Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onedrive als netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pierkenel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-12-2023
Mijn vraag
Ik heb Onedrive (office 365) gekoppeld als netwerkschijf in Windows. (Ik werk niet met de Onedrive App omdat deze teveel plek inneemt op mijn SSD) De koppeling als netwerkdrive werkt op zicht goed, maar telkens na een herstart van de PC is de koppeling weer onbekend. Ook al vink ik het vakje wachtwoord onthouden aan.
Windows vult bij het opnieuw inloggen daarna ook nog een foutieve gebruikersnaam in: die begint met "Microsoftaccount / metmijn@mailadres". Wachtwoord wordt wel ingevuld. Maar met een simpele "Enter" werkt het niet omdat ik eerst de vooraf ingevulde gebruikersnaam moet aanpassen. Is het niet mogelijk om via een opstart script deze drive direct te activeren.? Ikzelf ben niet ingevoerd in scripts. Al enkele uren gegoogeld, maar helaas niets kunnen vinden. Ik kan ook met Expandrive de Drive benaderen maar ik wilt dit gewoon in de 'verkenner' houden.

Alvast dank voor het meedenken.

Peter

[ Voor 11% gewijzigd door pierkenel op 19-01-2021 17:20 . Reden: Was niet volledig ]

Alle reacties

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 09:27
Ben je op de hoogte van de "Ruimte besparen door alleen bestanden te downloaden die gebruikt" optie in de OneDrive app?

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 09:27
Los daarvan kan je in het configuratie scherm --> referentie beheer je opgeslagen OneDrive credentials aanpassen / verwijderen.

• pierkenel
Ja ik ken die mogelijkheden. Ik heb meerdere 1Gb OneDrives en gebruik ze ook om Backups van mijn NAS te maken. Dat op zich gaat allemaal prima direct van de NAS naar Onedrive. Ik vind het alleen prettig dat ik privé en zakelijk kan scheiden. maar wel direct beschikbaar heb in de verkenner.
Het blijft voor mij vreemd dat ik steeds opnieuw moet inloggen. Dat hoef ik bij mijn NAS schijven ook niet. Vandaar deze vraag.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-11 21:01

m-vw

Dus?

Helaas een herkenbaar en vaker voorkomend probleem, waar ik zelf ook nooit een oplossing voor gevonden. Wel een tussen oplossing.

Maak een batch opdracht die bij start-up je drive weer koppelt. Je doet dit met 'net use....'.

Syntax vind je wel via google.

Toevoeging:
De command prompt optie wordt op sommige sites aangehaald als optie die in tegenstelling tot de instelling in de verkenner wel werkt. Bij mij helaas niet.

Aanvulling op @nielsh12 : raidrive. (Gratis)

[ Voor 28% gewijzigd door m-vw op 19-01-2021 19:01 . Reden: Toevoeging ]

• nielsh12
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:59
Je zou eens kunnen kijken naar de volgende tooltjes.

Gratis: https://www.lieben.nu/liebensraum/onedrivemapper/

Betaald: https://www.iamcloud.com/cloud-drive-mapper/

Helaas heb ik jouw manier nog nooit goed werkend gekregen..

• pierkenel
#Nielsh12
Die betaalde versie wordt het in ieder geval niet. Zoveel voordeel haal ik er ook niet uit
Het scriptje van "lieben" lijkt wel pittig in een eerste aanblik (voor een amateur op dit gebied) maar wel de moeite waard om er eens wat tijd in te steken. Anders wordt het toch eens stoeien met "net use..' zoals m-vw aangeeft.
Pagina: 1