KAKU AWMT-230 zonder lamp / bestaande schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdun
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-05 23:37
Hoi allen,

Afgelopen week kreeg ik mijn KAKU AWMT-230 mini inbouwzender binnen.

Waar ik overheen had gekeken is dat voor het aansluiten van deze inbouwzender de desbetreffende schakelaar ook een lamp moet schakelen. In mijn beleving kon ik een (nieuwe) schakelaar gebruiken die verder niets doet dan deze inbouwzender activeren zodat er een signaal wordt gestuurd.

Mijn situatie is dus dat ik een wisselschakelaar heb, waaraan de inbouw zender hangt, met alleen een fasedraad aan de schakelaar om spanning aan te leveren.

De situatie die KAKU aangeeft is dat de wisselschakelaar óók een schakeldraad naar een lamp moet hebben. Ik verwacht dat dit ermee te maken heeft dat de inbouwzender zijn spanning continue hiervandaan trekt (?).

Ik heb al wat uitgeprobeerd, maar de inbouwzender lijkt inderdaad alleen te werken als de schakelaar óók een willekeurige lamp schakelt.

Alvorens ik hem terugstuur - is er misschien toch een mogelijkheid om deze AWMT-230 werkend te krijgen zonder dat ik hem moet koppelen aan een van mijn lampen? Kan ik de bedraging op zo'n manier maken dat het toch werkt? Of kan ik bv de missende lamp vervangen door iets wat voor hetzelfde effect zorgt? Bestaat er een mini-lampje die ik ín mijn inbouwdoos kan stoppen? Kan ik iets anders 'schakelbaars' in mijn inbouwdoos kwijt die dit voor me oplost?
In de aangrenzende inbouwdozen heb ik o.a. andere schakelaars (voor lampen), een dimmer, en uiteraard ook wat nul- en aardedraden.

Alvast bedankt!