Ik denk dat je met een Sony RX100 ook al een heel eind komt. Ligt er een beetje aan welk "niveau" je ambieert. Als je zulke video's nog nooit eerder gemaakt/gemonteerd hebt zou ik de focus niet op de apparatuur leggen in het begin. Pak je telefoon, probeer het "storytelling" en monteren eens uit.
Ik rommel zelf tegenwoordig met video's, zoals je in m'n signature kan zien heb ik mooie apparatuur. Maar video's doe ik lekker op m'n telefoon (Galaxy S10+). Wanneer ik beter word met editting zal ik m'n Canon vaker gaan pakken.
Video is best "een ding" wat dat betreft. Je moet van tevoren veel meer nadenken over wat je wilt filmen, hoe je je verhaal opbouwt, hoe je door het frame loopt, welke framerate je gebruikt, hoe je je focuspunt legt. Voordeel met je smartphone is dat de scherpte-diepte zo groot is dat ik me niet zo druk hoef te maken over waar ik de focus leg.
De video die je als voorbeeld post ziet er erg cool uit in ieder geval! Vanuit een film-perspectief zie ik in de intro
al dat er een cameraman/vrouw achter de hoofdpersoon aanloopt. Verkeerd onthouden

Het is simpelweg erg veel statiefwerk zo te zien!
Er staat vervolgens steeds een camera boven de pan gericht, daar zal je een overhead statief voor nodig hebben. Al met al is het opzetten/afbreken van heel je apparatuur best een klus!
Dus mijn advies:
- Als je net begint: probeer het uit met je smartphone. Zelfs in dit scenario kan je nog extra apparatuur gebruiken zoals videolicht, statieven (voor op de grond en overhead).
- Vind je lenzen wisselen niks: pak zo'n 1" compactcamera zoals de Sony RX100, probeer er eentje te hebben met fasedetectie autofocus (die zijn prijziger) en niet met contrastdetectie.
- Will je all-out gaan: pak een Sony A6600 (die heeft IBIS) en de volgende drie Sigma primes: 16mm f1.4, 32mm f1.4 en 56mm f1.4.