk niet terug. En comfort, dus een koudeval vanaf een deur, is in een garage van minder belang.
Voor 300 euro verschil lijkt me u0.9 dan een logische keuze. Ik verwacht wel iets van verlies (blijft een garage) maar als t de helft is van wat t nu is dan ben ik al blij.

Volgens mij heb ik een mooie partij gevonden. Draadje kan dicht, dank voor alle tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-06 16:07
Arator schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 04:30:
Wij hebben een goede 20 jaar geleden zo een metalen poort (eveneens opgevuld met piepschuim) laten vervangen door een sectionaalpoort. Die sectionaalpoort was toen al geïsoleerd en voorzien van rubbers, en ik kan maar vermoeden dat op die 20 jaar de isolatiewaardes van die poorten alleen maar verbeterd zijn.
Toen was het een poort van Crawford, is ondertussen Assa Abloy geworden. Zijn vooral in de industrie bezig, maar toen deden ze ook woningen. En jaarlijks komt er toch nog altijd een servicetechnieker om de poort te onderhouden, dus het is niet dat ze volledig zijn teruggeplooid op de industrie.
Alsta-Nassau moet je daarvoor hebben ;) Is ook onderdeel van Assa Abloy, alleen nog niet geheel in de groep geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wij hebben zo'n sectionaal-geval zoals hier afgebeeld (met afstandsbediening):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGuwoSjLjGPPrHi4Sm4XRH1sTOQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AoUVWE8Sls3OvB1KvjEI9sH4.png?f=user_large
Qua isolatie is dat best redelijk te noemen, de garage zit aan het huis vast, heeft een soort oversized vliering (met geïsoleerd dak), spouwmuur met isolatie.. En toch is het daar nooit warm te noemen. Enerzijds omdat er niet veel verwarmd wordt, anderzijds omdat je (bij ons dan) geen kelder of kruipruimte onder het garagegedeelte hebt. En dat maakt als ik in de rest van het huis de vloer meet op een stuk zonder vloerverwarming wel een graadje of 8-10 uit.

Met andere woorden: ja er is zeker veel beter te krijgen dan je nu hebt, maar ik zou er rekening mee houden dat je na het laten plaatsen van een nieuwe deur niet opeens een behaaglijke ruimte hebt :+ Dat gaat of meer geld kosten qua stoken of je gaat er een graad of 5-6 er op vooruit. Natuurlijk ook al fijn maar of de kosten daar tegenop wegen?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
Kuusj schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:17:
Wij hebben zo'n sectionaal-geval zoals hier afgebeeld (met afstandsbediening):
[Afbeelding]
Qua isolatie is dat best redelijk te noemen, de garage zit aan het huis vast, heeft een soort oversized vliering (met geïsoleerd dak), spouwmuur met isolatie.. En toch is het daar nooit warm te noemen. Enerzijds omdat er niet veel verwarmd wordt, anderzijds omdat je (bij ons dan) geen kelder of kruipruimte onder het garagegedeelte hebt. En dat maakt als ik in de rest van het huis de vloer meet op een stuk zonder vloerverwarming wel een graadje of 8-10 uit.

Met andere woorden: ja er is zeker veel beter te krijgen dan je nu hebt, maar ik zou er rekening mee houden dat je na het laten plaatsen van een nieuwe deur niet opeens een behaaglijke ruimte hebt :+ Dat gaat of meer geld kosten qua stoken of je gaat er een graad of 5-6 er op vooruit. Natuurlijk ook al fijn maar of de kosten daar tegenop wegen?
Het gaat er met name om dat t er niet meer vriest. De rest van de wanden gaan we ook isoleren, vloer heb ik nog +- 4cm aan isolatieruimte, zodat het er (hopelijk) in de winter boven de 10 graden blijft. Daar zou 2000 euro meer dan genoeg voor moeten zijn (glaswol, latjes en platen). Een goed afgewerkte garage kun je nl ook weer aantrekken bij je leefbare m2. 18m2 komt er dan ongeveer bij, dus dat betaald zich bij verkoop weer uit.
Pagina: 1